Na toch behoorlijk wat tijd niets gedaan te hebben, toch nog eens kunnen shooten ^^
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Urban Fashion
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Urban Fashion
veel urbex zie ik persoonlijk niet echt, een wat afgeschilderde muur waarom ze zit met een wit vlak erachter.
ook zit haar gezicht wat 'verstopt' en de 'fashion' komt ook niet echt tot uiting.
IK zou volgende dingen in dit geval proberen:
- laat het model rechtstaan of een andere zittende pose zodat de 'fashion' uit je titel meer spreekt
- diafragma dichtknijpen en sluitertijd eventueel openzetten (in volgende stap zal je dit laatste volgen)
- door het dichtknijpen, proberen ook een goeie lens te kiezen & brandpuntafstand + afstand tot het model om een 'onscherpe' achtergrond te bekomen
- inflitsen op je model zodat deze ook mooi belicht wordt, en dit als strobist dan dus niet on-camera om een 'zachtere' belichting te verkrijgen
- mss iets ruimer kader nemen zodat er iets meer van het raamkozijn mee op de foto staat om het 'urbex' gedeelte meer te laten uitkomen
zo krijg je volgens mij een veel sprekendere foto's, een 'duidelijkere' achtergrond en een model dat in het oog springt (en als ik ze hier zo zie, verdient ze dat ook wel want ze mag wel gezien worden lijkt me)Website: http://www.svisimaging.be
Comment
-
Hey, alvast bedankt voor de commentaren en tips!
Het model is alvast ingeflitst met twee off shoe flitsers op statief en shoot through paraplu's. Er was gewoon een gigantisch verschil aan stops door het sterke licht buiten en het gebrek aan licht binnen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk berichtHey, alvast bedankt voor de commentaren en tips!
Het model is alvast ingeflitst met twee off shoe flitsers op statief en shoot through paraplu's. Er was gewoon een gigantisch verschil aan stops door het sterke licht buiten en het gebrek aan licht binnen.
stonden ze full power?
indien ja en je merkt dat je te weinig kracht hebt, verwijder de paraplu's en gebruik ze bare-flash, gaat heel veel schelen
indien dit niet de outcome is die je wenst (hardere schaduwen), combineer 2 flitsers (of meer in 1 paraplu.
het is idd soms wat zoeken naar de goeie verhouding maar stapje voor stapje komt dat welWebsite: http://www.svisimaging.be
Comment
-
Misschien moet ik inderdaad eens proberen meerdere flashes in 1 paraplu te stoppen.
Ze stonden inderdaad full power (Yongnuo 560's), maar het leek mij voldoende.
Of toch in die zin: als ik het op het schermpje van de camera snel controleerde (en ook volgens de flitsmeter) was het voldoende.
Maar daarmee zie je inderdaad de slagschaduwen en dergelijke inderdaad niet. Zoals je zegt: oefenen en blijven oefenen ^^
Comment
-
-
Leuk en goed "Urbex" gevoel, komt hier bij deze fashion shoot goed tot zijn recht
Je hebt een heel goed model....het licht vind ik ook fijn !
Alleen zou ik twee kleine zaken bijwerken, namelijk de lijn op haar been net boven haar laars, en de witte lijn in de achtergrond die horizontaal doorloopt (net boven haar schouder)..;
Verder een heel fijne plaat hoor !
Grtz, D.
Comment
-
Goede feedback van Userke...daar kan een mens wat mee
Ik kan alleen wat zeggen over de sfeer van de foto (ben geen strobistheld) en ik hou hier dus wel van...overbelicht en weggebrand Misschien geen foto die volgens de regels is gemaakt, maar wel een foto die me fascineert
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk berichtMisschien moet ik inderdaad eens proberen meerdere flashes in 1 paraplu te stoppen.
Ze stonden inderdaad full power (Yongnuo 560's), maar het leek mij voldoende.
