Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Ken je onze belgiumdigital.comFacebook groep al? Dé plaats voor foto's, feedback en aankondigingen!
Maar Brrrr groene mensen. Als er nu een kleur is die echt niet werkt bij mensen dan is het groen. Tenzei je een opname maakt van de Hulk . Maar dat is een persoonlijke visie he...
Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .
De foto heeft ontzettend veel potentie vanwege je modelletje en de fraaie omgeving (jaloers!)
Ik heb de volgende opmerkingen (hoop dat je er wat aan hebt)
- Bij kinderen is het toch wel belangrijk om op gelijke ooghoogte (of lager) te fotograferen. Als je dat hier had gedaan...had je nog een stukje mooie lucht meegepakt en nopg wat ruimte boven de horizon gehad en...je kijkt dan meer in het gezicht van je kindermodelletje.
- toning is wat groen, kun je met PS makkelijk wat temperen!
- Je brandpundafstand is 98mm. Met welke lens heb je dit gefotografeerd? Voor een zo mooi mogelijke bokeh kun je het beste zoveel mogelijk mm's gebruiken...dus volledig inzoomen. Je zult zien dat de nog wat harde structuren in je achtergrond veel meer vervagen.
De foto heeft ontzettend veel potentie vanwege je modelletje en de fraaie omgeving (jaloers!)
Ik heb de volgende opmerkingen (hoop dat je er wat aan hebt)
- Bij kinderen is het toch wel belangrijk om op gelijke ooghoogte (of lager) te fotograferen. Als je dat hier had gedaan...had je nog een stukje mooie lucht meegepakt en nopg wat ruimte boven de horizon gehad en...je kijkt dan meer in het gezicht van je kindermodelletje.
- toning is wat groen, kun je met PS makkelijk wat temperen!
- Je brandpundafstand is 98mm. Met welke lens heb je dit gefotografeerd? Voor een zo mooi mogelijke bokeh kun je het beste zoveel mogelijk mm's gebruiken...dus volledig inzoomen. Je zult zien dat de nog wat harde structuren in je achtergrond veel meer vervagen.
Succes
-
Hey Monica bedankt voor de tips. k'heb met de 70-200 gefotografeerd. De locatie wil ik je wel eens tonen, misschien samen met een modelletje En dat groene is niet de bedoeling, op mijn scherm zie ik het niet k'heb met de gradient er een laagje opgezet maar dat was een gele laag . Als je de locatie is graag weet stuur me maar eens een priveke. grts Nim.
hoi Nim....als je de 70-200 fotografeert...zul je zien dat wanneer je op 200mm (190mm) schiet, je bokeh een stuk zachter en rustiger wordt. Gewoon lekker volledig inzoomen en diafragma 2.8. En dan de benen gebruiken om genoeg afstand te krijgen. Ik vind de foto nu al schattig hoor...maar jij kan hem nog beter krijgen. Ik ga je eerdaags pm-en...thanks
Comment