Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Good On Heels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Good On Heels

    Campaignshot nieuw kledingmerk, Good On Heels.



    Models: Lina Sabani & Luc Mondelaers
    Last edited by kurtvandeweerdt; 28 september 2012, 17:39.
    . fashion & artist photography
    . www.kurtvandeweerdt.be
    . twitter . facebook . flickr

  • #2
    Re: Good On Heels

    Een Njamie plaat Kurt

    Comment


    • #3
      Re: Good On Heels

      als het om de kleding gaat vind ik dit niet geslaagd hoor.
      de deuren staan er veel te mooi op en lopen weg met de aandacht.
      mis gewoon te veel detail in de kleding.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Good On Heels

        Heel leuke compositie waarbij de dame een beetje verrast de man als het ware in het frame trekt.... De poort en de kasseitjes passen er perfect bij en brengen dat beetje extra van ergens naar of door stappen wat dan terug aansluit bij de manier dat de dame de man binnentrekt (gesloten poort/ man wil niet binnen).
        Met de belichting zit het ietsje minder, nu heb je wel mooie schaduwen van de personen op de poort welke bijdragen aan de plaat. Maar aangezien je bijna loodrecht de poort belicht krijg je het bounche effect van de flash op de poort welks ietsje minder goed kijkt (Voor mij) . Dit wordt nog verstrekt omdat het hard hard licht is.
        Nu aangezien het een kledij shoot is zou ik eerder met wat zachter licht werken (softbox/diffuser) en iets meer onder een hoek ten opzichte van de poort.
        Zo kan je het bounche effect vermijden en aangezien het licht onder een hoek op de kledij valt zal je meer structuur in de kledij krijgen.

        Maar verder wel een toffe opname.
        Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

        Comment


        • #5
          Re: Good On Heels

          knap werk
          Belichting is bedoeld om een soort spotlicht te bekomen denk ik

          Comment


          • #6
            Re: Good On Heels

            1. Interpretatie: een zelfzekere fashionista WAG-type vrouw, 'caught in the act' in een paparazzo-stijl, tijdens een relationeel dispuut (misschien in de rand van een opgedirkt social event; dat punt is niet volledig duidelijk). Genre: "ik bol het af" terwijl macho-manlief (archetype gestyleerde voetballer), herleid in een overtroefde positie (door het sterke vrouwelijke karakter), toch nog net een schamele poging tot bedaren probeert in te zetten. Hopelijk is dat het onderliggende concept, want da's toch ongeveer de "marketing feel" dat het beeld overbrengt: "Don't fuck with me, 'cause I feel good on heels..." (komt misschien ook wel wat bitchy over, wat geen positieve commerciële boodschap is...)
            2. Technisch: In feite is hetgeen wat volgt voor TS volledig arbitrair gezien ik niet weet wat het concrete doel van het beeld is (een tikkeltje arrogantie is mij niet vreemd ), maar bon, op het gevoel afgaand...
            • Technisch positief: algemeen in beeld brengen van het concept; licht setup, als kwam die van een enkele pap-speedlight; gebruik van slagschaduw om op achterliggend niveau de man en de vrouw naar de tas te laten grijpen met een bijna perfect gemikte schaduwlijn richting het goed aanwezige logo van het merk op de tas; misschien toeval maar het beetje licht vanonder de poort is nodig om het er niet als een type gemonteerde platte studio setup te laten uitzien (; en voor deze publicatie de goed gecamoufleerde sig).
            • Technische moeilijkheden: licht uitgebrand in de kledij op de borststreek van de vrouw; weinig detail in de zwarte kleding van de man (details komen er pas uit wanneer 'k zijwaarts onder 45° op het beeldscherm kijk,; in een print gaat dit verloren); scherpteverlies op het gezicht van de man, vermoedelijk door randwerking op het objectief (misschien shot wat ruimer nemen en dan terug croppen); zeer krap verticaal gecadreerd, vooral op headspace (ondanks mijn voorliefde voor 3:2 was hier misschien 4:3 toepasselijker).
            • Technisch negatief: de wreef van de linkervoet van de vrouw ziet er door de half doorkomende belichting uit als een bevuilde topografische landkaart (misschien ietwat uitsmeren); ik haat fluisterbroeken en niet alleen omdat ze eruit zien alsof er geen broek aanwezig is maar hier dan wel omdat de slagschaduw in het kruis van de vrouw de indruk wekt van een sterk behaarde foef (pardon me my French, maar 'k kan het niet duidelijker aanwijzen als dusdanig); en last but not least, wat wel wat shopwerk kan gebruiken is het zwarte poorthengsel dat, vanwege de schaduwpartij op het hoofd van de vrouw, precies linksboven, dan vooral uit de bovenkant van haar hoofd lijkt te groeien.

            Als afsluiter wil ik toch wel aanduiden dat ik niet dit beeld wil afbreken (want het zit wel op niveau, goed beseffende dat het makkelijker gezegd is dan gedaan), des te meer omdat ik niet gebriefd ben omtrent de commerciële inhoud of doeleinden. Gelieve bovenstaande commentaar dan ook te aanzien als die van een ignorant aanschouwer )

            Veel amusement!
            F.
            Last edited by Fibonacci; 29 september 2012, 23:54. Reden: Déchaotiserende explicatieve ingrepen :-/

            Comment


            • #7
              Re: Good On Heels

              Oorspronkelijk geplaatst door Fibonacci Bekijk bericht
              ...... Gelieve bovenstaande commentaar dan ook te aanzien als die van een ignorant aanschouwer )
              waarvan akte.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment

              Working...
              X