Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Als ik eerlijk ben zou ik zeggen dat je beter nog een weekje had kunnen wachten, tis nogal overbelicht zonder dat ik daar een reden voor kan ontdekken (behalve dan de knopjes op je toestel )
De reden is heel simpel . Mijn vriendin woont in Hannover en het was daar 28 graden.. Foto is hier niet echt overbelicht.. Kleuren zitten precies zoals ik het wou !
met z'n allen naar Hannover dan, want hier is't weeral grijs. (extra grote softbox buiten)
Foto lijkt me ook een beetje aan de 'heldere' kant, maar vooral de krappe ruimte boven het hoofd zou ik wat aanpassen, ofwel hoofd deeltje afsnijden ofwel meer ruimte laten.
Kon het diafragma misschien ook nog wat meer open, voor een sterkere achtergrondblurr?
Knappe vriendin wel!
De reden is heel simpel . Mijn vriendin woont in Hannover en het was daar 28 graden.. Foto is hier niet echt overbelicht.. Kleuren zitten precies zoals ik het wou !
Grtjs
Als het is zoals je zelf wilt is het goed toch. Overigens vind ik de (mijn) 5D Mark II wel wat ruim belichten, hij staat bij mij standaard op -1/3 en soms zelfs -2/3....
Doe ik dat niet, dan krijg ik ook dit resultaat.
De foto is genomen met mijn Canon 70-200, ik denk op 3.5 ofzo.. De dof vind ik persoonlijk wel goed (naar mijn goesting).
Gewoon verkleind en iets scherper gemaakt via photoshop.. Ik had ook al het gedacht dat er iets mis was, ga serieus eens moeten kijken naar mijn PS.. Der is iets mis mee, kleuren kloppen ook nie 100%..
Scalperen deed ik liever niet en is inderdaad een beetje krap..
Comment