Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Maud (2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Maud (2)

    Vooruit nog één keer Maud (omdat ik zelf zo blij met haar foto's ben, en dat komt niet vaak voor )


  • #2
    Re: Maud (2)

    Ik hoef niet zo veel feedback als NIM en zijn mooie stoel, maar deze foto wordt zeker te saai gevonden?
    (beetje provoceren )

    Comment


    • #3
      Re: Maud (2)

      Tja, de vorige van deze juffrouw vind ik gewoon mooier. Een betere pose ook.

      Dat zwarte puntje op haar hemdje mag je nog wegpoetsen ... om toch íéts te schrijven.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: Maud (2)

        Oorspronkelijk geplaatst door ppp Bekijk bericht
        Ik hoef niet zo veel feedback als NIM en zijn mooie stoel, maar deze foto wordt zeker te saai gevonden?
        (beetje provoceren )
        Saai...bij mij niet onmiddellijk maar het "doet" mij niet echt veel.

        Op zich lijkt de foto technisch gezien helemaal tiptop maar het beeld op zich spreekt me niet aan. Dit zou wellicht anders zijn moest ik het meisje echt kennen denk ik

        Comment


        • #5
          Re: Maud (2)

          Ik ga met Jos mee. Daarbij is deze vrij vlak van belichting, waardoor er weinig elasticiteit in de plaat zit. Dat maakt het minder aantrekkelijk en moeilijk om interesse op te wekken bij de kijker. Ik denk mocht je wat variatie hebben in de expressie en belichting dat deze plaat heel wat interessanter zou zijn.

          Ik weeg mijn woorden PPP
          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

          Comment


          • #6
            Re: Maud (2)

            Dank jullie voor de reacties. Soms word je zelf "gevangen" door de blik van het model/meiske. Zo'n foto nestelt zich dan in je brein en gaat er niet meer uit. Dat heb ik bij deze foto. Blijkbaar werkt het bij de neutrale kijker totaal niet zo. Dat is wel goed om te horen. Mijn hoop is ooit met soortgelijke simpele foto's een snaar te gaan raken bij derden. Blijven oefenen is mijn credo dan maar

            Comment


            • #7
              Re: Maud (2)

              Oorspronkelijk geplaatst door ppp Bekijk bericht
              Dank jullie voor de reacties. Soms word je zelf "gevangen" door de blik van het model/meiske. Zo'n foto nestelt zich dan in je brein en gaat er niet meer uit. Dat heb ik bij deze foto. Blijkbaar werkt het bij de neutrale kijker totaal niet zo. Dat is wel goed om te horen. Mijn hoop is ooit met soortgelijke simpele foto's een snaar te gaan raken bij derden. Blijven oefenen is mijn credo dan maar
              Sportieve houding PPP En ja zo is dat, jij kent het model en deze heeft een emotionele inprint achtergelaten in je geheugen. Soms zegt men wel eens de fotograaf kijkt door een roze brilletje. Het is nu juist de kunst deze indrukken op de plaat vast te leggen, zodat de kijker dezelfde emotionele indruk krijgt. Niet makkelijk , ik ben zelf al een paar keer in deze val gelopen. Blijven oefenen, er zit potentie in...
              Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

              Comment


              • #8
                Re: Maud (2)

                Hallo,

                een goede pose, een mooi model, eenvoudige set-up waardoor de aandacht naar de geportretteerde gaat. Kortom alle ingrediënten om een prachtig portret te maken en te tonen.
                Maar mis ik nu net iets in je foto? Ja, die afwerking, de scherpe randjes wegvijlen, de finishing touch.
                Wat ik hiermee bedoel? zie je Pm.

                grt stefan

                Comment


                • #9
                  Re: Maud (2)

                  idd ik blijf oefenen (er zullen nog wel meer slachtoffers volgen denk ik)

                  En Stefan bedankt voor je inbreng, ik heb je terug gePB't

                  Comment

                  Working...
                  X