Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lekker ijsje !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lekker ijsje !

    Tijdens de warme oktober maand ergens op stap geweest met vrienden en hun lieve dochter. Daar kwam onder andere deze mooie uit. Meningen zijn altijd welkom

    Canon 5D Mark II - Lenzen : Canon 50mm F1.8 - Canon 85mm F1.8 - Canon 16/32 - F2.8 - canon 80/200 F2.8 IS
    flickr account

  • #2
    Re: Lekker ijsje !

    Leuke DOF hier!

    Comment


    • #3
      Re: Lekker ijsje !

      Sorry, maar een mooie voor fotobeoordeling...

      toevoeging:
      3.3 forumregels:
      Showcase is bedoeld voor de betere foto.................. Wie post in Showcase, mag zich verwachten aan een zéér kritische beoordeling, en dus mogelijks aan hardere kritiek. Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis.

      Toevoeging 2:
      Tzou goed zijn als iedere TS de forumregels eens zou doornemen voordat een foto geplaatst wordt. Wil je een foto beoordeeld hebben en goede raad om tot iets beters te komen, zet 'm dan in fotobeoordeling. De naam zegt 't al toch? Ik doe dat regelmatig, en ik krijg daar dan ook goede commentaren waar ik iets mee kan.
      Ik ben er voor dat de moderator een foto kan/zal terugplaatsen naar fotobeoordeling als daar aanleiding toe is.
      Last edited by Henk47; 2 februari 2012, 00:58.
      Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
      (BD1383NL)

      Comment


      • #4
        Re: Lekker ijsje !

        Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
        Sorry, maar een mooie voor fotobeoordeling...
        Omdat er geen moordgriet op staat of hoe zie je het dan?

        Comment


        • #5
          Re: Lekker ijsje !

          Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
          Sorry, maar een mooie voor fotobeoordeling...

          toevoeging:
          3.3 forumregels:
          Showcase is bedoeld voor de betere foto.................. Wie post in Showcase, mag zich verwachten aan een zéér kritische beoordeling, en dus mogelijks aan hardere kritiek. Het mag duidelijk zijn dat Showcase eerder is weggelegd voor fotografen met een zekere ervaring en kennis.
          Moet ik me hier dan gekrenkt voelen omdat ik geen fotograaf met zeker kennis en ervaring genoemd word ? verre van!

          Ik vraag om kritische beoordeling, anders zou ik hem hier niet posten.

          Nee het is niet genomen in een studio omgeving, moet dat hier dan ? Nee, er is geen uren werk in PS geweest, alsook werd er geen make up toegevoegd, is het geen profesioneel model etc etc. Is deze foto daarom minder goed ? Ik weet het niet, ik vraag jullie mening, en als je kritiek hebt op de foto waarom je hem minder goed vind, dan hoor ik het graag.
          Canon 5D Mark II - Lenzen : Canon 50mm F1.8 - Canon 85mm F1.8 - Canon 16/32 - F2.8 - canon 80/200 F2.8 IS
          flickr account

          Comment


          • #6
            Re: Lekker ijsje !

            Ik vind hem leuk.
            Ogen zalig scherp, mooie dof, leuke aparte compositie
            Voor mij gewoon goed hoor
            www.minnev.be
            Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

            Comment


            • #7
              Re: Lekker ijsje !

              Voor mij werkt de foto ook, dus ik begrijp de opmerking niet best.
              Is dit een topper ? Neen.
              Is dit degelijke kinderfotografie ? Ja

              DOF is inderdaad goed, mooie scherpte waar het moet liggen.
              Hoewel de achtergrond onscherp is vind ik het bokeh iets minder van kwaliteit, door de kleurcombinatie, uhmm nog eens bekijken. Maar voor mij brengt deze wat onrust in de foto. Verder zou ik de foto iets warmer laten ogen, vind hem nu net iets te cool overkomen voor een kinderportret. Misschien eens aan de schuivertjes zitten in LR of PS.

              Conclusie : mag hier gerust staan, er worden hier andere foto's gepost

              Mvg. Peter
              www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

              Comment


              • #8
                Re: Lekker ijsje !

                Bedankt Peter,

                Ik heb hem al wat warmer moeten maken (genomen in de schaduw) en wou hier niet meer overdrijven, maar ik neem het zeker in overweging nog eens te proberen
                Canon 5D Mark II - Lenzen : Canon 50mm F1.8 - Canon 85mm F1.8 - Canon 16/32 - F2.8 - canon 80/200 F2.8 IS
                flickr account

                Comment


                • #9
                  Re: Lekker ijsje !

