Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Latoya

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Latoya

Na een lange pauze, gisteren nog eens een model voor de lens gezet. Twijfel een beetje of ik de blekere plek achter haar hoofd bewaar of ook donker zou maken..

@Peter en diegene die hem volgden.. Wat de glans op het gezicht betreft, klopt , heb er niet zo bij stil gestaan dat het(negatieve) aandacht zou trekken en vandaar de update na de terechte mening daarover. Het sfeertje dat ik wilde creeren was iets uit de sixties, maar een kleur versie ervan, heb deze ook in zwart wit en sepia achtig. Wat de belichting betreft, ja van onder of van boven? Ik heb dit in een donker verlaten gebouw gedaan en heb gebruik moeten maken van het gereflecteerde licht van mijn reflektie scherm.. Had ik licht kunnen opvangen ter hoogte vanhaar middel of nog hoger, dan had ik dat gedaan, maar soms moet je je aanpassen aan de omstandigheden. En dit inflisten vond ik absoluut niet leuk op deze plaats en in die omstandigheden. Maar ik aanvaard alle commentaar en wil en zal eruit leren! Dus bedankt voor jullie meningen!

Last edited by smetje; 29 maart 2012, 22:07.

Re: Latoya

Mooie scherpe foto, maar ik zou de schaduw achter haar hoofd toch verzachten. Ook die donker plekje aan haar linker wenkbrauw proberen er wat uit te halen. Zeker overal de schaduwen verzachten. (lichter maken) Want die komen nogal zwaar uit de hoek.
    http://xstreamdigital.be

Comment

Persoonlijk vind ik de glimvlekken op het gezicht veel storender dan de blekere partijen op de achtergrond.
      Verder vind ik het lichtgebruik niet optimaal.
      Het licht komt duidelijk van onderaan, wat niet natuurlijk oogt en eigenlijk enkel geschikt is bij het maken van een horrorfilm

Heb al beter werk van je gezien...

Mvg. Peter
      www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

ga mee me peter

Comment

welk resultaat of sfeer beoogde je eigenlijk?
          My Website : http://www.ineedair.org
          Music / Painting / Motion Graphics / Image
          Flickr : https://www.flickr.com/photos/34547181@N00/

Comment

Ook eens met Peter
            www.minnev.be
            Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

Update is mucho better

Comment

Update is beter, maar je had gewoon je flits hoger moeten zetten hoor
                Tis een toffe madam, duidelijk moeite in de styling etc gestoken, dan had wat flatterender licht echt wel gemogen.
                Ik zou zeggen, opnieuw maken
                www.minnev.be
                Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
                  Update is beter, maar je had gewoon je flits hoger moeten zetten hoor
                  Tis een toffe madam, duidelijk moeite in de styling etc gestoken, dan had wat flatterender licht echt wel gemogen.
                  Ik zou zeggen, opnieuw maken
                  Beste Minne, lees de comment bij de update en dan zal je lezen dat ik niet heb geflitst en dat ook niet wenste te doen, maar het binnenvallend licht heb gereflecteerd met een reflektiescherm!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smetje Bekijk bericht
                    Beste Minne, lees de comment bij de update en dan zal je lezen dat ik niet heb geflitst en dat ook niet wenste te doen, maar het binnenvallend licht heb gereflecteerd met een reflektiescherm!
                    Beste Smetje,

Je mag het nog honderd keren verdedigen en uitleggen, Minne heeft gelijk : je licht (wat de bron ook wezen) komt echt wel van te laag. A decharge : er bestaat een genre waarin dit licht veel gebruikt wordt...
                    Groeten Dirk
                    Website : http://www.gakrid.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gakrid Bekijk bericht
                      Beste Smetje,

Je mag het nog honderd keren verdedigen en uitleggen, Minne heeft gelijk : je licht (wat de bron ook wezen) komt echt wel van te laag. A decharge : er bestaat een genre waarin dit licht veel gebruikt wordt...
                      Ieder zijn meug hoor...wat jij vind wat ik vind enz..
                      lees deze eens, is echt wel heel uiteenlopend!
                      [SIZE="4"]We lezen hier vaak, op BD "een mooie" foto! " een prachtige" foto.Ook ik ben soms van die mening, en soms dan weer niet.Dan vraag ik me af: "wat is daar nu mooi aan?" De oude Romeinen zegden het al: over smaken valt niet te twisten, die verschillen van persoon tot persoon. En

Comment

Oké oké, het lijkt gewoon op flitslicht door het grote contrast met de omgeving en de kleine catchlight.
                        Mijn excuses.
                        Ik denk dat de dame in kwestie zou verschieten hoeveel beter ze er zou uitzien met ander licht.
                        Ik volg je, regels zijn er niet, maar het moet wel kloppen.
                        En dame die zo haar best heeft gedaan om er goed uit te zien en die dan horrorlicht krijgt.
                        Doe dat dan als de sfeer er om vraagt, zou ik denken.
                        Soit, smaak mss, en als iemand geen kritiek verdraagt, gaat ie toch niet luisteren
                        www.minnev.be

Comment

betere up.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik ben het niet eens met het negatieve commentaar op de belichting. Ik vind dit een speciaal sfeertje creëren en dat past hier heel goed bij de dame, de make up en de kleding. Voor mij is ie prima zo (de update toch)

Groeten, Bert
                            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                            www.bertofotografie.be

Comment

Working...
                            X