Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duo in landscape

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Duo in landscape

Er werd mij gevraagd om een canvasdoek te maken van 127cm x 50 cm. Dit is het resultaat.

Last edited by dirkfotografie; 31 januari 2011, 23:52. Reden: rekening houdend met de tips
    Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

Re: Duo in landscape

Duidelijk twee verschillende foto's gemonteerd, daardoor geen eenheid, jammer want het idee is leuk.
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

Comment

Ouders zullen het waarschijnlijk niet zien omwille van gebrek aan technische kennis. En zullen er heel blij mee zijn denk ik. Dus toppie

Echter als ik zo'n opdracht zou laten uitvoeren van mijn 2 kinderen en dit als resultaat zou krijgen, zou ik geen cent betalen en/of het niet aan de muur willen hangen (ook al was het gratis)
      Sowwie
      Groetjes, Jörgen
      www.beautyshoot.nl

Comment

MadMax, die laatste opmerking snap ik niet.
        Kan je uitleggen waarom je dan niets zou betalen of het zelfs niet aan de muur zou willen hangen ?

Ik vind het idee wel leuk en ook al zijn het misschien 2 samen gevoegde foto's , de gebruikte foto's zijn toch niet echt slecht ?

Nu weet ik dat dit een lijn is waar men dit soort commentaar kan verwachten en er zeer kritisch gekeken wordt....maar ik zie dan ook graag enig uitleg waarom men zo'n opmerking maakt.
        Want ik snap dus niets van zo'n opmerking, maar ik ben pas beginner en zou willen dat ik dit soort plaatjes al kon maken.... maar wil ook graag leren waar dan naar te kijken om zo mijn eigen foto's te kunnen be-oordelen zoals hier gebeurd.
        Het enige wat ik "zie" met mijn amateur oog is dat het rechtse kindje in mijn ogen wat over belicht ? is, te wit naar mijn voorkeur.
        Nikon D5000 en wat lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk bericht
          MadMax, die laatste opmerking snap ik niet.
          Kan je uitleggen waarom je dan niets zou betalen of het zelfs niet aan de muur zou willen hangen ?

Ik vind het idee wel leuk en ook al zijn het misschien 2 samen gevoegde foto's , de gebruikte foto's zijn toch niet echt slecht ?

Nu weet ik dat dit een lijn is waar men dit soort commentaar kan verwachten en er zeer kritisch gekeken wordt....maar ik zie dan ook graag enig uitleg waarom men zo'n opmerking maakt.
          Want ik snap dus niets van zo'n opmerking, maar ik ben pas beginner en zou willen dat ik dit soort plaatjes al kon maken.... maar wil ook graag leren waar dan naar te kijken om zo mijn eigen foto's te kunnen be-oordelen zoals hier gebeurd.
          Het enige wat ik "zie" met mijn amateur oog is dat het rechtse kindje in mijn ogen wat over belicht ? is, te wit naar mijn voorkeur.
          ja... sorry. Volkomen gelijk. Excuus.
          Deze reactie was dus ook als fotograaf.
          Ik zie hier 2 compleet verschillende foto's die niet in een collage zouden passen. Paar punten:

De belichting is/werkt anders op de jongens onderling. De bewerking is anders, de rechter jongen is groter. Zijn huid ziet er uit alsof hij de vlekziekte heeft en een week in de vriezer gelegen heeft.
          Kinderen hebben minder haar van nature maar door bewerking lijkt het alsof ze geen wenkbrauwen meer hebben.
          Licht staat te laag. En zo zijn er nog wel een paar ziftpunten die ik zou kunnen aanhalen.

Maw. Als ik als vader van 2 kinderen naar een vakfotograaf op de hoek van de straat zou gaan, verwacht ik een degelijk portret en canvas van mijn kids (en jups... zelfs ik heb dit analoog laten doen door iemand hier in de stad ... MET en super resultaat).

Nu weet ik niet in welke vorm TS dit met de ouders heeft gedaan, en boeit me ook niet zo.
          Feit is dat er een canvas gemaakt is wat ik zelf niet aan de muur zou willen hebben

[edit]
          Uit nieuwsgierigheid even op de site van TS gekeken, en daar heel mooie platen gezien. Conclusie... TS maakt prima platen Deze doet het 'm voor mij ff niet. )
          Last edited by MadMax; 30 januari 2011, 23:54.
          Groetjes, Jörgen
          www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
            Ouders zullen het waarschijnlijk niet zien omwille van gebrek aan technische kennis. En zullen er heel blij mee zijn denk ik. Dus toppie

Echter als ik zo'n opdracht zou laten uitvoeren van mijn 2 kinderen en dit als resultaat zou krijgen, zou ik geen cent betalen en/of het niet aan de muur willen hangen (ook al was het gratis)
            Sowwie
            Ja Jorgen maar jij hebt sowieso goede fotografen in jouw kennissenkring
            (oh ik krijg ineens een lachbui....)
            groetjes Henk
            Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
            (BD1383NL)

Comment

Oke Jörgen, bedankt voor het antwoord.
              Hier kan ik wat van opsteken, in eerste instantie kijk ik nog niet zo ver.
              Maar nu ik de site van TS heb bekeken staan daar inderdaad toch wel andere (mooiere) beelden en dan valt deze wel wat tegen.
              Thanks, weer wat geleerd....

