Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
De totaalplaat (het eerste zicht) vind ik heel mooi. Toffe pose die zeker zo in de boekskes kan.
Zwarten van de broek zijn wel dichtgelopen en da's jammer.
Meer zeg ik niet want ik heb van portret/studiofotografie geen verstand genoeg.
perman
canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk
De totaalplaat (het eerste zicht) vind ik heel mooi. Toffe pose die zeker zo in de boekskes kan.
Zwarten van de broek zijn wel dichtgelopen en da's jammer.
Meer zeg ik niet want ik heb van portret/studiofotografie geen verstand genoeg.
Ik ook nie...
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Als je schiet..schiet dan raak! 500 PIXHuawei P30 PRO
Kijk eens even goed mensen. Het over liggende been toont nog degelijk de krommende kuit.. Maar ik zal straks eens proberen opte helderen mer risico op contrast ruis uiteraard...
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Meet je je licht deftig uit ?
In principe als je correct uitmeet met een lichtmeter, dan zal het zwart zwart zijn zonder dicht te lopen.
Anders is het gebeurd in nabewerking door optrekken van blacks en/of contrasten.
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Kijk eens even goed mensen. Het over liggende been toont nog degelijk de krommende kuit.. Maar ik zal straks eens proberen opte helderen mer risico op contrast ruis uiteraard...
heb hem dan maar in ps geopend volgens sommige schijnt dat soms verschil uit te maken... maar zie geen verschil... ja pas als ik hem mega oplicht... dan zie je ook dat er een haar op legging zat
Meet je je licht deftig uit ?
In principe als je correct uitmeet met een lichtmeter, dan zal het zwart zwart zijn zonder dicht te lopen.
Anders is het gebeurd in nabewerking door optrekken van blacks en/of contrasten.
Ik heb niets gemeten..allez tenminste niet zo professioneel. Ik heb ook geen apparte flits meter of iets dergelijks.
Ik sta nog maar in mijn begin periode maar alles komt goed hoor met de tips.
Hoe moet ik het dan eigenlijk aanpakken volgens U? Want ik denk eerder dat ik door mijn minimale kennis in cs nog veel meer uit mijn plaat kan halen. Dus deze is bijna zo uit mijn bakske gekomen. Moets ik de skills hebben van velen hier dan komt het zeker goed...
Mvg, Pascal,Schoonspikke
Comment