Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

La mort de Marate ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• La mort de Marate ...

Naar aanleiding van een een ander draadje vindt je hieronder het resultaat.
    Het origineel vindt je hier. Dan begrijp je meteen waarom ik hier een foto met rare afmetingen neerpoot ...

Enjoy !

Tjerri

Re: La mort de Marate ...

Dat is behoorlijk goed gelukt.
    Enkel jammer van enkele details zoals de hoofdoek die over gaat in de rand.
    Het belangrijkste is dat je hebt gekeken naar het licht en dat je geleerd hebt.
    Vriendelijke groeten,Raf

www.rafvandenbogaert.be

Comment

Er zijn natuurlijk wel verschillen met het origineel, maar ik zei je het al, je hebt er niet het makkelijkste uitgekozen.
      Ik vind het best een goede poging ! Ik had het hoofd toch wel niet zo kort afgesneden, maar ik vermoed dat het misschien te maken heeft met het bijna uitgebrand zijn van die hoofddoek?
      Hoeveel lampen heb je nu gebruikt?

(oh ja, nog even snel die dt wegmoffelen )

Ah ja, ik hou wel van die goudkleurige toning. Wat is je geheim?
      Last edited by Nena; 19 februari 2011, 21:55.
      Al doende leert men...

Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
        Er zijn natuurlijk wel verschillen met het origineel, maar ik zei je het al, je hebt er niet het makkelijkste uitgekozen.
        Ik vind het best een goede poging ! Ik had het hoofd toch wel niet zo kort afgesneden, maar ik vermoed dat het misschien te maken heeft met het bijna uitgebrand zijn van die hoofddoek?
        Hoeveel lampen heb je nu gebruikt?
        Uitgebrand ? Tja, 't was nèt op het randje, er zijn slechts een paar plekjes die ècht toe zijn (nagemeten in CS5) maar ik heb me suf liggen meten om een maximaal contrast te krijgen en toch een evenwicht te krijgen zoals in het schilderij. Dit was de beste lichtopstelling die ik heb uitgeprobeerd. "Afgekapt hoofd". I know, maar 't is de fout van het model
        Ik vroeg me af hoe het zat met die verhouding maar in de 18de eeuw waren de mensen klein. Mijn model heeft benen tot onder haar oren 't Is nogal een grote en wil je dan je armen tot tegen de grond krijgen en opzij liggen, dan lukt dit niet zo goed meer. Ik moest dan ook nog rekening houden met de verhoudingen van het schilderij (1 : 1,25) en de foto. Zodoende
        Licht ? Eén softbox 60 x 80 links achter model op zo'n dikke 2 m hoog. Dezelfde rechtsachter om achtergrond uit te lichten en nog een flits links vooraan met messen (vlaggen) om bak goed uit te lichten. Andere zaken heb ik ook uitgetest (zon, snoot, beaty-dish met en zonder grid en soft voor, honingraat) maar dat werd niet echt een perfect huwelijk.

Slu !

Tjerri

Comment

Dacht dat het Marat was en niet Marate.
          Tekst op rechter doos is van 't goede teveel en trekt teveel aandacht.

Henri
          lidnummer: BD0435BE

Comment

'n dikke chapeau voor al het werk dat hier in zit ..
            vind het super gedaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
              Dacht dat het Marat was en niet Marate.
              Tekst op rechter doos is van 't goede teveel en trekt teveel aandacht.

Henri
              Het wàs Marat maar omdat het een vrouwelijk model betreft heb ik het met een knipoog verandert in Marate. Bewuste fout dus
              Net zoals de naam van de kunstenaar trouwens
              Dat de tekst de aandacht opeist is juist maar dat is het ook in het orignele werk (klik). Mijn opdracht was het origineel zo goed mogelijk te benaderen en één van de uitdagingen was de kist uit te lichten zonder de andere lichtinvallen de nek om te wringen. Als je goed het origineel bekijkt is er wel wat meer fout met het licht en heeft de artiest links en rechts er licht bij gefantaseerd. Maar ja, dat zijn schilders ...

Tjerri.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
                Ah ja, ik hou wel van die goudkleurige toning. Wat is je geheim?
                Postprocessing -> witbalans Voor de duidelijkheid -> geen lagen met filters. Puur natuur

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Greyhorse Bekijk bericht
                  'n dikke chapeau voor al het werk dat hier in zit ..
                  vind het super gedaan
                  Tnx. Er is idd. veel set-up ingekropen maar ben wel blij met het resultaat. Ben benieuwd naar mijn evaluatie.

Tjerri

Comment

hoofd wat krap tegen het kader en ik mis het bloed.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      hoofd wat krap tegen het kader en ik mis het bloed.
                      grt,bouk.
                      Hoofd : waarvan akte (zie ook mijn uitleg hierboven)
                      Bloed : zelfde wonde onder sleutelbeen met uitloop als schilderij. Water met bloed is niet te zien wegens bedekken van de borsten van het model. Ik wou de borsten expliciet niet in beeld omdat dit de aandacht te veel zou opeisen. Het beetje bloed aan de zijkant van het bad zou ook niet veel bijgedragen hebben. My 2 cents.

Wel goed opgelet Bouk
                      Bedankt om te kijken.

Tjerri

Comment

Ewwel, 'k moet zeggen.....goei resultaat. afgezien van een paar schoonheidsfoutjes : gelijk het afgekapte hoofd (stukje) wat jammer is : Licht nog beter afstellen daarvoor en vind ik toch cruciaal in de foto (ik hoor Erwin er al over bezig hihiiii). en geen shaduw op de borstkas (gelijk op de originele) door het licht zo hoog te plaatsen.
                        + geen bloedspatten op het doek. maar chapeau al voor dit resultaat!!
                        ziet er al schilder-achtig uit!!
                        Tip : met een texture kun je ook een beetje die bewerking verkrijgen gelijk het originele schilderij :-)

Zie je, al doende leer je hihiiiiii

Grtz R.
                        Last edited by easygirl; 20 februari 2011, 11:36.
                        Nikon D300 | Nikon D5000 | Tamron 28-75 | 50mm 1.8 | Lensbaby | WEBSITE | Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                          ......... Ik wou de borsten expliciet niet in beeld omdat dit de aandacht te veel zou opeisen......
                          En ik maar denken dat Marat een man was....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door easygirl Bekijk bericht
                            Ewwel, 'k moet zeggen.....goei resultaat. afgezien van een paar schoonheidsfoutjes : gelijk het afgekapte hoofd (stukje) wat jammer is : Licht nog beter afstellen daarvoor en vind ik toch cruciaal in de foto (ik hoor Erwin er al over bezig hihiiii). en geen shaduw op de borstkas (gelijk op de originele) door het licht zo hoog te plaatsen.
                            + geen bloedspatten op het doek. maar chapeau al voor dit resultaat!!
                            ziet er al schilder-achtig uit!!
                            Tip : met een texture kun je ook een beetje die bewerking verkrijgen gelijk het originele schilderij :-)

Zie je, al doende leer je hihiiiiii

Grtz R.
                            Tja, dat hoofd ... Volgens mij was die Marat - pun intended - een halve dwerg. Met mijn (groot) model geraak ik nooit aan de verhoudingen (kistje - lengte bad - hoogte schilderij). Vandaar mijn eindresultaat.
                            Ivm die textures : 't moet een foto blijven dacht ik. Neen ?

Tnx 4 comments.

Tjerri

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lugosi Bekijk bericht
                              En ik maar denken dat Marat een man was....
                              Juist gedacht.
                              Dit is zijn zuster
                              MaratE

Tjerri

Comment

Working...
                              X