Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Voor meer scherpte, want naar mijn mening moet het toch niet altijd een overdreven scherpte diepte zijn ? En verklaar meer relièf want dat begrijp ik niet goed.
met f10-13 zal je de volledige persoon ook wel scherp hebben denk ik en presteren de meeste lenzen op gebied van scherpte ook net iets beter (heb ik mij althans laten wijsmaken). Ik ben geen kenner maar mijn gevoel:
Ik vind de foto wel goed uitgelicht. Enige opmerking is dat voor mij de foto beter had geweest als de neus niet rood was. Ik vind deze nu te veel aandacht wegtrekken van de appel. (rode neus hoort bij clown, ik weet het, maar met enkel de andere rode strepen en zonder rode neus zal deze voor mij prettiger kijken denk ik)
Ik zal in het vervolg eens proberen met een diafragma van f10-f13 alvast bedankt voor de opbouwende kritiek de update is van dezelfde reeks waarbij de rode neus minder stoort naar mijn mening toch =)
De Update vind ik wel maf
Volg wat het f/ gehalte betreft
en even meegeven dat je geen 2 verschillende foto's in 1 draadje in SC mag zetten
voor ze het sluiten ;-)
Even terug naar de F getallen. Het F getal bepaald hoofdzakelijk de scherptediepte in combinatie met focus afstand end de crop factor.
Hoe groter het getal , hoe meer scherptediepte en omgekeerd hoe kleiner het getal, hoe minder scherptediepte en heeft in principe niet veel te maken met de scherpte opzich (het focus punt zal altijd scherp zijn, onafhankelijk van de F). Maar te grote F waarden veroorzaken aberation, waarbij de eigenlijke te verwachten hoge scherpte afbreekt en onscherpte veroorzaakt. Veel hangt af van de kwaliteit van de lens, maar globaal genomen kan je maar beter niet boven de F11 gaan om aberatie te vermijden. Top kwaliteit lenzen (euro's in vier digits) die doen het hier wel beter.
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
Ik vind ze anders wel erg cool, en dan vooral die update met het stukje appel in z'n mond.
Het is een groter f-getal dan nodig, maar dat merk je toch niet als je niet in de efix gaat neuzen ?
Ik zie in ieder geval geen diffractie in dit geval.
Voor mij is het toch ook je update. Ik zou je eerste foto weghalen en vervangen door je 2de.
Dat is een sterker shot. Het licht valt beter, de schaduwen halen minder belangrijke elementen weg.
Er is wel wat te veel schaduw in en onder de ogen. Jammer van de sterke blik.
Ik vind het beide zeer sterke platen.Technisch is het misschien niet helemaal dat maar regels zijn regels.
Ik denk dat je maar snel beslist welke er gaat blijven staan want 2 beelden in SC is niet toegelaten.Jammer genoeg niet.
Maar het dwingt je wel tot 1 beeld waar je echt achter staat....en je beste shot uiteraard.
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Ik heb gekozen om het de update te laten staan omdat ik het zelf ook een beter beeld vind.
mvg,
Freek
Nu heb je het origineel weggehaald wat ook niet mag....
Het is mijn fout want ik had moeten vermelden dat het originele moet blijven en de update achter een link....
Maar je kan nog altijd terug he?
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Comment