Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marjolein (een portret)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Marjolein (een portret)


  • #2
    Re: Marjolein (een portret)

    Ik den dat je hier een goed model te pakken hebt met een goede ZW omzetting. Alleen zit ik wat met de compositie, ik denk dat het beter was mocht het model ietsje anders worden geplaatst, daarmee bedoel ik de ogen op 1/3 van de hoogte. Bij deze plaat is het bovenlichaam proportioneel wel heel aanwezig t.o.v het gelaat. Waarbij het gelaat de interessante zone is en het bovenlichaam weinig bedraagt aan de plaat. Zo heb je het stukje oksel rechts dat mag gerust worden weggelaten. Verder zou ik de achtergrond vermijden die doorheen het hoofd van het model loopt en eigenlijk voor mij wat teveel afleiding geeft. Eventueel je model ietsje laten draaien 15/20 graden, zo krijg je een minder centrale/vlakke opname.

    Groeten Flash
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

    Comment


    • #3
      Re: Marjolein (een portret)

      Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
      Ik den dat je hier een goed model te pakken hebt met een goede ZW omzetting. Alleen zit ik wat met de compositie, ik denk dat het beter was mocht het model ietsje anders worden geplaatst, daarmee bedoel ik de ogen op 1/3 van de hoogte. Bij deze plaat is het bovenlichaam proportioneel wel heel aanwezig t.o.v het gelaat. Waarbij het gelaat de interessante zone is en het bovenlichaam weinig bedraagt aan de plaat. Zo heb je het stukje oksel rechts dat mag gerust worden weggelaten. Verder zou ik de achtergrond vermijden die doorheen het hoofd van het model loopt en eigenlijk voor mij wat teveel afleiding geeft. Eventueel je model ietsje laten draaien 15/20 graden, zo krijg je een minder centrale/vlakke opname.
      Mee eens. Die zwevende streep rotsen door het hoofd komt door de zw/w omzetting.
      My Website : http://www.ineedair.org
      Music / Painting / Motion Graphics / Image
      Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

      Comment


      • #4
        Re: Marjolein (een portret)

        mercie voor jullie bevindingen, zelf vind ik dat het stukje oksel er juist op moet. (op mijn site open ik met een vierkante cropversie, die ik zelf wat krachtiger vind ( www.ppphoto.nl )

        Comment


        • #5
          Re: Marjolein (een portret)

          Ik volg flash,...alhoewel, gewoon een vierkante crop maakt voor mij het beeld reeds veel interessanter...

          Grtz, D.

          Comment


          • #6
            Re: Marjolein (een portret)

            Oorspronkelijk geplaatst door ppp
            ;3681186zelf vind ik dat het stukje oksel er juist op moet.
            Kan je me even zeggen waarom dat je dat vind ?

            Thanks
            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

            Comment


            • #7
              Re: Marjolein (een portret)

              Stukje oksel inderdaad erop houden, slankt af, want anders zie je niet waar de arm begint en de torso eindigt (wordt wat massief dan).
              Omzetting vind ik niet mooi, lijkt mij geen zuivere z/w, lijkt me eerdig blauwig/paars.
              www.minnev.be
              Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

              Comment


              • #8
                Re: Marjolein (een portret)

                Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                Kan je me even zeggen waarom dat je dat vind ?

                Thanks
                MinnieV is me voor, om die reden dus. Ik heb idd een lichte toning erover gezet (persoonlijke smaak)

                Comment


                • #9
                  Re: Marjolein (een portret)

                  Oorspronkelijk geplaatst door ppp Bekijk bericht
                  MinnieV is me voor, om die reden dus. Ik heb idd een lichte toning erover gezet (persoonlijke smaak)
                  Altijd voor persoonlijke smaak en creativiteit gaan ;-)
                  Wat de BG betreft, ben ik nog niet uit
                  maar wel een leuke plaat

                  Comment


                  • #10
                    Re: Marjolein (een portret)

                    vind het wel mooi zo.
                    alleen het verschil in dikte van de armen wat vreemd.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment

                    Working...
                    X