Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hi-key Hypno-kid.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hi-key Hypno-kid.

Update: Het jongetje heb ik hier gedétoureerd (zoals het ook wel met product shots wordt uitgevoerd). Dit geeft uiteraard niet hetzelfde resultaat alsof de foto oorspronkelijk op een witte uitgebrande backdrop zou zijn geschoten (vooral dan de uitstekende haartjes in OOF: prutswerkje). Maar bon, het gaat 'm niet per se om de détourage maar wel om het kunnen visualiseren hoe het eruit zou zien op een witte effen achtergrond.

Last edited by Fibonacci; 9 december 2012, 19:41.

Re: Hi-key Hypno-kid.

't Is niet dat ik hier zo van hou - maar ik vind de aparte benadering + uitvoering wel FANTASTISCH !
    Hard en zacht gemengd .Onverwacht en origineel !
    Grtn Thierry

Comment

Ik zie het graag.
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

heel apart hoor.
        vind alleen de oogkes zo niet mooi.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ben niet overtuigd.
          Vind het idee wel leuk, maar de afwerking is veel minder.
          Heb de indruk dat de onscherpte achteraf is gecreëerd (kan mis zijn hoor, maar de indruk is er wel).
          Zie ook naar de troebele overgangslijn aan de schouders...

Verder is er één punt dat ik echt de mist zie ingaan bij dit beeld en dat is de achtergrond.
          Als die spierwit zou zijn, dan zou je beeld er veel frisser uitzien. Nu ziet het er eigenlijk onverzorgd en vuil uit.

Oogjes vind ik dan weer wel leuk gedaan.

Mvg. Peter
          www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
            Ben niet overtuigd.
            Vind het idee wel leuk, maar de afwerking is veel minder.
            Heb de indruk dat de onscherpte achteraf is gecreëerd (kan mis zijn hoor, maar de indruk is er wel).
            Zie ook naar de troebele overgangslijn aan de schouders...

Verder is er één punt dat ik echt de mist zie ingaan bij dit beeld en dat is de achtergrond.
            Als die spierwit zou zijn, dan zou je beeld er veel frisser uitzien. Nu ziet het er eigenlijk onverzorgd en vuil uit.

Mvg. Peter
            Volg hier. Op z'n minst een egale achtergrond nodig en ja waarschijnlijk is wit best (hoezeer mijn tenen ook krullen bij de gedachte aan witte achtergrond fotografie). Wel fantastische kijkers die je gewoon niet loslaten.

Ik blijf daar echt naar kijken, he...naar die ogen.
            nu toch al zeker 2 minuten.

Kga nu toch op snelreageren drukken.
            My Website : http://www.ineedair.org
            Music / Painting / Motion Graphics / Image
            Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Over de techniciteit van de foto zeg ik niets. Die is zeker in orde.
              Maar persoonlijk zou ik niet graag hebben dat deze foto bij mij aan de muur hangt en die kleine, zelfs al was het mijn eigen kind, me iedere dag zo in de ogen kijkt.
              Ik krijg er een naar gevoel bij.
              Tot zo ver mijn echte persoonlijke mening.
              perman
              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

Heb de indruk dat de onscherpte achteraf is gecreëerd (kan mis zijn hoor, maar de indruk is er wel). Zie ook naar de troebele overgangslijn aan de schouders...
                De DOF is is louter tot stand gekomen door gebruik van de 50mm op f1.6. Het focusveld is in ACR iets opgescherpt om een grotere nuance te bekomen in de DOF wat je misschien het gevoel kan geven dat er tov de flou gesleuteld is geweest... De troebele overgangslijn op de schouders is ook puur een optische kwestie. No PShop there.
                Verder is er één punt dat ik echt de mist zie ingaan bij dit beeld en dat is de achtergrond. Als die spierwit zou zijn, dan zou je beeld er veel frisser uitzien. Nu ziet het er eigenlijk onverzorgd en vuil uit.
                Die achtergrond was de bedoeling. Oorspronkelijk was die egaal (weliswaar niet wit noch uitgebrand, wat naar mijn gevoel hier absoluut niet zou staan) en dat vond 'k te clean dus heb 'k 'm opgewerkt (lees: vervuild) met burn tool en clone stamp in circulaire bewegingen (die kun je er nog een beetje zien, die circulaire beweging ronde het centrale punt, whoo hypno ). Een vervuilde achtergrond tov van het cleane gezichtje lag in analogie van de tegenstelling tussing de scherpe focus plane en cremeuse OOF.
                De oogjes zijn als focuspunt met harde scherpte en lichte nascherping in ACR wel sterk aanwezig. Eenmaal de verkleinde versie hier gezien vond ik dat tov het origineel de irissen iets meer gekorreld overkomen en ondertussen net wel op het randje zitten. Ik begrijp Bouk zijn eerdere bemerking.

