Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lekker ijsje !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lekker ijsje !

    Oorspronkelijk geplaatst door Dlux Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties, en even mijn mening dan maar, maar eerst en vooral, wat is een TS.
    1.3. Veelgebruikte termen en afkortingen

    BD : afkorting voor Belgiumdigital
    forumbeheerders : de admins, forumleiding en moderators die toezien op de goede algemene werking van het forum
    admins = administrators : IT-experten die de technische kant van de forumwerking beheren en in de praktijk ondersteunen
    forumleiding : de dagelijkse leiding van de forumactiviteiten, eveneens coördinator van de moderators
    mods = moderators : BD-medewerkers die één of meer forumonderdelen van nabij opvolgen, en toezien op het naleven van de forumregels
    nick(name) : een bij je registratie zelfgekozen naam, waaronder je je op het forum zal identificeren
    post = bericht = reactie : een tussenkomst van een gebruiker op het forum
    topic = draad(je) : een discussie bestaande uit een initieel bericht en een aantal verdere reacties daarop
    TS = topic starter : de persoon die het eerste bericht in een discussie gepost heeft
    sticky : speciaal bericht met belangrijke informatie, dat in de lijst van berichten in een forumdeel steeds bovenaan blijft staan
    PB / PM = persoonlijk bericht / private message : een bericht aan één of meer gebruikers van het forum dat enkel voor die personen zichtbaar is (vergelijkbaar met een e-mail)
    Challenge : een maandelijks georganiseerde uitdaging met een opgelegd te fotograferen onderwerp
    SD = Shooting Day : een bijeenkomst met als doel samen te fotograferen
    HoF = Hall of Fame : een wekelijkse selectie uit foto’s gepost in verschillende forumdelen
    BoF = Book of Fame : de jaarlijkse bundeling van HoF foto’s in een prachtig jaarboek
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #17
      Re: Lekker ijsje !

      ow ok khad wel beetje een vermoeden, maar ben gewoon van engelstalige forums te gebruiken (OP = TS)

      Bedankt Bouk
      Canon 5D Mark II - Lenzen : Canon 50mm F1.8 - Canon 85mm F1.8 - Canon 16/32 - F2.8 - canon 80/200 F2.8 IS
      flickr account

      Comment


      • #18
        Re: Lekker ijsje !

        Oorspronkelijk geplaatst door Dlux Bekijk bericht
        Ikzelf ben geen technisch fotograaf, ik hou zo niet van gemaakte settings, en hou het altijd liever zo spontaan en frivool mogelijk, ik doe het dus met de mogelijkheden op dat moment. Wil dat daarom zeggen dat een foto niet showcase waardig is ? Ik vond deze persoonlijk wel goed genoeg hiervoor, en wou wat scherpere commentaar horen.
        Nu, die heb je enigzins toch gekregen? Wat je er mee doet en hoe je er op reageert is een andere zaak natuurlijk.
        Showcase waardig? Da's interpretatie van de "regeltjes" die de mods op dit forum uitgezet hebben. Ik vind dit nogal vaag, want als een absolute beginnende fotograaf zijn beste foto van dat moment post, is het in principe ook showcase waardig. Maar zal (mogelijks) zeer scherp op de korrel genomen worden.
        Ik pleit er gewoon voor dat er een bepaald niveau aanwezig moet zijn in showcase. En dat is nu niet direkt op jouw foto alleen. Dit is een algemene bedenking.
        Mijn voorstel zou zijn dat een foto die in SC geplaatst wenst te worden eerst door een selectie moet gaan van moderatoren. Bij voldoende "ja"-stemmen in SC, zoniet automatisch naar "beoordeling". Maar da's maar een persoonlijke bedenking, en niet op uw foto an sich, wat dan eventjes off-topic is, waarvoor m'n excuses.

        Oorspronkelijk geplaatst door Dlux Bekijk bericht
        De onscherpte in het 2e oog vind ik niet zo erg omdat het eerste oog en de mond dat wel zijn en de onscherpte in het 2e oog mij niet teveel stoort.
        Dat is een kwestie van perceptie. Doorgaans zijn twee scherpe ogen in een portret aantrekkelijker om te kijken.

        Oorspronkelijk geplaatst door Dlux Bekijk bericht
        De drukke achtergrond snap ik nog steeds niet waarom vele mensen zich daar zo aan kunnen storen. Is het iets dat ze geleerd hebben int school of is het echt gevoelsmatig, want ik heb persoonlijk (int algemeen) weinig last van een achtergrond als deze mooi wazig is zoals deze. Achtergrond bevat geen overbelichte vlekken of dergelijke, dus ik snap niet waarom hij storend zou zijn.
        Heel dikwijls gaat het niet om of er overbelichte vlekken of dergelijke zouden zijn in je achtergrond, maar veeleer de combinatie met je onderwerp. "Hoeveel aandacht neemt het van je onderwerp weg?" In deze vrij veel, vind ik persoonlijk, door je compositie. Het is echt helft om helft onderwerp versus achtergrond. Dus het gaat er niet om dat het wazig is dat het automatisch neutraal is in je foto.
        www.brunodyserinck.be
        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

        Comment


        • #19
          Re: Lekker ijsje !

