Dit is ze !
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Mirte "the blacks" 1
Collapse
X
-
-
Re: Mirte "the blacks" 1
Onderbelicht en verkeerde omzetting imho.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
ik ben niet overtuigd
vind het allemaal wat platjes ...nikon D700/D90 , 14/24 2,8 ; 24/70 2,8 ; 70/200 2,8 ; 50 1,4
www.pascaldanvers.com
Comment
-
dank ieders
Ik heb ze op diverse fora geplaatst en tot nu toe nul positieve reacties (jippie: : ( )
Hieronder mijn "verweer" op een ander forum:
by the way: de foto's zijn allen perfect belicht, maar ik kan me de reactie voorstellen, zou ik misschien ook gedacht hebben. Toch ziet een onderbelichte foto er anders uit dan deze.
Misschien moet ik het niet doen, maar zal toch de bedoeling even uitleggen:
Bij deze foto's heb ik geexperimenteerd met een hele sobere vorm van nabewerken. Eigenlijk een hele fletse zwart-wit nabewerking. Normaal zit er in zwart wit foto's: zwart wit en vanalles ertussen. Bij deze nabewerking heb ik er voor gekozen de lichte tinten tot een minimum te beperken. In de origniele foto zijn alle tussentinten ruimschoots aanwezig. De foto's worden er nu wat grauw en "flets" door. Dat is ook de bedoeling. Hoewel er toch (mi veel diepte in zit, itt bij onderbelichte foto's) Alles wat nu overeind blijft is de gezichtsuitdrukking en houding van het model. Ik was eigenlijk getroffen door de mooie blik bij de uitgangsfoto's, maar werd ook een beetje afgeleid door haar knappe gezichtje en leuke kleding. dat alles valt nu weg. Niet iedereen zal dit kunnen waarderen, maar ik vind het zelf heel mooi. Voor het eerst toegepast bij deze foto's van Mirte. Mogelijk dat ik het ook bij andere personen ga uitproberen.
Eigenlijk is het verkeerd om aanvullende info te vertellen. De foto's moeten voor zich spreken. Doen ze dat niet dan zijn ze dus niet okee. Het zij zo. Er is in ieder geval 1 iemand die ze mooi vind (dat ben ikzelf ) Wel neem ik de kritieken ter harte en probeer met frisse blik en gepaste afstand opnieuw de foto's te bezien, maar nee, voorlopig blijven het de "beste" portretten die ik ooit gemaakt heb. (kun je nagaan )
--------------------------------------------------------------------------------
Comment
-
-
je zult het anders licht moeten geven, minder contrast. ehhh dan worden je grijzen meer genuanceerd en kun je het beoogde effect behouden zonder dat het "plat"wordt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Lagarto Bekijk berichtToch zou ik willen aanraden in photoshop even naar je levels te kijken en deze bij te sturen (als je dat wil natuurlijk). Je zal dan snel merken waarop de commentaren op je foto gebaseerd zijn.
Comment
-
niet onderbelicht?
sorry maar uit deze foto kan je (naar gelang wat je wil bekomen) tot bijna 2 stops hoger gaan hoor.
Je histogram is maar voor de helft gevuld.
Op zich is dat niet direct een probleem maar je verliest wel veel van je pallet op die manier.
Daarom altijd zorgen dat je goed belicht hebt. Iets onderbelichten is de "norm" natuurlijk om uitbranders te voorkomen.
Comment
-
Ik snap dat bijna niemand het mooi vind dat hoeft ook helemaal niet, maar kan het toch niet laten terug te komen op het "onderbelichtte".
De foto zoals je hier zit heeft bijna geen witte tinten (behalve de ogen) Hij is echter niet onderbelicht, maar zo nabewerkt. Als je een onderbelichte foto zo nabewerkt verlies je diepte en oogt hij heel flets/dunnetjes). Deze foto is idd donker maar (in mijn ogen niet flets Alle gemeten lichtwaarden (ook de lichtgrijzen dus) zijn "verzameld" in het donkere gebied waardoor je zoals ik ze bekijk daarin juist een hele mooie diepte/warmte ziet, maar je moet dan eerst wel een knop omzetten.
Een andere uit de reeks, waarbij dat effect mischien beter voelbaar is:
Het effect is het beste te zien in het schaduwverloop op de achtergrond: bij een onderbelichte foto (of bij een normaal belichte met standaard zwwit omzetting) is dat vrij abrubt en met minder tussentinten. Hier gaat dit heel subtiel.
afijn. allemaal maar mijn kijk op de zaken
groet,
peter
[Mod-LesC]Om precedenten te vermijden (in Showcase mag slechts één foto), heb ik deze tweede foto, die geen update is, maar een afzonderlijke opname, achter een linkje geplaatst.[/Mod]Last edited by zunoel; 6 april 2011, 07:56.
Comment
-
-
Zeer veel uitleg, die de foto imho helaas niet beter maakt... sorryGroeten Dirk
Website : http://www.gakrid.be
Comment
-
Ik ben er evenmin wild van, sorry!Mijn gepruts op: http://www.pietervandeur.be
Comment
-
Wordt er hier ook niet beter op.
Begrijp wel wat je wil en hoe je zelf naar een foto kijkt, maar denk dat jouw smaak anders is dan de rest van de mensheid
Andere vraag... wat voor monitor heb jij en is deze ook gecalibreerd? Zou natuurlijk kunnen dat jij heel wat anders ziet dan dat wij zien.Groetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
sorry Peter ,
mij krijg je ook niet overtuigd
de sterke comments op je beeld , niet altijd even leuk voor jezelf, zijn compleet normaal in showcase ...
groetjes
Pascalnikon D700/D90 , 14/24 2,8 ; 24/70 2,8 ; 70/200 2,8 ; 50 1,4
www.pascaldanvers.com
Comment
Comment