Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Portret
Collapse
X
-
Labels: Geen
-
-
Re: Portret
Ik heb zelf ook even getwijfeld, maar vond nu net dat deze mét passe-partout beter was natuurlijk
Misschien kan ik hem morgen ook eens zónder posten. Het zou niet de eerste keer zijn dat mijn eigen 'tweede keuze' hier beter in de smaak valt dan de eerste
Comment
-
Je maakt heel mooie werkjes Kim. Ik heb je site eens bekeken en daar zit mooi spul tussen.
Enige wat mij opvalt in al jouw platen is a) dat je bijna overal je licht erg laag hebt staan (schaduwen gelijke hoogte met hoofd en in dit geval naast de neus) en b) je alles blurred en c) nog niet veel kennis hebt van de finesses fotoshop.
Lees dit als een persoonlijke waarneming en niet als een must. Iedereen moet doen waar hij/zij zin in heeft en zelf mooi vindt.
Maar ik denk dat je beter kunt als je je in een paar dingen verdiept. Met name de kracht van fotosoep.
Deze plaat bijv. Mooi model, prima styling, mooi licht (mss rim iets te hard) maar toch. Netjes.
Echter een glamportret met een dubbele wal (rechter oog) en een blurlaag doet het hem hier niet voor mij.
Gaussian blur is k .. u ... t. Het neemt diepte weg uit een plaat (hier dus 2D) en kan niet omgaan met schaduwen. Die tool moet je echt vergeten.
Met healing, cloning maar vooral dodge en burn zullen je platen mooier worden en meer van deze tijd. Blur is anno 1998.
Voor de rest vind ik het kader niks toevoegen, maar dat is wat je zelf mooi vindt. Ik vind het ruk.
Desalniettemin mooie plaatGroetjes, Jörgen
www.beautyshoot.nl
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk berichtJe maakt heel mooie werkjes Kim. Ik heb je site eens bekeken en daar zit mooi spul tussen.
Enige wat mij opvalt in al jouw platen is a) dat je bijna overal je licht erg laag hebt staan (schaduwen gelijke hoogte met hoofd en in dit geval naast de neus) en b) je alles blurred en c) nog niet veel kennis hebt van de finesses fotoshop.
Lees dit als een persoonlijke waarneming en niet als een must. Iedereen moet doen waar hij/zij zin in heeft en zelf mooi vindt.
Maar ik denk dat je beter kunt als je je in een paar dingen verdiept. Met name de kracht van fotosoep.
Deze plaat bijv. Mooi model, prima styling, mooi licht (mss rim iets te hard) maar toch. Netjes.
Echter een glamportret met een dubbele wal (rechter oog) en een blurlaag doet het hem hier niet voor mij.
Gaussian blur is k .. u ... t. Het neemt diepte weg uit een plaat (hier dus 2D) en kan niet omgaan met schaduwen. Die tool moet je echt vergeten.
Met healing, cloning maar vooral dodge en burn zullen je platen mooier worden en meer van deze tijd. Blur is anno 1998.
Voor de rest vind ik het kader niks toevoegen, maar dat is wat je zelf mooi vindt. Ik vind het ruk.
Desalniettemin mooie plaat
great info zo wil ik ook een reactie krijgen...
de foto is mooi, weet niet of de kader me stoort of niet dus twijfelgeval
ogen moeten wel strakker!
mvg
Dimitri
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk berichtKader weg, een update zonder, en wordt het een stuk beter
wat de blur betreft volg ik Max
Comment
-
Bedankt allebei en voor de foto, die ik mooi en echt vind, en voor de uitgebreide commentaar waar nogal wat uit te leren valt.
Het moet voor mij niet helemaal wegge-PS-ed zijn, of zo glad als een spiegel. Mensen zijn mooi, vooral zonder PS.
Meer van allebei dus, aub.
XavierCanon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
Laat de commentaren maar komen.
Comment
-
-
Comment
-
heel mooi en ga ook voor de update.
grt,bouk.wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290
Comment
-
Ik ga ook volluit voor de updateNikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
"Casu Consulto - Modo Fac"
Comment
Comment