Comment

Ik volg Max. wat de details betreft.
                Maar nog voor ik zijn comment gelezen had was ik ook al geen fan hoor.
                Da grijzig is een poging denk ik tot de bewerking van ..... goh, ik en onthouden van namen e.... Is een hele hype rond geweest toch... De look die je nooit vergeet....
                Naargja, komt er op neer dat, indien da de bedoeling was is het zeker mislukt.
                Het verschil in kopgrote zie je ook direct.
                Jammer van het geld aan die canvas, sorry hoor.

Comment

Wel, dit is het commentaar waar ik iets aan heb. De ouders zelf hebben de keuze van deze canvas nog niet gemaakt. Bij nader inzien doet mij dit ook dieper naar de foto kijken en al de coments zijn zeker terecht. Bij deze zal ik deze avond opnieuw een poging wagen rekenng houdend met de commentaren.
                  No hard feelings

De canvas is dus nog niet gemaakt...

Dirk
                  Nikon D750 + Nikon D800 + handgrip (2 batterijen), SB900, Lens Nikkor 14 - 24 2.8, Lens nikkor 24-70 2.8, nikkor 70-200 2.8, 50 mm 1.8 Nikon, Macro 60 mm, Jinbei flitset 500 w, Studio. Manfrottostatief.

Comment

Wat mij het eerst opviel is verschil in verhoudingen, zou starten met de verhouding van de rechterfoto (op scherm)wat bij te stellen zodat beiden even groot overkomen.

Dan het geheel verder afwerken, lijkt me zelfs voldoende imho
                    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

BD1614BE

Comment

Een aantal commentaren snap ik dan nu wel.... maar nog eens terug kijkend is er een opmerking die steeds terug komt en ik dus nog niet echt begrijp.

Dat er verschil in afmeting zit is toch niet zo vreemd ?
                      Als dat rechtse kindje bijvoorbeeld wat ouder is, is het dus ook groter.
                      Moet je dat op een foto dan " gelijk" trekken ??
                      Dan zie je (zeker als ouder) toch ook dat het om 2 verschillende foto's gaat omdat het de werkelijkheid niet weer geeft ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nick Altena Bekijk bericht
                        Een aantal commentaren snap ik dan nu wel.... maar nog eens terug kijkend is er een opmerking die steeds terug komt en ik dus nog niet echt begrijp.

Dat er verschil in afmeting zit is toch niet zo vreemd ?
                        Als dat rechtse kindje bijvoorbeeld wat ouder is, is het dus ook groter.
                        Moet je dat op een foto dan " gelijk" trekken ??
                        Dan zie je (zeker als ouder) toch ook dat het om 2 verschillende foto's gaat omdat het de werkelijkheid niet weer geeft ?
                        Tuurlijk heb je daar gelijk in. Daarom zei ik ook dat een gemiddelde kijker het niet eens zou opvallen. Maar voor mij en mss voor anderen die er wel kijk op hebben, valt het meteen op en mij zou het enorm storen.

@Dirk: Fijn dat je het sportief opvat. Ik heb je site bekeken en je hebt een prima kennis van fotografie. Ik denk dat je beter kan als het gaat om een mooi canvas.
                        Keep up the good work
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

Hier de verbeterde versie van de foto. Het feit dat het twee foto's zijn vind ik het moeilijk om dit als 1 te laten lijken. Ik weet niet of dit zo hoort of echt moet. Bedankt allemaal voor de opbouwende kritieken waar ik veel over heb geleerd. (doet mij weer anders kijken naar een foto)

Comment

Ik vind de kleuren op deze manier veel beter overkomen. Ook passen ze nu als duo veel beter samen.
                            Groetjes, Jörgen
                            www.beautyshoot.nl

Comment

Het verschil in de twee foto's en de daardoor onbalans zul je niet kunnen wegwerken als je het als 1 foto wilt laten overkomen. Plaats dan iets tussen de twee zodanig dat het twee afzonderlijke foto's worden maar toch een geheel vormen. Zoals ze het noemen in dit geval een "twee luik".
                              Kleuren mogen ook wat opgepept worden.
                              Robby BB
                              Minder tijd achter de computer
                              Is meer tijd achter de camera

Comment

Working...
                              X