Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

feel the sun

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• feel the sun

Last edited by sleven; 20 juni 2012, 18:21.

Re: feel the sun

Gaat waarschijnlijk wel wat hard overkomen, maar met deze foto (en nog een reeks andere die de laatste tijd hier gepost worden),

begint showcase hoe langer hoe meer op de beginners hoek te lijken....

Deze foto is echt overbelicht, verbrand zelfs....

Het model doet het zeker niet slecht, ze verdient volgens mij wat meer (technische! ) inspanningen van de fotograaf...

Maar ontmoedig je niet, je komt er wel,....en heu, zet je modellen (met je huidige kennis) volgende maal niet zo in de volle zon

Grtz, D.

Comment

God... ik wil niet ambetant zijn, maar m'n voorganger heeft wel gelijk hoor.
      Durf misschien nog even experimenteren in de beginnershoek. Ik weet dat daar redelijk wat mensen zitten met de know how om je betere foto's te laten maken en die graag die informatie delen.

Je hebt een fantastisch model in huis en ik weet dat je daar nog fantastische foto's van zult nemen, maar misschien eerder in wat minder extreme lichtomstandigheden beginnen?
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Dan ben ik er weer
        Dat uitgebrande stoort me niet, behalve op de voet en de handen.
        Ik ben een fan van direct zonlicht en de daarbij horende contrasten.
        Bovenste deel van de foto vind ik zelfs heel mooi
        Misschien in ACR wat met recovery prutsen en een toning die wat minder aandacht geeft aan die hooglichten?
        Ik vind de opzet en sfeer mooi, maar das smaak
        www.minnev.be
        Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

ik wilde net dat licht hebben en eigenlijk ook wat het harde anders kon ik ze net zo goed in de schaduw zetten of in een kastje

ok fototechnisch ben ik zeker geen grote
          maar ik vin de sfeer in de foto wel leuk en soms vin ik da meer dan een cleane foto

enkel jammer dat je dat blijkbaar niet mag tonen hier dan en je naar de speeltuin verwezen wordt ik post hem net hier om de reden dat hier de menen zouden zitten die er wat van kennen
          op elke foto kan je iets afbreken dat is gewoon smaak
          maar wie ben ik he

Comment

hoe dan aak de comment's zijn aangekomen hoor

Comment

Je mag je niet zo gauw in uw gat gebeten voelen.
              Je post hier als zijnde "ik presenteer mijn beste foto" (wat ook de bedoeling is van dit forumonderdeel). Dan moet je als een "pro" de kritiek tot je nemen en dat kanaliseren.

Ontegensprekelijk zijn er technische "defauts" aan je foto. Ik kan hier een lijstje opsommen, maar dat ga je ook niet leuk vinden. Dus zeg ik het liever als: probeer eerst wat in minder extreme lichtomstandigheden.

En betreft die beginnershoek... daar is al heel veel waardevolle informatie gedeeld geweest. Trust me!
              In dit forumonderdeel stel je je foto bloot aan een kritische blik, met bijhorend commentaar. Daar ga je mee moeten kunnen omgaan.
              www.brunodyserinck.be

Comment

begrijp me niet verkeerd he bruno
                de kritiek hier is altijd al meer dan terecht geweest en als ik er niet mee om kan zou ik niets meer posten he

en tja mijn beste foto's komen nu eenmaal niet in de buurt van sommige hier
                maar heb er al veel slechtere gezien ook

wil enkel zeggen dat ik de comment's altijd van harte neem en ook snap dat deze niet slecht bedoeld zijn
                snap soms niet hoe bepaalde foto's zo lovend worden onthaald en anderen niet
                (dit gaat nu niet enkel over mij hoor)

misschien wil ik me iets te fel verdedigen soms hehe

we zijn nog allemaal vriendjes hoor met een zelfde voorliefde denk ik dan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sleven Bekijk bericht
                  begrijp me niet verkeerd he bruno
                  de kritiek hier is altijd al meer dan terecht geweest en als ik er niet mee om kan zou ik niets meer posten he

