Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nola en haar twee maatjes

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nola en haar twee maatjes

Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

Re: Nola en haar twee maatjes

Leuk, maar als je de persoon die tegen de hondjes praat, net achter jou plaatst,

kijken zij automatisch in de lens....hopelijk ben je iets met deze tip ?

Grtz, D.

Comment

Ziedem hier liggen met zijn 2 bodyguard-honden voor zich. Leuk idee.
      Zou nog wat met je kleuren/contrast/toning spelen. De baby en de plaat in zijn geheel oogt wat grijzig en duf. Ik zou het wat frisser maken.
      Nog een technisch vraagje. Waarom bij F16?
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Leuk idee...f16 "snap" ik wel...als je zowel de honden als de baby scherp wil hebben zit je hier zo "kortbij" toch al snel aan.

Wel jammer dat het geheel met nét wat onderbelicht lijkt daardoor...Ik zou een een S-curve proberen voor wat meer pit
        Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          Leuk idee...f16 "snap" ik wel...als je zowel de honden als de baby scherp wil hebben zit je hier zo "kortbij" toch al snel aan.
          Met F16, 50mm en 2m afstand heb je ruim 3m DOF, dit lijkt me hier toch niet nodig. Ik gebruik heel zelden F16 voor portretfotografie, vandaar de vraag.
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Beste allen,
            Bedankt voor de tips.
            f16 heb ik inderdaad bewust gekozen, ik wou de honden en de baby er scherp op hebben.
            Ook wou ik dit diafragma nemen omdat ik het risico niet wou lopen dat de honden er niet scherp op zouden, staan omdat ze nogal hevig waren en niet stil bleven zitten.
            En ja er stond iemand achter mij om de honden af te leiden maar ze waren bij de minste kick steeds afgeleid.
            De dof heb ik er bewust achteraf bijgeshopt naar mijn smaak daar kan je over gaan discussiëren.
            De kleurtje wel ja ieder zijn smaak maar deze waren wel de originele en die laat dan liever en ga niet nog maar satureren.

grtz
            Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
            www.dewolfmarc.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dwm400 Bekijk bericht
              De kleurtje wel ja ieder zijn smaak maar deze waren wel de originele en die laat dan liever en ga niet nog maar satureren.
              Het gaat hem niet over 'smaak', maar over belichting en deze is m.i. onderbelicht.
              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Scherpte zit goed, denk ook dat je in dit geval 51 punten gebruikt hebt in je nikon
                Je kan altijd een update zetten met een lichtere versie als je de curve even oplicht
                maar naar MI niet nodig
                is een goed en mooi plaatje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotodan Bekijk bericht
                  Leuk, maar als je de persoon die tegen de hondjes praat, net achter jou plaatst,

kijken zij automatisch in de lens....hopelijk ben je iets met deze tip ?

Grtz, D.
                  de hondjes kijken toch in de lens....?
                  http://www.jvs-photography.be/

Comment

Leuk ! Het enige wat ik spijtig vind is de nogal drukke stoffen - dat haalt de focus v je onderwerp weg .

Comment

Working...
                    X