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dlux Bekijk bericht
                  Bedankt Peter,

                  Ik heb hem al wat warmer moeten maken (genomen in de schaduw) en wou hier niet meer overdrijven, maar ik neem het zeker in overweging nog eens te proberen
                  Wel simpel dan hé, zet je witbalans op schaduw... Probeer het eens en plaats eventueel eens een update

                  Grz en graag gedaan...
                  www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lekker ijsje !

                    Qua compositie heb je een grote leegte gelaten met een rommelige achtergrond. De kwaliteit van de gehele foto krijgt hierdoor een deuk. Waarom heb je hier zoveel ruimte gelaten? Hierdoor laat je ruimte voor twijfel.
                    Voor mij persoonlijk is het in basis een mooi familiekiekje (niet dat je anders pretendeerde) met een beperkte scherptediepte. Dat maakt natuurlijk nog altijd geen showcase foto. Daarvoor is de kwaliteit niet top. Een meer uitgekiende scherptediepte (tweede oog is flou), een passende toning, een goeie kadrage, ... dat zou een verbetering zijn.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lekker ijsje !

                      De punten die jij niet zo tof vindt Vinny vind ik dan wel weer leuk, dus voor jou niet showcasewaardig, voor mij wel

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lekker ijsje !

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djamila Bekijk bericht
                        De punten die jij niet zo tof vindt Vinny vind ik dan wel weer leuk, dus voor jou niet showcasewaardig, voor mij wel
                        Het siert je dat je TS en zijn foto wil steunen (cfr jouw bovenstaande reakties). Maar ga jij dan een foto goed vinden omwille van de gebreken die ik aanhaal?
                        Beter zou zijn dat je de foto aanhaalt omwille van de punten die jij goed vindt en niet in tegenreaktie op wat mensen oordelen over deze foto. "Een leuke DOF hier" vind ik nogal magertjes in vergelijking dat jij kritiek uit op mensen die de foto willen beoordelen.
                        Niet kwaad bedoeld Djamilla, het gaat erom dat ik graag zou willen weten wat jij wel goed vindt aan deze foto, op die manier kan ik het ook op jouw manier bekijken en jouw visie interpreteren en respecteren.
                        www.brunodyserinck.be
                        https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lekker ijsje !

                          Ok:

                          - Blik vind ik super

                          - Ik vind het leuk dat er links nog ruimte over is, en dat de handjes er nog net opstaan. Ik kan er niet meer aan uitleggen, 'k vind gewoon die cadrage leuk....

                          - Toning is een tweestrijd, maar ik vind de kleuren op zich wel niet mis, dat het iets fleuriger kan voor sommige mensen kan ik inkomen.

                          - Het onscherpe oog die jij niet leuk vindt, vind ik dan wel weer leuk. Heb ik daar een verklaring voor? Nee, het is gewoon zo dat ik dat denk...


                          Ben je nu veel met mijn verklaring? Nee, het is een visie, en 't was niet persoonlijk op u dat ik reageerde, was gewoon op het feit dat je hem niet Showcasewaardig vindt door punten dat dan wel weer leuk bevonden wordt door anderen...

                          Het ligt dus niet aan kwaliteit, het ligt aan smaak...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lekker ijsje !

                            En ik verdedig niet een TS, maar een foto gemaakt door die persoon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lekker ijsje !

                              Bedankt voor de reacties, en even mijn mening dan maar, maar eerst en vooral, wat is een "TS" ?

                              Ikzelf ben geen technisch fotograaf, ik hou zo niet van gemaakte settings, en hou het altijd liever zo spontaan en frivool mogelijk, ik doe het dus met de mogelijkheden op dat moment. Wil dat daarom zeggen dat een foto niet showcase waardig is ? Ik vond deze persoonlijk wel goed genoeg hiervoor, en wou wat scherpere commentaar horen.

                              De onscherpte in het 2e oog vind ik niet zo erg omdat het eerste oog en de mond dat wel zijn en de onscherpte in het 2e oog mij niet teveel stoort.

                              De drukke achtergrond snap ik nog steeds niet waarom vele mensen zich daar zo aan kunnen storen. Is het iets dat ze geleerd hebben int school of is het echt gevoelsmatig, want ik heb persoonlijk (int algemeen) weinig last van een achtergrond als deze mooi wazig is zoals deze. Achtergrond bevat geen overbelichte vlekken of dergelijke, dus ik snap niet waarom hij storend zou zijn.

                              De toning, als ik eens de tijd vind zal ik hem aanpassen en hier plaatsen
                              Canon 5D Mark II - Lenzen : Canon 50mm F1.8 - Canon 85mm F1.8 - Canon 16/32 - F2.8 - canon 80/200 F2.8 IS
                              flickr account

                              Comment

                              Working...
                              X