Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lets say...It's a rap !

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Lets say...It's a rap !

Ik heb de foto even genomen en op de wacom bekeken
    en moet zeggen dat er toch voldoende detail aanwezig is
    is altijd moeilijk te beoordelen op tig van pc's
    de een ziet het zo de ander zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
      Ik heb de foto even genomen en op de wacom bekeken
      en moet zeggen dat er toch voldoende detail aanwezig is
      is altijd moeilijk te beoordelen op tig van pc's
      de een ziet het zo de ander zo
      GNo merci om het even te checken. Ik weet dat je een professioneel goed gecalibreerd scherm hebt dus nu heb ik zekerheid.
      Mvg, Pascal,Schoonspikke
      Als je schiet..schiet dan raak!
      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Hij is gewoon prachtig Pascal en of het zwart nu dichtloopt of niet kan ik niet zo goed beoordelen .
        Groetjes
        Luc
        Nikon D700 & D4 met redelijk wat glaswerk in de tas + Panasonic Lumix FZ 150

Comment

Ik vraag me altijd af met wat voor scherm al die mieren******** een foto beoordelen
          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
          https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Pascal,

probleem van veel fotografen is dat ze PS en LR gebruiken om een foutief belichte foto te gaan redden.
            PS en LR zijn er om een foto die al goed is te verbeteren.

Dat is de reden waarom ik mijn cursisten laat zien waarom meten belangrijk is.
            Ik denk dat ongeveer 99% van al deze mensen na een workshop een lichtmeter gaan kopen.

Je meet bijvoorbeeld F8 en 1/125ste iso 200.

Dat stel je in in je camera, dan ook nog liefst gebruik maken van een grijskaart, et voila alles is piekfijn in orde.

Groeten,

Peter
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Pete, ge gaat niet akkoord zijn, maar ik heb mijne sekonic van 300 euro na een maandje terug verkocht. Ik vond dat omslachtig en vertrouwde de lichtmeter eigenlijk niet. Ook op foto's met witte achtergrond (stock, he) en zwart onderwerp, vertrouw ik op het histogram van mijn camera. Dat betekent wel een drie- viertal foto's nemen eer het goed zit, maar dat deed ik ook al toen ik het mat met de lichtmeter.

Schoonspikke, je hebt hier waarschijnlijk twee flitsers links/rechts gebruikt en dan in PS de achtergrond ge-witpunt in 'levels'. Best is 4 strobes te gebruiken....je achtergrond apart 2 stops overbelichten met 2 strobes. En op mijn scherm zit er nog miniem detail in het zwart. Die huisfotografen van c&a doen het niet beter.
              My Website : http://www.ineedair.org
              Music / Painting / Motion Graphics / Image
              Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht
                Pete, ge gaat niet akkoord zijn, maar ik heb mijne sekonic van 300 euro na een maandje terug verkocht. Ik vond dat omslachtig en vertrouwde de lichtmeter eigenlijk niet. Ook op foto's met witte achtergrond (stock, he) en zwart onderwerp, vertrouw ik op het histogram van mijn camera. Dat betekent wel een drie- viertal foto's nemen eer het goed zit, maar dat deed ik ook al toen ik het mat met de lichtmeter.

Schoonspikke, je hebt hier waarschijnlijk twee flitsers links/rechts gebruikt en dan in PS de achtergrond ge-witpunt in 'levels'. Best is 4 strobes te gebruiken....je achtergrond apart 2 stops overbelichten met 2 strobes. En op mijn scherm zit er nog miniem detail in het zwart. Die huisfotografen van c&a doen het niet beter.
                Allez nu ga je mij al vergelijken met de huisfotografen van de c&a lol.... Ik weet niet of ik dat alseen compliment moet nemen of niet maar ik denk het laatste lol. Of het zou ook kunnen betekenen dat ik iets verder sta? I am just kidding....lol.
                Bedankt voor de reactie.
                Ik zal eens proberen om wat extra te geven in dat zwart.
                In ieder geval....bedankt aan iedereen.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ineedair Bekijk bericht

Grappig dat je zegt dat ik niet akkoord zou gaan... Maar ik kan jou comments eigenlijk best smaken hoor. Zit vaak redelijk wat waarheid in en zijn opbouwend bedoelt, en da's hier al heel veel waard.
                  Maar inderdaad neen ik ga niet akkoord.
                  1 x meten met een goed gecalibreerde meter en je weet dat je 100% goed zit.
                  Ik durf zeggen dat ik dat shot maak met 1 opname.
                  Kijk maar eens naar Frank Doorhof, ook die gebruikt steeds de lichtmeter. Een kleine moeite met een perfect resultaat als gevolg.

