Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Iets te centraal, iets te blauw, dit is mijn persoonlijke mening.
een kleine retouche mag ook, het witte puntje links in het beeld.
Niettemin is dit geen afkeuring, het model heeft een mooie blik, en is is goed scherp
Ik vind het model in de kleurenversie niet "te centraal" staan. De uitzonderingen bevestigen de regel niet ? Bedankt voor het nalaten van overbodig en overdadig photoshopgedoe in het aangezicht ! Ze is mooi zo !
Echt een verademing naast al dat photoshopwerk elders op het forum...
Zal nog eens tegendraads zijn ;-)
Ik vond de oorspronkelijke crop beter dan de herwerkte, en ik ben niet zeker dat ZW/W beter is. Voor mij gaat een deel van de sfeer weg door het weghalen van de kleur. Ben het wel eens dat de witbalans niet helemaal juist zit.
En wat een verademing om nog eens een portret te zien dat niet tot een plastic pop geshopt is !
Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500
Ik hou persoonlijk ook niet van het vele blurren, meestal werk ik wel een beetje de onzuiverheden weg. Is altijd gevaarlijk iemand zijn foto te bewerken, zeker van Jaak want ben een fan van zijn mooie natuurlijke portretten. De witbalans is zoals reeds aangehaald een beetje magenta, dus heb ik het toch eens geprobeerd. klik
Jaak, als 't linkje weg moet zeg je 't maar hé.
Oorspronkelijk geplaatst door saintlambertBekijk bericht
Ik hou persoonlijk ook niet van het vele blurren, meestal werk ik wel een beetje de onzuiverheden weg. Is altijd gevaarlijk iemand zijn foto te bewerken, zeker van Jaak want ben een fan van zijn mooie natuurlijke portretten. De witbalans is zoals reeds aangehaald een beetje magenta, dus heb ik het toch eens geprobeerd. klik
Jaak, als 't linkje weg moet zeg je 't maar hé.
Had zelf al wat geprobeerd door mijn witbalans aan te passen in de Raw-versie....maar door mij gebrekkig kleurenzicht zat ik mss nu met te veel rood ofzo.....vandaar maar op veilig gespeeld met z/w versie............ik kan je versie niet beoordelen omdat ik helaas erg weinig kleurennuances kan zien .....toch bedankt voor je moeitje ...maar ik twijfel er niet aan dat deze versie een verbetering is
en ja wat dat blurren betreft.....ik ben er ook geen fan van...maar dat wisten jullie wss al
Comment