Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paint job

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Paint job

ze heeft zich in ieder geval twee keer moeten wassen. Zoiets kun je niet te veel proberen (kost je a vele bussen verf, en schoonmaaktijd) Dus heel goed gelukt.
    Had je eerst een worp geoefend op een object?
    Verder vind ik de blik van foto 1 eigenlijk mooier dan 2, die is een tikkie te statisch, alleeen valt het licht daar weer net iets beter.

Comment

zo veel verf was er niet nodig, zat heel veel water bij. Anders krijg je het niet eens gegooid en valt het voor je voeten

een assistente heeft gegooid, zonder oefenen
      Een amateur maakt zich druk om scherpte
      een professioneel maakt zich druk in de verkoop
      een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht

Comment

nee, ik kom de boel niet opkuisen
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

Heel mooie foto's maar je moet er wel de studio voor hebben om zo te kunnen smossen.

Als je wil flitsen met heel korte flitsduur , gebruik je beter cameraflitsers en geen studioflitsers, op voorwaarde dat je de cameraflitser niet op vol vermogen gebruikt.
          Bij "normale" studioflitsers krijg je altijd een volledige ontlading van de condensator , en wordt het flitsvermogen geregeld door de spanning op de condensator te varieren.
          De flitsduur verandert niet zoveel met het gevraagde flitsvermogen, misschien iets korter bij max vermogen.
          Als men van flitsduur spreekt, spreekt men meestal van de t0.5 duur , dat is de tijd van het moment dat de flits zijn half vermogen (-1stop) bereikt tot hij terugvalt op half vermogen, men vergeet er bij te vertellen dat in de staart nadien nog bijna de helft van het flitsvermogen achteraf komt.
          Bij camera flitsers wordt de flits geregeld door de stroom door de flitsbuis vroegtijdig te stoppen, daardoor is de flitsduur veel korter dan studioflitsers. enkel bij vol vermogen wordt de condensator ook volledig ontladen.
          Er zijn natuurlijk weer uitzonderingen, sommige "dure" studioflitsers kunnen ook de flits onderbreken, met als resultaat ook veel kortere flitsduur, daar geld ook net zoals cameraflitsers: hoe minder vermogen hoe korter de flitsduur.
          Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
            Heel mooie foto's maar je moet er wel de studio voor hebben om zo te kunnen smossen.

Als je wil flitsen met heel korte flitsduur , gebruik je beter cameraflitsers en geen studioflitsers, op voorwaarde dat je de cameraflitser niet op vol vermogen gebruikt.
            Bij "normale" studioflitsers krijg je altijd een volledige ontlading van de condensator , en wordt het flitsvermogen geregeld door de spanning op de condensator te varieren.
            De flitsduur verandert niet zoveel met het gevraagde flitsvermogen, misschien iets korter bij max vermogen.
            Als men van flitsduur spreekt, spreekt men meestal van de t0.5 duur , dat is de tijd van het moment dat de flits zijn half vermogen (-1stop) bereikt tot hij terugvalt op half vermogen, men vergeet er bij te vertellen dat in de staart nadien nog bijna de helft van het flitsvermogen achteraf komt.
            Bij camera flitsers wordt de flits geregeld door de stroom door de flitsbuis vroegtijdig te stoppen, daardoor is de flitsduur veel korter dan studioflitsers. enkel bij vol vermogen wordt de condensator ook volledig ontladen.
            Er zijn natuurlijk weer uitzonderingen, sommige "dure" studioflitsers kunnen ook de flits onderbreken, met als resultaat ook veel kortere flitsduur, daar geld ook net zoals cameraflitsers: hoe minder vermogen hoe korter de flitsduur.
            Ik zou denken dat een studioflits veel meer lichtintensiteit per seconde geeft daar deze een grotere flitsbuis heeft. Dus lijkt het me logisch dat om een zelfde "totale hoeveelheid licht" te krijgen het beter is een studioflitser te gebruiken op een fractie van zijn kracht zodat hij in het totaal evenveel licht geeft als de cameraflitser.... de flitsduur van de studioflitser zal dan (naar ik vermoed) een pak korter zijn dan die van de cameraflits.