Anyway Pete... Je comments worden geapprecieerd maar ik vrees, en daardoor heb ik hier effe gereageerd, dat we het eens zullen moeten zijn dat we het over alles oneens zijn

Have a good one!
                F.
                Last edited by Fibonacci; 5 december 2012, 22:03.

Comment

Ik vind em knap, niet mooi, maar wle heel knap
                  De achtergrond, de ogen, dat strenge mondje, voor mij kan het.
                  www.minnev.be
                  Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

Ik ben er ook volledig zot van

Comment

Weet je, dat past zelfs niet bij elk kind, bij mijn zoontje zou da zeker niet passen. Maar dat kereltje he, die heeft er ècht het
                      snoetje voor, 't is net Kevin Costner in't mini...
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

Comment

Alhoewel dat je soms wel kan leren uit kritische opmerkingen (hier én elders) vind ik de oogopslag v e foto véééél belangrijker dan de rest . Soms wordt er hier wat teveel beredeneerd en geanaliseerd . En in regeltjes gedacht :-)
                        Een foto moet spreken of verassen - en dan kan je er nog van houden of niet :-) , das dan weer zeer persoonlijk .
                        Vriendelijke grtn

Ps een foto als deze die wat stof doet opwaaien is altijd fijn en de moeite !

Comment

Euh... For the record: ik heb geen probleem met analyses (soms vind 'k 't zelfs moedig dat sommigen hun persoonlijke visie durven te publiceren). Laat je maar eens goed gaan

Cheers,
                          F.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
                            Anyway Pete... Je comments worden geapprecieerd maar ik vrees, en daardoor heb ik hier effe gereageerd, dat we het eens zullen moeten zijn dat we het over alles oneens zijn

F.
                            Zijn we het in het verleden dan al zo dikwijls met mekaar oneens geweest ???
                            Ik geef gewoon een eerlijke comment dat ik de foto optisch vreemd vind (vandaar mijn vraag naar PS).
                            Of je nu je achtergrond met opzet vervuild of niet, ik blijf dit niet mooi vinden.
                            In combi met het leuke snoetje en de ogen zou ik zelf die prent zo clean mogelijk afmaken.

Maar misschien komt het wel omdat ik alles veel commerciëler benader dan jij. Who knows...
                            Ik denk persoonlijk enkel artistiek en met een eventuele verhaallijn als ik beelden maak voor mezelf of beelden mak om als artwork te verkopen via kunstgallerijen.
                            Mijn overige fotowerk is zuiver commercieel, en dan is er maar één maatstaf... Maak de klant gelukkig.
                            Maar om dit als artwork te beschouwen vind ik het te eenvoudig, dus ik beschouw dit als commercieel werk. En je merkt inderdaad al dat er één iemand de opmerking maakt deze foto van zijn eigen kind niet an de muur zou willen zien.
                            Op dat moment ben je als fotograaf minder geslaagd in je opzet, sorry....

Ben benieuwd naar ander werk van je, want ben zeker dat we het wel een keer eens zullen zijn

Mvg. Peter
                            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Hmm, Peter, ik ben het niet eens met je...
                              Ik vind dit namelijk wel artistiek.
                              Waarom moet artistiek ingewikkeld zijn?
                              Maak hier een reeks van 10-20-30 jonge kindjes met zo'n hypno-blik (moet je wel goed gaan zoeken), en je hebt een leuke artistieke reeks.
                              Commercieel is het zeker niet.

Off-topic: ik heb trouwens nog nooit iets anders als commerciele plaatjes van jou gezien Peter? Heb jij ergens een webiste ofzo met je vrij werk?
                              www.minnev.be
                              Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

Working...
                              X