Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Glamour girl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Glamour girl



    Men eerste poging met dodge en burn tools. Een poging om glamour look te verkrijgen tips zijn welkom! of



    een update van foto 1
    Last edited by nim; 18 maart 2012, 11:06.

  • #2
    Re: Glamour girl

    oei oei oei, wat heb je hier allemaal uitgespookt?
    nee dit is echt niet meer mooi , alleen die vreselijke blurlaag al.....
    beetje subtieler omgaan met je gereedschappen en gebruik geen blurlaag ....
    er zijn vele manieren om een portretje te bewerken maar deze is niet de goede hoor!

    je hoort het al , wat mij betrefd, de vuilbak in en overnieuw doen, van dit plaatje valt zeker iets moois te maken
    http://www.jvs-photography.be/

    Comment


    • #3
      Re: Glamour girl

      ben het volledig eens met mijn voorganger!
      __________________________________________________ _
      Sony A580 en wat glas.

      Comment


      • #4
        Re: Glamour girl

        misschien wel een mooie maar:
        heb nog steeds geen 3D brilletje.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Glamour girl

          Originele foto heeft waarschijnlijk alles in zich om er iets moois van te maken. Dus misschien best nog eens opnieuw proberen onder het motto 'Less is more'

          Peter
          Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500

          Comment


          • #6
            Re: Glamour girl

            tuurlijk heeft dit portret veel om iets moois van te maken het origineel is al goed op zich. Maar met deze bewerking wou ik een glamour look(proberen ) maken en dan moet het er een beetje over zijn hé. en dan was de vraag heeft er iemand tips om dit beter te doen dan?

            Comment


            • #7
              Re: Glamour girl

              Als je dit 30 jaar geleden gemaakt had was het TOP geweest. Hele generaties fotografen maakten toen dit soor softe foto's. (bij de opname met filters) David Hamilton heeft er pakken geld mee verdiend. Maar, inderdaad, nu is het "erover". Nu mag (moet) het allemaal wat scherper en strakker afgelijnd. Ik ga je hier niet vertellen hoe je dat moet doen. Er zijn er hier heel veel die dat veel beter kunnen doen dan ik.
              Maar, het origineel is volgens mij een prima opname.

              Groeten, Bert
              Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
              www.bertofotografie.be

              Comment


              • #8
                Re: Glamour girl

                Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
                Maar, het origineel is volgens mij een prima opname.
                Ik volg...
                Groet, Philippe

                Meer en andere belekens op Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Glamour girl

                  Zonder die softe blurlaag aub.
                  Je hebt de dodge en burn tools gebruikt zei je, mijn favoriete retouch gereedschap
                  Nu, hals en borst zien er heel goed uit (voor zover ik door de waas kan zien), maar D&B dienen om een huid egaler te maken, de vlekken eruit te halen, en het gezicht/lichaam te shapen. Daar zie ik niet veel van, ik zie vooral een heel vlekkerig gezicht
                  D&B is moeilijk, je moet het echt leren zien, dus kijken, proberen, een week later opnieuw kijken, opnieuw proberen, en na een paar maanden lukt het wel
                  Goeie basisfoto
                  www.minnev.be
                  Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Glamour girl

                    ok thx minne

                    Comment


                    • #11
                      Re: Glamour girl

                      Oorspronkelijk geplaatst door jvs Bekijk bericht
                      oei oei oei, wat heb je hier allemaal uitgespookt?
                      nee dit is echt niet meer mooi , alleen die vreselijke blurlaag al.....
                      beetje subtieler omgaan met je gereedschappen en gebruik geen blurlaag ....
                      er zijn vele manieren om een portretje te bewerken maar deze is niet de goede hoor!

                      je hoort het al , wat mij betrefd, de vuilbak in en overnieuw doen, van dit plaatje valt zeker iets moois te maken
                      Ben het hier helemaal mee eens. Ik ben voor heel wat minder afgestraft haha.
                      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                      (BD1383NL)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Glamour girl

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        misschien wel een mooie maar:
                        heb nog steeds geen 3D brilletje.
                        grt,bouk.
                        Bij de volgende SD krijg je er eentje van mij Bouk!
                        Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                        (BD1383NL)

                        Comment

                        Working...
                        X