Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Once Upon a time ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Once Upon a time ...

.

... in the West.

update, stoppels iets meer in the picture gebracht

Benieuwd wat jullie er van vinden.

Grtjs.
    Last edited by Edje C; 3 november 2012, 12:55.
    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Re: Once Upon a time ...

Goede opname met een cine noire gehalte. De lichtjes in de ogen heb je goed weten te vangen en brengen leven in deze plaat. Ik zou misschien wat extra lokaal contrast (clarity) op de stoppelbaard durven zetten.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
      Goede opname met een cine noire gehalte. De lichtjes in de ogen heb je goed weten te vangen en brengen leven in deze plaat. Ik zou misschien wat extra lokaal contrast (clarity) op de stoppelbaard durven zetten.
      Volledig mee eens. Door de stoppelbaard te versterken krijg je een meer westernlook. Mooie plaatje
      Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

Comment

en hoe doe je zoiets eigenlijk?
        EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
        https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Hallo,

Heb een update geplaatst waar ik de stoppels er meer laat doorkomen, heb in LR baard en snor gemarkeerd en de helderheid ervan opgeschroefd.

Misschien de foto zelf ook wat toelichten. Het gaat hier om een zelfportret, ik sta hier met de draadontspanner in de hand voor de lens.
          Belichting bestaat uit een combinatie van 2 SB 900's en invallend daglicht door een klein raam. Eén SB 900 met beautydish en eentje voor de achtergrond uit te lichten.
          Niet evident om jezelf te corrigeren als model, het heeft dus even geduurd eer ik dit shot te pakken had . Pose, belichting, rand vd hoed die perfect boven de ogen moest vallen, ...
          Nabewerking is gebeurd in LR, vertrokken vanuit de voorinstelling "kleur, ceatief, verouderde foto" en dan wat aangepast, schaduwen wat opgehelderd en een beetje contrast toegevoegd.

Alvast bedankt voor jullie reacties en de prima tip .

Grtjs,
          Edje C
          Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
            en hoe doe je zoiets eigenlijk?
            Met de clarity brush in Lightroom. Werkt perfect.

Comment

Update is merkelijk beter he...

Comment

Working...
              X