Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Hey Jan, Leuk portretje met originele pose.
Mijn ideeën:
- uitgebrande belichting aan de handen; te vermijden door de handen verder van het licht te houden dan het gezicht
- zeer koele kleurtemperatuur; is smaak natuurlijk, maar ik houd meer van iets meer warmte
- meer tegenlicht werkt goed bij dergelijke poses
- haartje voor haar ogen
grtjs
Hey Jan, Leuk portretje met originele pose.
Mijn ideeën:
- uitgebrande belichting aan de handen; te vermijden door de handen verder van het licht te houden dan het gezicht
- zeer koele kleurtemperatuur; is smaak natuurlijk, maar ik houd meer van iets meer warmte
- meer tegenlicht werkt goed bij dergelijke poses
- haartje voor haar ogen
grtjs
Tx voor de goeie tips daan!
-Dacht dat die handen nog net aanvaardbaar waren, maar twijfelde er ook al aan.
-Wou de kleurtoning redelijk soft en sober houden. Maar ben toch benieuwd hoe je zorgt voor warme toning (toch niet gewoon aan de colorbalance-schuivertjes sleuren? ofwel?)
-meer tegenlicht? bedoel je dan achtergrond flitser krachter?... krijg je dan zo geen overstraling?
-Haartje had ik inderdaad moeten weghalen!
-Dacht dat die handen nog net aanvaardbaar waren, maar twijfelde er ook al aan.
-Wou de kleurtoning redelijk soft en sober houden. Maar ben toch benieuwd hoe je zorgt voor warme toning (toch niet gewoon aan de colorbalance-schuivertjes sleuren? ofwel?)
-meer tegenlicht? bedoel je dan achtergrond flitser krachter?... krijg je dan zo geen overstraling?
-Haartje had ik inderdaad moeten weghalen!
groeten,
Jan
Hey Jan,
Je kunt in fotoshop een kleurenfiltertje overplaatsen maar 't is veel beter in de RAW editor met de kleurbalans te spelen.
Betreft tegenlicht 2 mogelijkheden:
- ofwel een grote paraplus als background gebruiken; je krijgt inderdaad overstraling maar das geen probleem
- ofwel op grotere afstand een softbox op veel hogere power voor rimlicht laten zorgen. Wel opletten dat je de softbox dan niet in het visier neemt natuurlijk. Met rimlicht bedoel ik dat de randen van het haar en lichaam mooi oplichten (soort halo)
Enjoy!
Comment