Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ModellingBook@Studio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ModellingBook@Studio

Om één of andere reden verliest het beeld in de browser de helft van zijn kleuren en contrast...
    Hier kan je het downloaden om te bekijken in een betere viewer...
    Last edited by KimSchollaert; 7 februari 2011, 23:11.
    http://www.kimschollaert.be
    http://www.fashionbelgium.be

Re: ModellingBook@Studio

foto staat volgens mij nog in Adobe RGB ipv sRGB
    Als je dat ff omzet, zal het waarschijnlijk wel goed gaan.
    Een amateur maakt zich druk om scherpte
    een professioneel maakt zich druk in de verkoop
    een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht

Comment

In ieder geval knappe foto
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tootsie Bekijk bericht
        In ieder geval knappe foto
        Dat moet ik beamen. Mooi
        Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

@Steven G. : Dat was inderdaad het probleem en ik had er zelf nooit meer bij stilgestaan. Bedankt !
          Hopelijk wordt het me niet kwalijk genomen dat ik de sRGB versie over de oude zette (?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KimSchollaert Bekijk bericht
            @Steven G. : Dat was inderdaad het probleem en ik had er zelf nooit meer bij stilgestaan. Bedankt !
            Hopelijk wordt het me niet kwalijk genomen dat ik de sRGB versie over de oude zette (?)
            nope .. no harm done

Mijn eerlijke mening over deze foto is maar 1 woord. 'Proppie'

Beetje cru mss maar opbouwend bedoeld. Ik zal uitleggen waarom.

Als kijker schiet je hier geen maat 32 maar een mooie 36/38 met een lengte van hmm.... 150?

Uiteraard is het model langer maar dat laat je hier niet zien. Erger nog... je deukt haar in.

Het kleed valt net op de knie. Laat je dit wat zakken worden haar benen langer.

Haar haren, bedekken haar nek volledig. Jammer. Ze heeft volgens mij een lange nek, maar je bedekt het.

Haar dijbenen. Die zijn volgens mij maatje 36 maar het oogt nu maat 42 door het kleed wat geen vormen meer laat zien.

Tevens heb je het licht aan de rechterkant staan wat een schaduw aan haar linkerkant werpt. Niet erg... soms werkt het, maar hier werkt het contra.
            Zet het licht naar links en je krijgt een schaduw achter haar.

Los van bovenstaande overheerst de kleur rood. Tikkie verminderen en de balans is beter.

Het zijn van die kleine mierenneukdingen maar toch. Ik denk dat je volgende plaat beter zal worden als je op deze kleine dingen let

Succes!
            Groetjes, Jörgen
            www.beautyshoot.nl

Comment

Niet onmiddellijk eens met alle opmerkingen, maar toch wat stof tot nadenken... Daar hou ik van

Comment

Niet onmiddellijk eens met alle opmerkingen, maar toch wat stof tot nadenken... Daar hou ik van
                En dat mag

En met welke punten ben je het niet eens?
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                  Het zijn van die kleine mierenneukdingen maar toch.
                  Als niet-kenner van modellen-shoots vind ik die info van Jörgen super interessant en zullen steevast helpen wanneer we het ook eens proberen.
                  Nikon D300˛ met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900˛/SB800˛, R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

En dat mag

En met welke punten ben je het niet eens?
                    De nek had inderdaad beter vrij geweest, maar tot vóór jouw opmerking had ik zelf enkel oog voor die prachtige krullen... , nu enkel nog voor het foutje... Damn!

De verborgen vormen in de dijbenen; akkoord

De reden waarom het jurkje zo hoog op de knie lag, één cm lager en het hele lichte stofje zakte direct volledig naar beneden wat echt té bloot was vond ik (Er wordt trouwens hier al met de ene arm tegen het jurkje geduwd om dit omhoog te houden)

Ik heb zelf echt liever de schaduw vóór haar, daarmee kon ik ook de plint laten overgaan in het "niets" in de richting waarin ze zit, met een belichting langs de andere kant kon ik dit niet

Dat het rood te overheersend is, wil ik ook zeker aannemen. Aanhoudende problemen met schermcalibratie en printerprofielen... Nu druk ik zelf af wat ik zie, maar weet dat mijn apparaten afzonderlijk niet 100% correct ingesteld staan.

Comment

Als je dingen bewust doet bij het fotograferen is het juist goed. Maar soms doe je (doet men/ik) dingen onbewust en ben je niet op de hoogte van 'foutjes'

Je zou eigenlijk dezelfde foto eens moeten zien met schaduw links en rechts.
                      Groetjes, Jörgen
                      www.beautyshoot.nl

Comment

@MadMax: Het is voor ons allebei leuk om te weten dat bijna al jouw opmerkingen wel degelijk ook door míjn hoofd gingen tijdens de sessie.

Verduidelijking--> zie mijn nieuwe post van vandaag

Comment

@MadMax: Het is voor ons allebei leuk om te weten dat bijna al jouw opmerkingen wel degelijk ook door míjn hoofd gingen tijdens de sessie.

Verduidelijking--> zie mijn nieuwe post van vandaag
                          Ik denk ook dat als je nu heel kritisch naar beide naast elkaar gaat kijken, dat je zelf de verschillen ook wel ziet.
                          Echt een wereld van verschil.

ff los van de softness en rode tinten, maar dat laatste ligt waarschijnlijk aan je scherm dat nog niet gecalibreerd is.
                          Maar de pose en kleine details zijn echt zo zichtbaar.

Good job
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

Comment

nope .. no harm done

Mijn eerlijke mening over deze foto is maar 1 woord. 'Proppie'

Beetje cru mss maar opbouwend bedoeld. Ik zal uitleggen waarom.

Als kijker schiet je hier geen maat 32 maar een mooie 36/38 met een lengte van hmm.... 150?

Uiteraard is het model langer maar dat laat je hier niet zien. Erger nog... je deukt haar in.

Het kleed valt net op de knie. Laat je dit wat zakken worden haar benen langer.

Haar haren, bedekken haar nek volledig. Jammer. Ze heeft volgens mij een lange nek, maar je bedekt het.

Haar dijbenen. Die zijn volgens mij maatje 36 maar het oogt nu maat 42 door het kleed wat geen vormen meer laat zien.

Tevens heb je het licht aan de rechterkant staan wat een schaduw aan haar linkerkant werpt. Niet erg... soms werkt het, maar hier werkt het contra.
                            Zet het licht naar links en je krijgt een schaduw achter haar.

Los van bovenstaande overheerst de kleur rood. Tikkie verminderen en de balans is beter.

Het zijn van die kleine mierenneukdingen maar toch. Ik denk dat je volgende plaat beter zal worden als je op deze kleine dingen let

Succes!
                            Das een uitleg waar ik mij iets kan van voorstellen en wat je ^potverdorie maar allemaal moet weten MAx.
                            No wonder dat jij altijd raak schiet.
                            Mvg, Pascal,Schoonspikke
                            Als je schiet..schiet dan raak!
                            500 PIXHuawei P30 PRO

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                              Das een uitleg waar ik mij iets kan van voorstellen en wat je ^potverdorie maar allemaal moet weten MAx.
                              No wonder dat jij altijd raak schiet.
                              Meeste dingen heb ik hier en elders de laatste 5 jaar voor mijn kiezen gekregen

Gewoon kwestie van onthouden waar je iets mee kunt en aan de kant schuiven wat je zelf 'onzin' vindt.
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                              X