Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De mooie stoel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • De mooie stoel



    wat vinden jullie van deze ? of

  • #2
    Re: De mooie stoel

    Goed geprobeerd maar dat is het zowat. Vooreerst zou ik het even willen hebben over de belichting deze is vrij hard met minder elegante schaduwen zoals op de knieën. Daarbij loopt het zwart van de jurk volledig dicht met gevolg dat het lichaam als het ware in twee wordt gesneden. Misschien had je een reflectiescherm kunnen gebruiken om toch wat doortekening te hebben in de jurk. De pose zelf noem ik de "neusgaten positie" , Die fout maak ik ook wel eens. Het is uiteraard goed dat je een lager standpunt inneemt maar let dan wel dat de neusgaten niet expliciet in beeld komen zoals hier. Niet echt charmerend voor het model. De ogen in de ooghoeken levert zelden een goede plaat (glamour). Misschien beter iets meer naar links gekeken (voor de kijker). De handen zijn heel dankbare onderdelen op een plaat, maar alleen als ze op de juiste manieren worden geplaatst. Hier klauwt de linker hand zich vast in de stoel, waarbij er een krampachtige indruk ontstaat. De rechter arm en oksel komen zwaar over, vanwege de lichte kleur ten opzichte van de achtergrond. Hier kon de belichting zeker wat helpen. Oksel poses zijn zelden flatterend, die kan je beter vermijden.

    Ik hoop dat ik niet te hard ben geweest, het was in ieder geval niet de bedoeling negatief te zijn in tegendeel.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

    Comment


    • #3
      Re: De mooie stoel

      Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
      Goed geprobeerd maar dat is het zowat. Vooreerst zou ik het even willen hebben over de belichting deze is vrij hard met minder elegante schaduwen zoals op de knieën. Daarbij loopt het zwart van de jurk volledig dicht met gevolg dat het lichaam als het ware in twee wordt gesneden. Misschien had je een reflectiescherm kunnen gebruiken om toch wat doortekening te hebben in de jurk. De pose zelf noem ik de "neusgaten positie" , Die fout maak ik ook wel eens. Het is uiteraard goed dat je een lager standpunt inneemt maar let dan wel dat de neusgaten niet expliciet in beeld komen zoals hier. Niet echt charmerend voor het model. De ogen in de ooghoeken levert zelden een goede plaat (glamour). Misschien beter iets meer naar links gekeken (voor de kijker). De handen zijn heel dankbare onderdelen op een plaat, maar alleen als ze op de juiste manieren worden geplaatst. Hier klauwt de linker hand zich vast in de stoel, waarbij er een krampachtige indruk ontstaat. De rechter arm en oksel komen zwaar over, vanwege de lichte kleur ten opzichte van de achtergrond. Hier kon de belichting zeker wat helpen. Oksel poses zijn zelden flatterend, die kan je beter vermijden.

      Ik hoop dat ik niet te hard ben geweest, het was in ieder geval niet de bedoeling negatief te zijn in tegendeel.
      ik denk da ge te veel volgens de letters van de kunst denkt. en da ge uw scherm is moet laten kalibreren want mijn fotos lopen niet dicht. en de neusgaten positie is al lang passé. deze foto werd door michel engelen als goed beoordeeld als ge ni weet wie dat is googel hem dan maar eens.

      Comment


      • #4
        Re: De mooie stoel

        Toch een mooie stoel en....model

        D.

        Comment


        • #5
          Re: De mooie stoel

          Oorspronkelijk geplaatst door nim Bekijk bericht
          ik denk da ge te veel volgens de letters van de kunst denkt. en da ge uw scherm is moet laten kalibreren want mijn fotos lopen niet dicht. en de neusgaten positie is al lang passé. deze foto werd door michel engelen als goed beoordeeld als ge ni weet wie dat is googel hem dan maar eens.
          Dit zei je bij je foto:

          wat vinden jullie van deze of

          Hmm, waarom dan zo aanvallend als iemand hem niet goed vindt?
          Sony Alpha 330 / Sony 18-55 / Tamron 90 2.8 macro / Minolta 70-210 f4 / Minolta 50 1.7 / Metz 48 AF-1 / Lowepro Flipside 300 / Velbon Traveller
          Webite

          Comment


          • #6
            Re: De mooie stoel

            Oorspronkelijk geplaatst door ichigo Bekijk bericht
            Dit zei je bij je foto:

            wat vinden jullie van deze of

            Hmm, waarom dan zo aanvallend als iemand hem niet goed vindt?
            dit heeft niets met goed of slecht te maken hé loopt da zwart dicht?

