Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
bij mij spreekt de kleurenversie en de Z-W me het meeste aan
Hier zou ik zeggen 3x niks , maar dat klinkt ook weer zo bot.
Zal het proberen toe te lichten.
Foto vind ik erg rommelig. Er zitten heel raren vlekken door schaduwen in. In het haar, achter het model en aan de onderkant.
Tevens verkeerde positie van belichting waardoor het model nu a) een niet belicht oog krijgt (wat ook nog eens samengeknepen is), maar optisch ook een 'blauw' oog.
Ook de kadering vind ik zelf minder voor een basisportret. Minder ruimte boven en meer van onder.
De eerste is smaak maar voor mij iets uit de tijd en niet passend bij de styling. Zw is me te grijs dus zou kleur overblijven
Is ook niet te vergelijken met jouw soort fotografie. Hier poseert een normaal meisje zonder capsones en normale outfit. Alhoewel ze toch een pose aanneemt stralen haar ogen toch nog wat poëzie uit en lees het antwoord op de vraag die ze zich waarschijnlijk stelt.
Ik vind het een zeer knap trio alhoewel geen showcase ! Als ik toch moet kiezen : foto twee.
Sorry mensen, maar MadMax brengt hier terechte verbeterpunten naar voren.
Probeer er uit te leren.
Zoek bv. eens de term ''hoofdruimte'' op (Eng: head room, niet: lead room, hetgeen ook als 'hoofdruimte' vertaald wordt).
In dit geval zou je kunnen kiezen voor de gulden snede ipv de regel van derden om de hoogte van de ogen te bepalen, omdat het model omhoog kijkt.
Zal het proberen toe te lichten.
Foto vind ik erg rommelig. Er zitten heel raren vlekken door schaduwen in. In het haar, achter het model en aan de onderkant.
Tevens verkeerde positie van belichting waardoor het model nu a) een niet belicht oog krijgt (wat ook nog eens samengeknepen is), maar optisch ook een 'blauw' oog.
Ook de kadering vind ik zelf minder voor een basisportret. Minder ruimte boven en meer van onder.
De eerste is smaak maar voor mij iets uit de tijd en niet passend bij de styling. Zw is me te grijs dus zou kleur overblijven
Ik had de foto niet in 'Showcase' mogen posten, het niveau ligt hier duidelijk nog te hoog voor mij... Zeker als ik jouw foto's bekijk, MadMax!
De belichting kon inderdaad beter, maar ik heb nog het materiaal niet om ervoor te zorgen dat alles tot in de detail belicht is. Ik heb vooral gebruik gemaakt van natuurlijk licht waardoor er wat meer schaduwen zijn.
Omdat het model wat naar boven keek dacht ik juist dat ik meer plaats bovenaan moest laten. Verkeerd gedacht dus...
Bedankt voor je commentaar. Zo leer ik ook wat bij, want ik heb nog niet veel ervaring bij modelfotografie.
Mijn bedoelingen zijn altijd goed
Ik ga er anders geen tijd insteken. Mijn reactie was eigenlijk meer naar userke omdat dit soort reacties jou op het verkeerde been zetten (voooral in sc)
Tevens maakt het mij geen bal uit of het nou een gladgestreken pop is of een gewone man/vrouw/baby van de straat
Ik hoop dat je wat met de comments kunt
Het zijn de puntjes die je kunt gladstrijken om een nog mooier plaatje te maken
Comment