Als ik de cijfers hierboven zie, dan beweegt die verf ongeveer 2,5mm tijdens de flitsduur als er op 400Ws geflitst wordt. (veronderstellend dat de verf aan 5m/s vliegt)... dat wordt stillaan zichtbaar, temeer omdat we over 2 flitsen spreken dacht ik, die niet perfect gelijk afgaan... dus dat kan verdubbelen.

Naar mijn gevoel dus beter een hogere iso, en de studioflits minder hard laten flitsen...

Zoiets maakt fotografie tenminste interessant

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door top Bekijk bericht
              Ik zou denken dat een studioflits veel meer lichtintensiteit per seconde geeft daar deze een grotere flitsbuis heeft. Dus lijkt het me logisch dat om een zelfde "totale hoeveelheid licht" te krijgen het beter is een studioflitser te gebruiken op een fractie van zijn kracht zodat hij in het totaal evenveel licht geeft als de cameraflitser.... de flitsduur van de studioflitser zal dan (naar ik vermoed) een pak korter zijn dan die van de cameraflits.

Als ik de cijfers hierboven zie, dan beweegt die verf ongeveer 2,5mm tijdens de flitsduur als er op 400Ws geflitst wordt. (veronderstellend dat de verf aan 5m/s vliegt)... dat wordt stillaan zichtbaar, temeer omdat we over 2 flitsen spreken dacht ik, die niet perfect gelijk afgaan... dus dat kan verdubbelen.

Naar mijn gevoel dus beter een hogere iso, en de studioflits minder hard laten flitsen...

Zoiets maakt fotografie tenminste interessant
              Mijn gevoel was dus niet correct... Wat Beertje2 uitlegt staat ook mooi beschreven met flashtijden voor camera flashes en studio strobes in volgend artikel... en dan is het inderdaad interessanter een cameraflash te gebruiken op een deel van zijn kracht, en dus evtl iso te verhogen...

http://photonemesis.wordpress.com/20...studio-strobe/

Merci Beertje2... heb interessante zaken bijgeleerd!

Comment

Ik denk dat de triggerdelay tussen de verschillende camera flitsen hoogstens een paar µs kan zijn dus verwaarloosbaar,als ze met dezelfde triggers aangestuurd worden of doorgelust
                Het hele verhaal kan je ook op mijn site nalezen:

Met een licht sensor heb ik het flitslicht omgezet naar een electrisch signaal, op de foto's zie je het verschil tussen cameraflits en studio flitsers.
                Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                  Ik denk dat de triggerdelay tussen de verschillende camera flitsen hoogstens een paar µs kan zijn dus verwaarloosbaar,als ze met dezelfde triggers aangestuurd worden of doorgelust
                  Het hele verhaal kan je ook op mijn site nalezen:

Met een licht sensor heb ik het flitslicht omgezet naar een electrisch signaal, op de foto's zie je het verschil tussen cameraflits en studio flitsers.
                  Amai... hele mooie website... Blijkbaar ook iemand dat de passie van techniek en creativiteit weet te combineren?

Comment

Heel mooi foto's!

Comment

@Numb
                      dank u

Beertje,
                      is mij veel te technisch, ben dus maar gelijk verder gegaan naar je insecten foto's....heel mooi overigens

Klopt, de reportage flitsers kunnen, op laag vermogen, tot op 1/8000 flitsen dacht ik
                      Maar voor deze foto's heb je er dan wel een hele hoop nodig
                      En een doek, screen, papier... om doorheen te flitsen

Comment

heel knap! ik vermoed zeker hall of fame !

Comment

afwachten hé
                          wie weet

Comment

Wow , schitterend hoe die gele verf (vloeistof) zich ontrolt ! Zéér platsisch .
                            Knappe platen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thierry ysebaert Bekijk bericht
                              Wow , schitterend hoe die gele verf (vloeistof) zich ontrolt ! Zéér platsisch .
                              Knappe platen !
                              het is inderdaad verf, met warm water toegevoegd

Comment

En ik die dacht - amai moet toch frisjes zijn v h model ! :-)
                                't Zijn de simpelste zaken die een mens over het hoofd ziet

Comment

Working...
                                X