en tja mijn beste foto's komen nu eenmaal niet in de buurt van sommige hier
                  maar heb er al veel slechtere gezien ook

wil enkel zeggen dat ik de comment's altijd van harte neem en ook snap dat deze niet slecht bedoeld zijn
                  snap soms niet hoe bepaalde foto's zo lovend worden onthaald en anderen niet
                  (dit gaat nu niet enkel over mij hoor)

misschien wil ik me iets te fel verdedigen soms hehe

we zijn nog allemaal vriendjes hoor met een zelfde voorliefde denk ik dan
                  Uiteraard! Het is ook in die gedachten dat we moeten communiceren.
                  www.brunodyserinck.be

Comment

Ik vind hem eigenlijk wel goed! Lekkere zonnige plaat met een erg mooi model en leuke styling. Dat die in de zon wat uitgebeten is boeit me niets.

Ik zou zelf nog wel de buik en boven de borsten nog wat lichter maken, vind ik iets te donker zelf.
                    http://www.avfoto.nl

Comment

Re: charly

Ik volg de rest wel, té fel licht, brand brand, bleuh. Ik zie het niet als een meerwaarde, als
                      je dit zelf toch de moeite vindt dan vrees ik ervoor dat je werk merendeel van de keren moeilijk in
                      de smaak zal vallen. Normaal heeft iedereen zijn visie over het technische aspect en het
                      esthetische aspect als ze foto's beoordelen. Wanneer er een technische 'fout' gemaakt
                      wordt, bepaald door de gemiddelde fotocursus dezer dagen, gaan mensen niet in de eerste
                      plaats denken dat dit bewust is gedaan endus gaan ze het zien als een minpunt. Pas als je erbij
                      zegt dat het de bedoeling is gaan mensen weten dat je dit bewust zo hebt aangepakt maar
                      tegen dan is de kans klein dat ze het zelf ook nog gaan accepteren als een 'unieke
                      meerwaarde'.

Ik ben er sowieso niet voor te vinden, ik hou ervan als het technische aspect goed genoeg is
                      waardoor ik me vooral op het esthetische of de achterliggende gedachten kan
                      concentreren. Bij dit soort foto's let ik zelfs niet meer op pose, model, locatie, etc omdat
                      mijn gedachtengang zegt "grote technische fout" en dat is het enige ik dan nog zie.

Nu, wat ik wel nog kan zeggen dat enigszins een bijdrage kan vormen naar uw volgend
                      werk. Zwarte haren kunnen zo mooi zijn, maar komen altijd anders over dan het is eender
                      wat voor gekleurd haar. Het is sowieso al hard en als je er dan zo'n fel licht gaat opzetten
                      zit je gewoon met iets dat lijkt op een pruik. Zwarte haren (zeker gekleurd) komen snel
                      fake over. Nu, dat denk ik er toch over, niet dat ik dat uit een boek haal ofzo, gewoon iets
                      dat ik telkens weer zie terugkomen.

Comment

Zo slecht is deze toch ook niet hé
                        indien iets donkerder denk ik dat er nog wel iets uit te halen is

Comment

zeker niet beginnen met posten in de beginnershoek, want dan word je er fijntjes op gewezen een forum voor dikke nekken te zoeken, met een foto als deze.
                          Wat deze foto mist volgens mij is warmte....zoveel zon en zomer, en toch doet het electrisch aan, wat op zich ok is. Maar hij is overbelicht natuurlijk.....'ja maar twas mijn bedoeling om haar rechterarm te doen lijken alsof ie op de muur geschilderd is' ten spijt. Teveel verbrand en toch de lichtbron zelf niet in de plaat is een technische fout.
                          My Website : http://www.ineedair.org
                          Music / Painting / Motion Graphics / Image
                          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Working...
                          X