Maar ieder zijn methode, ik denk wel dat jullie ondertussen weten dat ik ieders idee en mening apprecieer zolang het maar binnen de grenzen van enig fatsoen blijft

Mvg. Peter

PS : vergeten te zeggen dat je best niet te snel aan levels moet prutsen...
                  Last edited by pete; 6 november 2012, 21:11. Reden: iets vergeten

Comment

Jorgen Houtsma gebruikt er nooit eentje idem voor Bollaerts
                    Ik heb er eentje , maar moet zeggen als je studio shoot het in principe altijd hetzelfde getal is
                    tenzij je een donkere schoonheid hebt
                    en dan ben ik nog geneigd om het getal te laten en met zilver te gaan werken
                    maar zoals je zegt, ieder zijn ding

Is het voor Pro gebruik , dan is dat een investering maar voor de meeste waaronder
                    ik mezelf ook bestempel amateur zijn, is dit geen noodzaak.

Comment

Mensen ik heb juist geprobeerd om wat detail te krijgen maar daar waag ik me niet meer aan omdat er al dadelijk kleurruis en andere buitenaardse zaken te zien zijn...Die haar bijvoorbeeld kan ik nog wegwerken maar daar houd het op vrees ik...
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Ook ik laat de lichtmeter vaak links liggen en gebruik eerder m'n grijskaart. Maar ik ben geen topfotograaf he. Lol ( geen verwijt naar jouw Peter)
                        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
                        https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Mijn lichtmeter (een goeie! ) ligt ook al een tijdje stof te vangen.
                          Ik heb hem in mijn beginjaren wel gebruikt...
                          Maar als je 20,40, of 50 duizend foto's per jaar neemt, begin je wel het ligt te "zien" of te "voelen"
                          Ik zit er bij mijn eerste foto nooit verder dan een stop naast,...zonder iets te meten.
                          En met enkele top fotografen waarmee ik samengewerkt heb , heb ik ook geen lichtmeter zien verschijnen;

Maar als je begint (met flitsers), is een lichtmeter zeker een pluspunt !

D;

Comment

Ik mis elke doortekening in de donkere gedeelten. Beetje meer licht mag het gezicht ook wel hebben. En dan wordt het een hele mooie!
                            Ik heb het in PS even geprobeerd, met een beetje opheldering valt die kleurruis nog niet op.
                            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                            (BD1383NL)

Comment

Je zou haast vergeten dat het om een mooie foto van een mooi meisje gaat.
                              In schoonheid hoef je nooit veel te zoeken, ook niet met een lichtmeter. Daar
                              is het schoonheid voor en daardoor werkt ze op ons gemoed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht

Maar als je begint (met flitsers), is een lichtmeter zeker een pluspunt !

D;
                                Denk toch niet dat Frank D. aan zijn proefstuk is ivm flitslicht hé...

Dus je kan zeker niet zeggen dat het enkel voor beginners is.
                                Ik weet dat ik tijd win met mijn lichtmeter en time is money.
                                Ook naar de klant toe is dat een pluspunt.

Maar ik respecteer mensen die liever werken zonder lichtmeter, geen probleem...

Hoewel ik toch veel draken van foto's zie verschijnen, ook hier op het forum, waar de oorzaak zeer duidelijk ligt bij het verkeerde licht.

PS : Grijskaart gebruiken heeft enkel nut als je belichting 100% correct is, anders is een grijskaart nutteloos en zal het foutieve resultaten geven patrick (no offense hé)...
                                Last edited by pete; 7 november 2012, 15:07.

Comment

Working...
                                X