          Ik zie veel foto´s in showcase langskomen (daarom niet specifiek in dit gedeelte) die imo veel minderwaardig zijn aan diegene die ik hier nu heb geplaatst. Het kan een gevoel zijn, of met persoonlijke waarde te maken hebben in deze specifieke foto, maar toch. Ik was dus ook wel redelijk verwonderd dat deze niet "showcasewaardig" zou zijn. Het is blijkbaar een gevoelig punt voor sommigen, en wil me daar zeker niet in moeien.

          Over de scherpte van het oog kan ik inkomen, doch voor mij nog steeds geen storend effect.

          Waar ik het nog steeds niet over eens kan zijn is de achtergrond Nogmaals, ik heb geen enkel technische opleiding gehad of dergelijke. Volgens mij zou dezelfde foto met een witte of zwarte achtergrond voor mij veel onaantrekkelijker zijn? Zou een vierkante uitsnijding mss een oplossing kunnen zijn ?
          Canon 5D Mark II - Lenzen : Canon 50mm F1.8 - Canon 85mm F1.8 - Canon 16/32 - F2.8 - canon 80/200 F2.8 IS
          flickr account

          Comment


          • #20
            Re: Lekker ijsje !

            Denk dat dat zo'n regeltje is waar veel mensne zich aan vasthouden. Voor mij totaal geen storende achtergrond, de kleuren zijn zo onopvallend dat ik het amper gezien had. Als ik écht iets moet zoeken dat stoort in de achtergrond, is het dat ene vlekje op die bank (denk ik ). En dan ben ik al heel ver aant kijken
            Voor mij gewoon een hele mooie fotot die mss wat meer kleur en warmte mag hebben, but that's it
            www.minnev.be
            Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

            Comment


            • #21
              Re: Lekker ijsje !

              Luister, wees al blij dat ik gemotiveerd commentaar geef. Er zijn vele mensen op verschillende fotografie-fora die dit niet zouden doen, of gewoon je foto "afkeuren" wegens niet sterk genoeg.

              Kwestie van "showcasewaardig"... ik vind PERSOONLIJK dat het niveau van showcase, (hoe zal ik het netjes zeggen ) strenger gemodereerd mag worden.
              Scherm niet steeds met "ja, maar, ik heb er veel slechtere gezien in SC"... ja dat kan, en dat is ook zo.
              Maar ik kijk naar uw foto en ik reageer ook op uw foto, ongeacht het vol zou staan met "mindere" foto's.

              Het beginnersforum is goed, alsook het beoordelingsforum, maar wat mij betreft mag de lat gerust heus wat hoger gelegd worden voor showcase

              Nogmaals: ik wil dit niet veralgemenen met uw foto, jou foto heeft zeer zeker kwaliteiten, maar voor mij persoonlijk niet sterk genoeg omwille van de eerder aangehaald punten.

              Nogmaals 2: doe er mee wat u wilt. Staat uw mening haaks op die van de mijne, dat is uw verdomde goed recht, zou nogal mankeren! Maar misschien ben je er ook iets mee, misschien leren we in deze wel van elkaar?

              Hier stopt het voor mij, genoeg geleuterd over één foto.
              Last edited by Vinnydizzy; 1 februari 2012, 16:29.
              www.brunodyserinck.be
              https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

              Comment


              • #22
                Re: Lekker ijsje !

                Oei, ligt gevoelig : altijd zo als er dierbare of iets dergelijk op staan...

                Ik ga minder moeite doen dan Vinnydizzy : ik vind hier niks goed aan, zelfs voor de familie album zou ik zeer sterk twijfelen...
                Jij mag er een uitleg voor hebben, ik mag er een mening over hebben...

                Is ie showcase waardig : ja, want dat woord op zich is klinkklare onzin !!! Een foto kan er gepost worden als je een mening wil (en dat niet noodzakelijk een positieve moet zijn)...
                Groeten Dirk
                Website : http://www.gakrid.be

                Comment


                • #23
                  Re: Lekker ijsje !

                  @ vinny: ik heb zeker nooit gezegd dat je geen mening mag hebben, verre van, en ik begrijp u opmerkingen met uitzondering van de achtergrond. Het is een opmerking die ik op andere foto´s al had gekregen hier of daar, maar ik "snap" dat probleem niet goed omdat ik er mij helemaal niet aan kan storen, zelfs al doe ik er moeite voor Nogmaals bedankt voor je reacties !

                  @ gakrid : het ligt mij helemaal niet gevoelig, maar als je een mening hebt grond ze dan ook ipv gewoon te zeggen "deze is slecht" of "deze is niet SC waardig"

                  just my 2 cents
                  Canon 5D Mark II - Lenzen : Canon 50mm F1.8 - Canon 85mm F1.8 - Canon 16/32 - F2.8 - canon 80/200 F2.8 IS
                  flickr account

                  Comment

                  Working...
                  X