Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik ga in een paar punten zeggen wat ik persoonlijk als kijker niet interessant vind aan uw
beeld en sinds dit het showcase gedeelte is van het forum heb ik wel wat punten. Ik hoop
dat u er iets mee bent :
- Pose : Ziet er niet echt een pose uit, eerder een moment tussen twee poses door.
- Blik : Is nogal leeg, ik mis een emotie, al was het maar een kleine hint naar een emotie.
- Setting : Oude zetels kunnen mooi ogen, maar deze is wat té bombastisch naar mijn smaak.
- Kledij : de zetel heeft krulletjes, het model haar lingerie is de meest simpele lingerie
ooit, het is gewoon ondergoed en dit komt best cheap over op zo'n zetel.
- Haar : Het haar is zo plat gestijld dat het flauw overkomt, volume is hier zeker welkom.
- MU : De look zeer natural over, nogmaals iets wat niet echt past bij de setting.
- Crop : Pas de pose altijd aan aan uw camera-crop, want zo bruut afsnijden is nooit mooi.
Kortom, ik raad een betere uitwerking aan. Meer voorbereidingen treffen op voorhand en uw resultaat zal aanzienlijk beter zijn.
Ik heb een paar dagen terug ook een lingerie-foto gepost onder de naam "sunday". Hiervoor
heb ik gezocht naar een geschikt model van look/kenmerken, een visagiste die een naturel-
look kon aanbrengen omdat deze paste bij mijn idee en ook een basiskennis had van
hairstyling, een locatie waar ik twee verschillende shoots kon doen (hotel/spa - lingerie-
zwemoutfit), een assistent om snel te kunnen werken (indien u enkel gebruik maakt van
een reflectie-scherm, zoals ik tijdens die shoot, kan de visagiste altijd inspringen) en ik had
op voorhand een basis-idee dus ik wist wat ik wou. Dit alles samen koste mij geen cent op
de vervoerskosten na. Goed begonnen is half gewonnen en dit zal uw werk aanzienlijk verbeteren.
Ik ga in een paar punten zeggen wat ik persoonlijk als kijker niet interessant vind aan uw
beeld en sinds dit het showcase gedeelte is van het forum heb ik wel wat punten. Ik hoop
dat u er iets mee bent :
- Pose : Ziet er niet echt een pose uit, eerder een moment tussen twee poses door.
- Blik : Is nogal leeg, ik mis een emotie, al was het maar een kleine hint naar een emotie.
- Setting : Oude zetels kunnen mooi ogen, maar deze is wat té bombastisch naar mijn smaak.
- Kledij : de zetel heeft krulletjes, het model haar lingerie is de meest simpele lingerie
ooit, het is gewoon ondergoed en dit komt best cheap over op zo'n zetel.
- Haar : Het haar is zo plat gestijld dat het flauw overkomt, volume is hier zeker welkom.
- MU : De look zeer natural over, nogmaals iets wat niet echt past bij de setting.
- Crop : Pas de pose altijd aan aan uw camera-crop, want zo bruut afsnijden is nooit mooi.
Kortom, ik raad een betere uitwerking aan. Meer voorbereidingen treffen op voorhand en uw resultaat zal aanzienlijk beter zijn.
Ik heb een paar dagen terug ook een lingerie-foto gepost onder de naam "sunday". Hiervoor
heb ik gezocht naar een geschikt model van look/kenmerken, een visagiste die een naturel-
look kon aanbrengen omdat deze paste bij mijn idee en ook een basiskennis had van
hairstyling, een locatie waar ik twee verschillende shoots kon doen (hotel/spa - lingerie-
zwemoutfit), een assistent om snel te kunnen werken (indien u enkel gebruik maakt van
een reflectie-scherm, zoals ik tijdens die shoot, kan de visagiste altijd inspringen) en ik had
op voorhand een basis-idee dus ik wist wat ik wou. Dit alles samen koste mij geen cent op
de vervoerskosten na. Goed begonnen is half gewonnen en dit zal uw werk aanzienlijk verbeteren.
de oorspronkelijke shoot en idee vind je onder de cafebazin 1 en 2. Deze foto is gemaakt tussendoor met een stoel die beschikbaar was in dat café. Het model had enkel moderne lingerie bij dus bij deze! De make up en haar had ze zelf gedaan naar eigen smaak. Het is jammer genoeg ni altijd gemakkelijk visagiste, locatie en een model dat op de afspraak komt op mekaar af te stemmen. laat ons hopen dat de rest van je werkjes allemaal van het niveau sunday zullen zijn. grtz m
ga mee met de leerrijke tips van Fernandez..
Leuk om nog eens een fotograaf te hebben die echt moeite doet om beelden kritisch te beoordelen.
Langs de andere kant ben ik wel onder de indruk van je vooruitgang, zullen de workshops zeker voor iets tussen zitten
't is geen topper maar mag er best al wezen
de oorspronkelijke shoot en idee vind je onder de cafebazin 1 en 2. Deze foto is gemaakt tussendoor met een stoel die beschikbaar was in dat café. Het model had enkel moderne lingerie bij dus bij deze! De make up en haar had ze zelf gedaan naar eigen smaak. Het is jammer genoeg ni altijd gemakkelijk visagiste, locatie en een model dat op de afspraak komt op mekaar af te stemmen. laat ons hopen dat de rest van je werkjes allemaal van het niveau sunday zullen zijn. grtz m
Het is inderdaad niet makkelijk alles op elkaar af te stemmen, zelfs al doe je het lang op voorhand. Ikzelf heb geluk dat ik in mijn vriendenkring enkele mensen heb die goed zijn in assisteren, make-up en hairstyling, dus soms moet je gewoonweg geluk hebben.
Om nog even terug te komen op dat oud/nieuw contrast tussen zetel en model, ik heb een foto gevonden die wat aanleunt bij wat ik persoonlijk zou doen indien het wel het plan was van die zetel (waar jij je natuurlijk niet had op kunnen voorbereiden).
[Mod-LesC]Foto achter een link gezet, totdat poster (Fernandez) mij kan bevestigen dat het om een EIGEN gemaakte foto gaat. Slechts zelfgemaakte foto's mogen hier getoond worden, om verschillende redenen waaronder b.v. copyright.[/Mod]
In dit voorbeeld kan je zien hoe de kledij en het haar goed samengaan met de oubollige zetel/thema. Terug een zetel die niet naar mijn smaak is, maar ja.. elk stuk meubilair wordt automatisch interessant als je Scarlett Johansson (in ons geval een goed voorbereid model) erop zet natuurlijk.
Idd, Fernandez slaat de nagel op de kop.
MAAR ik zie idd ook wel een pak vooruitgang!
En dat voorbeeld wta je net postte, sja, dat willen we allemaal
Fernandes weet het beter dan wie dan ook, je komt pas verder als je uit je comfort-zone komt
én als je een idee hebt, als je een beeld kunt vormen waar alles bij elkaar klopt
Comment