            Comment


            • #7
              Re: De mooie stoel

              Da zwart loopt niet dicht, maar ik vind hem ook niet goed
              Ik ben met Michel al samen gaan shooten, dus ik mag em tegenspreken
              Pose niet mooi en redelijk onflatterend, licht niet goed of slecht voor mij, wel saai (IMHO)
              Voor mij wat weinig sfeer in de foto
              En chillllllll, als ge nie tegen terechte (en onterechte) commentaar kunt, nie posten op BD, slecht voor u hart dan.
              www.minnev.be
              Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

              Comment


              • #8
                Re: De mooie stoel

                Oorspronkelijk geplaatst door MinneV Bekijk bericht
                Da zwart loopt niet dicht, maar ik vind hem ook niet goed
                Ik ben met Michel al samen gaan shooten, dus ik mag em tegenspreken
                Pose niet mooi en redelijk onflatterend, licht niet goed of slecht voor mij, wel saai (IMHO)
                Voor mij wat weinig sfeer in de foto
                En chillllllll, als ge nie tegen terechte (en onterechte) commentaar kunt, nie posten op BD, slecht voor u hart dan.
                tja smaken verschillen zeker

                Comment


                • #9
                  Re: De mooie stoel

                  Het zwart loop niet dicht, een te geforceerde pose, stand van de benen
                  Gewoon niet opgeven
                  Vriendelijke groet
                  Duroc

                  Comment


                  • #10
                    Re: De mooie stoel

                    Ik volg toch Minne zu, zwart is idd niet dichtgelopen, maar 't is zo wat alles die tegen gesproken kan worden van flashplash zijn comment.

                    Comment


                    • #11
                      Re: De mooie stoel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djamila Bekijk bericht
                      Ik volg toch Minne zu, zwart is idd niet dichtgelopen, maar 't is zo wat alles die tegen gesproken kan worden van flashplash zijn comment.
                      ik kan begrijpen van de neus in een portret dat ge ni van onder trekt maar in een gewone modellen pose mmm komaan seg een model dat door haar gaat ook al ni de benen moeten altijd perfect recht staan ofwat dan ? ik heb hier al vrouwen in touwen en kettingen weten hangen en dan roepen ze hier allemaal ooooh en aaah en wauw

                      Comment


                      • #12
                        Re: De mooie stoel

                        Neusgaten storen me niet, hou niet van de oksel naar camerapose en de andere arm is overstrekt waardoor haar bovenarm vreem overkomt en de benen komen zwaar over IMO.
                        En nu ik alles tot in de detail uitgelegd hebt, gaat gij het weer weerleggen waarschijnlijk?
                        twordt hier nog plezant
                        www.minnev.be
                        Canon 500D, Canon 18-55 f/3.5-5.6, Tamron 17-50 f/2.8, Canon 50mm f/1.8, Tokina 50-135 f/2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: De mooie stoel

                          Hmm eerlijk gezegd een model die met kettingen vasthangt met de neus in de lucht recht voor camera ga ik ook maar zelden schoon vinden

                          Hier probeer je ze wel duidelijk mooi op de plaat te krijgen en dat kan beter met dit model...

                          Comment


                          • #14
                            Re: De mooie stoel

                            Altijd lastig als je zelf erg tevreden bent over een foto soms is het dan lastig om hem met de nodige "afstand" te bekijken foto is opzich niet verkeerd, maar naast de opmerkingen die al gfemaakt zijn mist er ook de nodige spanning mi om echt aan te spreken, vind de kleur van de stoel (is maar een detail) ook niet lekker wegkijken bv

                            Comment


                            • #15
                              Re: De mooie stoel

                              voor mij een als geheel. Je haalt niet het beste uit je model, pose.

                              maar ik hou van die stoel.

                              Je zwart loopt zeker niet dicht. En dat is op mijn niet goed afgestelde monitor(calibratie) altijd lastig in te schatten. Als ik je foto boven aan mijn scherm bekijk is het zwart dichtgelopen maar beneden op mijn scherm alle detail in zwart zichtbaar.

                              (Samsung SyncMaster 2693HM)Zou dat beter kunnen na calibratie? Het zal we aan de lamp liggen achter het scherm.
                              Flickr één
                              Flickr two

                              Comment

                              Working...
                              X