Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Miss Olivia

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Miss Olivia

Benieuwd hoe het BD-publiek dit kan smaken. En welke verbeteringen zouden gedaan worden...
    (is een onderdeel van eindwerk portretfotografie, thema hollywood light)

Al doende leert men...

Flickr

Re: Miss Olivia

Voor mij is dit meer dan geslaagd.
    Het zou zo eentje uit de oude doos kunnen zijn, zoals eentje van mijn moeder in hare jongere jaren.
    Toning is voor mijn perfect en zeker de zwart/wit omzetting.
    Een foto die mij kan bekoren.
    Nikon D850, Z7, SB910x2 en wat glas erbij.
    www.dewolfmarc.be

Comment

beetje veel zwart (kleed) op zwart (sprei)...
      voor mij dan hé
      dslr4dummies

Comment

Vind dit een zeer mooi beeld hoor en goed geprobeerd.
        Persoonlijk vind ik dat hollywoodlicht nog veel harder mag. Dat zag je vroeger veel. Hoog contrast. Dus de omzetting mag van mij nog fiercer.

Mooi detail hier is de typische butterfly.
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

Ik heb hier wel niet veel ervaring in, maar ik denk dat bij dergelijke foto's de huid iets werd overbelicht, om de huid te verzachten. Dus denk ik dat die hier nu iets te donker is.
          In het zwart zit nog genoeg detail
          Piet Cosaert
          http://kepsfotografie.wordpress.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
            Persoonlijk vind ik dat hollywoodlicht nog veel harder mag. Dat zag je vroeger veel. Hoog contrast. Dus de omzetting mag van mij nog fiercer.
            MadMax is volg je helemaal. Ik heb het initieel geprobeerd met de belichting om het harder te maken, maar dat lukte me precies niet goed genoeg. Ik hiled wel van dit beeld, dus heb het dan zo gehouden. Initieel had ik de Fresnel (die nu op de achtergrond staat) eerst op het model gebruikt om een nog harder theatraal licht te krijgen op het model, maar kreeg het gewenste effect niet dat ik voor ogen had. Ik had kunnen blijven proberen waren het niet dat we maar een beperkte studiotijd krijgen (is op school gedaan) en ik zag dat de batterij van mijn fototoestel aan het leeglopen was ;(

Ik zou iets dergelijks graag nog eens opnieuw proberen, want ik hou wel van die hollywood stijl, alleen moet ik nog wat verder oefenen om te krijgen wat ik echt in mijn hoofd heb

Als je tips hebt hoe het met belichting te krijgen, graag.
            Als je PP tips hebt hoe het te krijgen, ook graag
            Al doende leert men...

Flickr

Comment

Goed naar de beelden kijken en analyseren ... waar komt het licht vandaan... wat voor licht ... styling.. vooral lippen.......slag in het haar enz.

Je ziet vooral knetterharde schaduwen. Dit krijg je snel met een basis open reflector.
              Tevens zie je overal een vet haarlicht. Ik zou dan ook het haar losgooien, slag erin en daar de spot op.
              Groetjes, Jörgen
              www.beautyshoot.nl

Comment

Vind het plaatje op zich best wel goed hoor, leuk licht
                Enkel die heuvel waar ze op ligt vind ik vreemd.

Comment

Het totaal beeld vind ik mooi Nena,
                  enkel dat ze haar kaak zo omhoog druk zou iets minder mogen

Comment

mooie foto, mooie omzetting...
                    maar voor mij lijkt haar elleboog te laag t.o.v. de rest
                    en voor een "hollywood foto vind ik het geen uitdagende blik...

Comment

Wat mij als eerst eigenlijk opviel is dat er teveel detail in zit (naar mijn smaak) voor deze z/w omzetting.
                      Als ik de voorbeelden van Marlene Dietrich erbij bekijk dan bevestigd dat ook mijn smaak.

Als je (op dit formaat) er een gaussian blur van 0,3 pixels overheen legt (dan ben je net dat scherpe detail kwijt), en het contrast vergroot in de Z/W omzetting, dan komt ie wat mij betreft een stuk sterker uit
                      Look, Aim, Point, Shoot, Retouch, Print.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dwm400 Bekijk bericht
                        Voor mij is dit meer dan geslaagd.
                        Het zou zo eentje uit de oude doos kunnen zijn, zoals eentje van mijn moeder in hare jongere jaren.
                        Toning is voor mijn perfect en zeker de zwart/wit omzetting.
                        Een foto die mij kan bekoren.

Kan het niet beter verwoorden als Marc....

vindt hem

Gr. Gé
                        Canon 5D Mark II + BG & 40D + BG | Canon 24-70 F2.8 L USM | Canon 70-200 F4.0 L USM | Canon 50mm F1.4 |Elinchrom BXRi 250 (2x) | Elinchrom D-Lite it 2 (1x) | Canon Speedlite 580EX II & Canon 580EX I | Starblitz 3000-BA | strobist accessoires

Comment

Working...
                        X