Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portretje Ianthe , natuurlijk licht , bewekt in PS

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Portretje Ianthe , natuurlijk licht , bewekt in PS

Ianthe

Re: Portretje Ianthe , natuurlijk licht , bewekt in PS

Nogal soft en vlak naar m'n goesting. En ik ben trouwens ook niet overtuigd van je focusplaatsing... Sorry, niet m'n ding.

Comment

't Was wel de bedoeling dat het zacht is hé!

Comment

Ik vind het wel mooi, mooi kindje
        Beetje frisser mocht van mij wel (wat scherper, iets opgelicht, iets meer contrast.
        www.minnev.be
        Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

De foto zoals ze "gewoontjes" is

Comment

Thierry,
            Wat heb je hier een pracht van een kindje, en dat maakt de foto goed . Ook al zijn er wat haperingen (althans volgens mijn visie, en misschien heb ik er wel geen )

Wat ik zou veranderen:

1. De kadrage, het kindje zit nu wel heel centraal en nauw in het beeld waarbij het topje van de krullen (boven) is afgesneden. Ofwel zou ik het meer ruimte geven, of goed doorsnijden (zelfs op het voorhoofd)
            2. Dat halve bolletje onderaan, meer op de foto of helemaal niet
            3. Ik vind dat je scherpte punt goed ligt (op de ogen) , maar bij dit soort close-ups zouden de ogen rag scherp moeten zijn.
            4. De bewerking vind ik wat kleurloos voor zo een warm kindje, maar dat is een persoonlijke smaak. Ergens tussen de twee in was misschien beter?

Je hebt de catchlights goed weten te vangen en leven in de oogjes gebracht.. Ik kijk al uit naar nog enkele opnames.
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

Comment

Ja , dat roze bolletje stoort inderdaad op de originele foto , maar veel minder op de bewerkte :-) . Meer bolletje gaf ook een oranje petje in beeld - dus dat ging niet .
              De ogen hadden scherper gemogen , das correct . 't Is nochtans met een 105mm getrokken . Misschien heb ik wat front-focus ? Ga de lens eens nakijken :-)
              Grtjs en bedankt v d opbouwende kritiek,
              Thierry

Comment

de gewoontjes is veel mooier qua kleur!

Comment

Ik volg MrsNuke87...he orgineel is veel fraaier. Je zou slechts de roodtinten in PS iets kunnen terugdringen. Schattig meisje!

Comment

Ja , inderdaad Monica ,de kleur mag in het origineel (gewoontjes -) iets zachter - dankjewel .

Comment

Niet scherp en onverzorgd...achtergrond stoort en geeft geen 'sense of place'. Het is een snapshot waarin je slecht hebt gefocused en dat weinig tot niets vertelt. Positief is dat je het op ooghoogte van het kind hebt genomen.
                      My Website : http://www.ineedair.org
                      Music / Painting / Motion Graphics / Image
                      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Sommige mensen hebben het nodig wat op anderen te trappen - wat zielig !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
                          Sommige mensen hebben het nodig wat op anderen te trappen - wat zielig !
                          Mensen kunnen hier ook geen kritiek meer verdragen De een verwoordt het misschien niet even mooi als de andere, maar ik volg ineedair wel in de boodschap (die trouwens niet verschilt van wat bv. flashplash zegt, ...) van zijn mening. Je zit ook in SC.

Hoe ik het had gezegd:
                          Waauw, wat een schattig, fotogeniek meisje. Ik mis toch wel scherpte, het roze bolletje onderaan stoort, achtergrond leidt wat af. De kleur noch het origineel noch de bewerkte vind ik goed. Het origineel toont een roze truitje, niet de bedoeling denk ik. De bewerkte is dan veel te koud qua kleurtoning. Ergens tussenin fine tunen.
                          Als je kunt, zou ik dit meisje zeker nog eens voor je lens trachten te krijgen.

Volgens mij zeg ik hetzelfde als ineedair en zelfs als flashplash etc. We zeggen het alleen allen op een andere manier, de een al wat directer dan de ander. Ik snap dus niet waar iemand aan het trappen is... just my 2 cents.
                          Al doende leert men...

Flickr

Comment

't Is zeer juist wat u zegt , de manier waarop !
                            De kritiek van "Flashsplash" stoorde me niet het minste ! Ben er zelfs direct mee aan de slag gegaan:-)
                            Vermits het geen studio-opname is , heb je een minder fraaie achtergrond , dat besef ik wel ('t is ook geen straat-fotografie, dus 't is altijd wat moeilijk kiezen ). En het truitje is gewoon lichtroze.
                            Dat de bewerkte foto zo bleek is was een beetje een experiment , ook wel omdat Ianthe ziek was en dat dus een "artistiek vrijheid van mij was .............
                            Maar ....... er zullen nog wel foto's van Ianthe volgen :-) en die moeten absoluut scherper
                            Vriendelijke groeten

Comment

Working...
                            X