Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hair-Twist

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Hair-Twist

Eentje uit dezelfde serie als deze: http://forum.belgiumdigital.com/f76/...ie-354871.html
    Laat maar iets weten!

Re: Hair-Twist

Hey Jan, Leuk portretje met originele pose.
    Mijn ideeën:
    - uitgebrande belichting aan de handen; te vermijden door de handen verder van het licht te houden dan het gezicht
    - zeer koele kleurtemperatuur; is smaak natuurlijk, maar ik houd meer van iets meer warmte
    - meer tegenlicht werkt goed bij dergelijke poses
    - haartje voor haar ogen
    grtjs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
      Hey Jan, Leuk portretje met originele pose.
      Mijn ideeën:
      - uitgebrande belichting aan de handen; te vermijden door de handen verder van het licht te houden dan het gezicht
      - zeer koele kleurtemperatuur; is smaak natuurlijk, maar ik houd meer van iets meer warmte
      - meer tegenlicht werkt goed bij dergelijke poses
      - haartje voor haar ogen
      grtjs
      Tx voor de goeie tips daan!

-Dacht dat die handen nog net aanvaardbaar waren, maar twijfelde er ook al aan.
      -Wou de kleurtoning redelijk soft en sober houden. Maar ben toch benieuwd hoe je zorgt voor warme toning (toch niet gewoon aan de colorbalance-schuivertjes sleuren? ofwel?)
      -meer tegenlicht? bedoel je dan achtergrond flitser krachter?... krijg je dan zo geen overstraling?
      -Haartje had ik inderdaad moeten weghalen!

groeten,
      Jan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CnuddeJan Bekijk bericht
        Tx voor de goeie tips daan!

-Dacht dat die handen nog net aanvaardbaar waren, maar twijfelde er ook al aan.
        -Wou de kleurtoning redelijk soft en sober houden. Maar ben toch benieuwd hoe je zorgt voor warme toning (toch niet gewoon aan de colorbalance-schuivertjes sleuren? ofwel?)
        -meer tegenlicht? bedoel je dan achtergrond flitser krachter?... krijg je dan zo geen overstraling?
        -Haartje had ik inderdaad moeten weghalen!

groeten,
        Jan
        Hey Jan,
        Je kunt in fotoshop een kleurenfiltertje overplaatsen maar 't is veel beter in de RAW editor met de kleurbalans te spelen.
        Betreft tegenlicht 2 mogelijkheden:
        - ofwel een grote paraplus als background gebruiken; je krijgt inderdaad overstraling maar das geen probleem
        - ofwel op grotere afstand een softbox op veel hogere power voor rimlicht laten zorgen. Wel opletten dat je de softbox dan niet in het visier neemt natuurlijk. Met rimlicht bedoel ik dat de randen van het haar en lichaam mooi oplichten (soort halo)
        Enjoy!

Comment

Working...
        X