Of toch in die zin: als ik het op het schermpje van de camera snel controleerde (en ook volgens de flitsmeter) was het voldoende.
meerdere in 1 plu is een mogelijkheid, heb je die niet (flitsen dan), durf hem bare te gebruiken ook een plu doet je makkelijk 1-2 stops licht verliezen
ik heb vorige zaterdag op een bepaald moment ook bare-flash gewerkt om de zon wat te kunnen overpoweren deels en ook omdat er redelijk wat wind stond en een softbox al tegen de grond was gegaan (gelukkig nog bruikbaar), dit omdat alles omdat mijn beautydish niet volstond (teveel verlies)
lichtmeter etc zijn een indicatie vnl he, ze zijn voor mij een hulpmiddel (al heb ik niet eens een lichtmeter , volgt ooit wel eens ) maar jij bepaalt uiteindelijk nog altijd de outcome van hoe je je beeld wil.
het gezicht is al vrij mooi belicht maar voor mij mocht het meer zijn in combinatie met de achtergrond
en zoals monica ook aanhaalt, het beeld intrigeert ook wel ergens met de 'overstraling' op de background
dat zijn dan de persoonlijke smaken die naar boven komen
reden waarom ik bepaalde tekst eerst int oranje had gezet, vooral begon met het technische gedeelte aan te halen en deels hoe je dan achteraf bepaalde dingen mogelijks beter in beeld kan brengen omtrent je model, aangezien zij nog altijd het onderwerp is en blijft van de foto
@monica, ieder zijn kennisgebied deels he, ik werk veelal als strobist en weet er dus wel al wat van, al kan het nog altijd beter, ik leer ook nog telkens bij hoor en er komen telkens nieuwe dingen die je kan proberen he
en daarnaast probeer ik nu ook mezelf regelmatiger wat uit te dagen om met naturlijk licht te werken en de volgende stap daarbij vermoedelijk zal dan mogelijks reflectiepaneeltjes etc worden en zo blijven we onszelf uitdagen he
we never stop learningWebsite: http://www.svisimaging.be
Comment
-
De felle contrasten passen m.i. perfect bij deze opzet. Ik vind 'm prachtig.
(Keb de andere commentaren niet gelezen dus kan niet betiteld worden als dwarsig...)Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
(BD1383NL)
Comment
-
helemaal niet gek hoor.
sterker nog....ik vind het mooi.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
-
Ja, Userke, een van mijn statieven met plu en flits is ook tegen de grond gegaan door de wind... Dus ik ken de pijnlijke blik op je gezicht op dat moment
Alvast heel erg bedankt voor de commentaren iedereen!
Comment
-
@ Userke: knap hoe je het verwoord...zelfs ik begreep het En juist het feit dat we nooit uitgeleerd zijn maakt fotografie zo leuk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Threesa Bekijk berichtJa, Userke, een van mijn statieven met plu en flits is ook tegen de grond gegaan door de wind... Dus ik ken de pijnlijke blik op je gezicht op dat moment
al ist oek nie leuk natuurlijk
mor me ne softbox van rond de 60 euro (gelukkig was het niet mijne westscott eigenlijk), vloekte toch al ietskes meer maar kem geluk gehad kga wel is zien om te verstevigen op een of andere manier van de 'knik' / breuk zit er natuurlijk wel in nu
en kem dan nochtans zandzakjes maar als ge veel moet verplaatsen van plek zoals dienen dag, vermijd ge die natuurlijkWebsite: http://www.svisimaging.be
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk berichtveel urbex zie ik persoonlijk niet echt, een wat afgeschilderde muur waarom ze zit met een wit vlak erachter.
ook zit haar gezicht wat 'verstopt' en de 'fashion' komt ook niet echt tot uiting.
IK zou volgende dingen in dit geval proberen:
- laat het model rechtstaan of een andere zittende pose zodat de 'fashion' uit je titel meer spreekt
- diafragma dichtknijpen en sluitertijd eventueel openzetten (in volgende stap zal je dit laatste volgen)
- door het dichtknijpen, proberen ook een goeie lens te kiezen & brandpuntafstand + afstand tot het model om een 'onscherpe' achtergrond te bekomen
- inflitsen op je model zodat deze ook mooi belicht wordt, en dit als strobist dan dus niet on-camera om een 'zachtere' belichting te verkrijgen
- mss iets ruimer kader nemen zodat er iets meer van het raamkozijn mee op de foto staat om het 'urbex' gedeelte meer te laten uitkomen
zo krijg je volgens mij een veel sprekendere foto's, een 'duidelijkere' achtergrond en een model dat in het oog springt (en als ik ze hier zo zie, verdient ze dat ook wel want ze mag wel gezien worden lijkt me)
voor de rest prima uitlegEOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
https://sites.google.com/view/pdh65/
Comment
Comment