Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik wist dak die opmerking ging krijgen
Dit was totaal niet geïnspireerd door Michel zijn gold reeks, maar wel door de 2de reclame van Alien, die dus in het Thema goud is
Ik weet niet hoe Michel zijn gouden tonign doet, maar deze is met een oranje filter voor de lens gehouden en dan heel hard getweakt in photoshop
Nu goed, vergeleken worden met Michel is nooit erg, ma tkomt dus nie van hem
Voor mij een hele mooie plaat.
Alleen wordt mijn oog voortdurend naar die lichtvlek links getrokken ... die zou ik persoonlijk dus trachten weg te werken.
Grt
Peter
Sony A7RII - A7R - α900 - α700 // M 50 1.7 / ζ 70 2.8 / M 85 1.4G / CZ 135 1.8 / ζ 12-24 / M 17-35 3.5G / M 28-70 2.8G / S FE4/70-200 G OSS / Beercan / ζ 70-200 2.8 / ζ 150-500
Thanks
@Jaak: dit was voor mij eens een uitdaging, hoe ver kan ik gaan en hoe ver moet ik gaan om commerciële reclame-achtige foto's te maken, dus snap je punt.
Belichting is hier heel basic, beautydish vanboben en reflector schuin vanachter op hoofd, hals en arm.
Lichtvlek is van de flits + rare flare erlangs. Mij stoort het niet omdat ik vind dat het bijna een gevoel van beweging aan de foto geeft. Maar kan begrijpen dat andere mensen zich eraan storen. Mijn aandacht wordt vooral getrokken naar dat geweldige hoofdje
Ik wist dak die opmerking ging krijgen
Dit was totaal niet geïnspireerd door Michel zijn gold reeks, maar wel door de 2de reclame van Alien, die dus in het Thema goud is
Ik weet niet hoe Michel zijn gouden tonign doet, maar deze is met een oranje filter voor de lens gehouden en dan heel hard getweakt in photoshop
Nu goed, vergeleken worden met Michel is nooit erg, ma tkomt dus nie van hem
Hey Minne, was zeker niet slecht bedoeld hoor !!!
Ik wou ook niet zeggen dat het gebaseerd was op de gold reeks van Mike, maar eerder dat je merkt in je foto's dat je regelmatig met hem op stap bent geweest.
Je vindt zijn stijl een beetje terug in jou platen, maar ik denk dat dat logisch is. Dat wil zeggen dat je goed hebt opgelet en dan ook nog bekwaam genoeg bent om het in de praktijk toe te passen.
De Michel ziet ook mijn handtekening terug in foto's van mensen die met mij meelopen, en op zich is daar niks verkeerd aan.
Dus Mea Culpa als het fout is overgekomen, beschouw het inderdaad maar als een compliment.
En Peter, niet dat ik het verkeerd opvat, maar eh, ik ben maar één keer met hem meegeweest, en dat was buiten
Dus qua licht, sturing, nabewerking, heb ik nooit iets van hem gezien zelfs.
Ik denk dat mijn werk eerder beïnvloed wordt door mensen waar ik vaker rondhang
Maar tis een compliment, dus ik ga er niet over zeuren, maar ik zie geen Michel-ism in mijn foto's, helaas!
Comment