Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FANTASiris

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: FANTASiris

Oorspronkelijk geplaatst door hyljo Bekijk bericht
    Eerst en vooral nogmaals bedankt voor de vele reacties !
    Bij een volgende shoot zal er op het hoofd gelet worden

@ Jeff : Ook uw reactie apprecieer ik. Hopelijk wilt u zo vriendelijk zijn uw afkeuring verder te onderbouwen. Van kritiek leren beginnende fotografen het meeste bij, daarom hoop ik uw doordachte kritiek nog te ontvangen. Alvast bedankt

In de eerste plaats is het geen afkeuring, maar gewoon een uiting van mijn persoonlijke smaak. Door het posten in Showcase vraag je niet om een onderbouwde reactie, dan moet je posten in beoordeling. Voor mij is het geen beeld dat showcasewaardig is, en zeker niet in dit segment van modellen studio en glamour, want geen van de drie componenten, kan ik hier terug vinden, misschien het model nog het meest, maar het arm schaap mist voeten en een hoofd. Het beeld zou eerder thuishoren in bij experimentele fotografie. Beweging weergeven is prima, en kan vaak zeer boeiende beelden geven, al is de "beweging" overvloedig aanwezig in je beeld, het mist een onderwerp, het model kan geen onderwerp zijn , want je hebt haar misvormd, in grote mate geamputeerd!
    Door het gemis aan scherpte, ga je als kijker opzoek naar een onderwerp, en na een speurtocht doorheen je beeld, kan ik dat niet vinden. De grote aandachttrekker in je beeld is het witte vlak, waar we dan geconfronteerd worden met het "niets' , misschien is dit echt de essentie van je beeld, een beweging in het niets.

Dat doet me denken aan mijn grootmoeder, die voor haar tijd (geboren in 1860) een zeer intelligente vrouw was, zei zij tegen mij, als ik kind was, "niets" kan je niet vast houden, tenzij het op een briefje staat !

MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Bedankt om je reactie te verduidelijken jeff
      negatieve reacties die onderbouwd worden zijn vaak de leerrijkste
      Last edited by hyljo; 15 augustus 2011, 10:33.

Comment

Paar keer komen kijken

Ik ben toch lekker voor dit soort experimenteren.
        Meer AUB! En in Showcase voor mij
        Geen hoofd of voeten nodig hier voor mij...
        Kan zelfs een bijdrage zijn, maar daarvoor zou ik het met moeten zien...

Feeëriek!

Djamila

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357 Bekijk bericht
          Niettegenstaande alle positieve reacties kan ik het beeld niet echt smaken !
          Gelukkig dat smaken verschillen.

MVG, Jeff C.
          Smaken verschillen idd.. maar sommigen slaan altijd de bal volledig mis..

Ik vind dit een zeer knap en intrigerend beeld.. Er zouden meer mensen beweging en dynamiek moeten gebruiken in hun beelden in plaats van deze plat frontaal te belichten in studio. Dit beeld kan als experimenteel bestempeld worden maar experimenteren helpt echt om eens iets anders te doen nietwaar?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
            Smaken verschillen idd.. maar sommigen slaan altijd de bal volledig mis..

Ik vind dit een zeer knap en intrigerend beeld.. Er zouden meer mensen beweging en dynamiek moeten gebruiken in hun beelden in plaats van deze plat frontaal te belichten in studio. Dit beeld kan als experimenteel bestempeld worden maar experimenteren helpt echt om eens iets anders te doen nietwaar?

Ik denk dat je hier een beetje in de fout gaat, vrijheid is het hoogste goed, en dat werkt aan beiden kanten, door mijn woorden te quoten wordt je reactie persoonlijk, en dat is niet de bedoeling. Posten in showcase is (leren) omgaan met commentaar, die per definitie niet steeds positief moet zijn. Iedereen is vrij van doen, ik heb in mijn reactie (gevraagd door de starter) mijn visie verduidelijkt, ik heb nooit gezegd dat hij der moest mee ophouden ! Smaken verschillen, dat was ook de quote, laat ons toch zorg dragen voor onze individuele vrijheid, en mensen die willen experimenteren hebben daar alle recht toe, maar omgekeerd hebben mensen die in de studio werken en normale beelden maken daar ook het recht toe! "Moeten" is er niet bij !

Ik druk mijn bewondering uit voor de starter, want die gaat beter met mijn commentaar om, dan menig buitenstaander .

MVG, Jeff C.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Working...
            X