Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Happy

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Happy

Happy Together

Re: Happy

2foto's op 1 dag. Dan had je ze beter samen in fotobeoordeling geplaatst.
    Ik blijf trouwens ook bij dezelfde mening als je vorige post.

Je belichting en witbalans zitten ook niet goed deze keer. Kijk maar naar je mannetje rechts, hij vangt veel te veel licht. De huidskleur is grijs en vaal. De groene kleur van je achtergrond botst voor mij ook met de uitstraling van de kinderen.

En dan dat afgesneden handje

En ja, die achtergrond, ... Vraag me af of onze commentaren wel zin hebben...

Guitige kindjes. dat wel. Valt mits wat oefening (en hopelijk iets willen doen met de comments die je krijgt) veel meer uit te halen.
    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Nu mag je wel gaan afronden, we hebben het gezien. Ik volg trouwens Nena, je krijgt feedback en
      gebruikt deze niet. Wij moeten er ook iets aan hebben hé, niet alleen jij, kom eens af met iets nieuws
      in de plaats van elke keer hetzelfde.

Comment

Ik kan niet anders dan mijn voorgangers volgen.
        Toch erg als hier mensen moeite doen om je tips te geven en die genegeerd worden.
        Post ze dan op facebook ipv een fotografieforum, dan krijg je alleen oh's en ah's
        www.minnev.be
        Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
          Toch erg als hier mensen moeite doen om je tips te geven en die genegeerd worden

Had de tip`s mee genomen, alleen worden ze niet gezien.
          was de laatste van deze serie.

Sorry ,

Grt, Frank

Comment

Als je een achtergrond wil inblenden, zou ik ervoor zorgen dat je achtergrond 50% grijs (belicht) is, op dit manier kun je nadien heel gemakkelijk een andere achtergrond opzetten zonder te moeten knippen en ingewikkelde haarselecties doen. Je laag met de achtergrond boven de laag met de modellen zetten, laagdekking op overlay of softlight zetten, met een laagmasker schilderen over je modellen. De randjes met 50% grijs doen. Veel soepeler overgang...
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
              De randjes met 50% grijs doen. Veel soepeler overgang...
              Deze stap snap ik niet.

Kun je ook niet 'makkelijk' werken met de 'replace colour' tool, maar dan moet je ook een egaal grijze/witte achtergrond hebben. Kun je selecteren op je grijze kleur en blijft de rest onaangeroerd.
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                Deze stap snap ik niet.

Kun je ook niet 'makkelijk' werken met de 'replace colour' tool, maar dan moet je ook een egaal grijze/witte achtergrond hebben. Kun je selecteren op je grijze kleur en blijft de rest onaangeroerd.
                Had ik dat niet gezegd om eerst te zorgen dat je je modellen fotografeert met een egaal grijze achtergrond. Ofwel egaal wit vlak 50% belicht?
                De laag met de nieuwe achtergrond zet ik boven de laag van de modellen, laagdekking op "overlay of soft light" en dan via laagmasker je modellen selecteren. Voor de fijne afwerking zet ik m'n kleur op 50% grijs om een zachte overgang te doen. Samen met je overlay laagdekking heb je een heel zachte overgang. Werkt voor mij lekker bij ingewikkelde haarselecties (die ik dus niet meer hoef te doen) Bij blonde modellen durf ik wel een refine edge te doen.
                www.brunodyserinck.be

Comment

Maar vele wegen leiden naar Rome. dus bij deze ook interesse in jouw methode!
                  www.brunodyserinck.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    Had ik dat niet gezegd om eerst te zorgen dat je je modellen fotografeert met een egaal grijze achtergrond.
                    Jaja, de hele begin uitleg kon ik volgen, maar op het einde liep ik spaak.

zet ik m'n kleur op 50% grijs om een zachte overgang te doen
                    Ok, hier snap ik het dus niet. hoe zet je je kleurlaag op 50% grijs? Bedoel je dat je je opaciteit op 50% zet van je brush?

Frankyboy, mogen we vragen hoe jij het geprobeerd hebt voor je achtergrond?
                    Al doende leert men...

Flickr

Comment

Ok, hier snap ik het dus niet. hoe zet je je kleurlaag op 50% grijs? Bedoel je dat je je opaciteit op 50% zet van je brush?

Ja, zoiets: bij een laagmasker heb je enkel 0 tot 100% wit naar zwart, he.
                      www.brunodyserinck.be

Comment

Frankyboy, mogen we vragen hoe jij het geprobeerd hebt voor je achtergrond?

(achtergrond is egaal van kleur), deze ga ik met de achtergrondwisser geheel weg gummen, (dat gaat vrij snel) vervolgens zet ik er een nieuw rasterlaag eronder en vul deze met kleur (met verloop van wit naar groen).

@Vinnydizzy Dank je voor je uitleg ga het zeker uitproberen !

Grt, Frank

Comment

Working...
                        X