Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Altijd opgewekt!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Altijd opgewekt!

    www.brunodyserinck.be
    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

  • #2
    Re: Altijd opgewekt!

    Mooi en schattig beeld Vinny
    MZ , label aan beertje mss weg shoppen

    Comment


    • #3
      Re: Altijd opgewekt!

      Knappe plaat! Mooi belicht en leuke felle kleuren!
      Persoonlijk zou ik een stukje van de bovenkant afsnijden maar verder

      Comment


      • #4
        Re: Altijd opgewekt!

        ja, er kan een klein beetje van de bovenkant af en de kadrering vind ik ook raar:
        het kindje staat rechts om plaats te maken voor je handtekening, niet?

        maar over het algemeen: goede foto achtergrond, huidskleur, belichting, pose.

        Comment


        • #5
          Re: Altijd opgewekt!

          Bijna overstraald, lelijke kleuren, te harde belichting. Ai ai (sorry).
          Mensen wordt toch eens wat kritischer, dit is showcase!!
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

          Comment


          • #6
            Re: Altijd opgewekt!

            Oorspronkelijk geplaatst door gNo Bekijk bericht
            Mooi en schattig beeld Vinny
            MZ , label aan beertje mss weg shoppen
            Merci Jeannot. En terechte opmerking!

            Oorspronkelijk geplaatst door Snowcat Bekijk bericht
            Knappe plaat! Mooi belicht en leuke felle kleuren!
            Persoonlijk zou ik een stukje van de bovenkant afsnijden maar verder
            Kadreren en bijsnijden is delicaat, he. Ik wou het zo...
            Bedankt voor je reaktie!

            Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
            ja, er kan een klein beetje van de bovenkant af en de kadrering vind ik ook raar:
            het kindje staat rechts om plaats te maken voor je handtekening, niet?

            maar over het algemeen: goede foto achtergrond, huidskleur, belichting, pose.
            Hahaha... nee: handtekening neergepoefd waar ik vrije plaats had
            Nee, zit zo (in mijne optiek dan). Het meisje draagt haar knuffel (voor haar) rechts, ik wou dit item in balans zetten in mijn kadrage, vooral ook, mocht ik het meer naar links gekadreerd hebben (voor de kijker), dan was de knuffel eigenlijk naar iets buiten het kader aan het kijken. Met deze kadrage (haar linkerschouder) naar rechts en de afsnijding onderaan (duh) wou ik op de tegenoverstaande zijden van de foto meer ademruimte behouden, vandaar meer ruimte ook boven het hoofdje.

            Bedankt voor je reaktie in ieder geval!

            Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
            Bijna overstraald, lelijke kleuren, te harde belichting. Ai ai (sorry).
            Mensen wordt toch eens wat kritischer, dit is showcase!!
            Gelukkig! Smaken verschillen!
            Als ik m'n histogram bekijk dan zitten m'n pieken in de middentoon zone. In de higlightzone is het echt rustig Heb net ook m'n backlights anderhalve stop toegedraaid om overstraling op de witte mouwtjes te vermijden. Ook in gedachten houden dat het grijze van de achtergrond terugkomt in de bloemetjes van het rokje. Het kleurenpallet grijs/(gif)groen/wit is een veelgebruikt kleurenpallet bij kinderfotografie, dus zo vreemd is het niet. Het is uiteraard een modern pallet, pastelpalletten zijn toch al redelijke uit de kindermode gegaan.
            Jammergenoeg, zegt m'n histogram ook iets anders als je het over te harde belichting hebt hoor. Technisch zit alles binnen de grenzen.
            Ik hoop dat je, mits m'n bovenstaande en voorgaande commentaren toch ook een beetje wil inzien dat ik best kritisch en bedachtzaam ben geweest.
            Ik besef donders goed dat ik in Showcase aan het posten ben, en aanvaard graag kritieken die gestoeld zijn op een gefundeerde mening.

            Dus ook voor u: hartelijk dank voor uw eerlijke mening. Ik zal het zeker in het achterhoofd houden bij een volgende gelegenheid!
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #7
              Re: Altijd opgewekt!

              Kwas misschien wat vinny....
              Mijn laatste opmerking was vooral gericht op die lui hier die alles en iedereen de hemel inprijzen.... daar kopen we niks voor.
              Bedankt voor je sportieve reactie!
              Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
              (BD1383NL)

              Comment


              • #8
                Re: Altijd opgewekt!

                Sowieso is dit een heel leuke kinderplaat. Niks op aan te merken.
                Maar als je het technisch gaat bekijken zit het histogram/belichting toch niet lekker.

                En dan heb ik het niet zozeer over de highlights maar meer over de zwarten. Die lopen compleet dicht.

                Nu ben ik zelf altijd de persoon die tot het randje gaat, vooral in de hooglichten en laat ook wel eens de zwarten dichtlopen. Alleen doe ik het doordacht en probeer het te doen bij platen die het toelaten.

                Ik zal het even proberen toe te lichten.

                Als je deze foto met 1 lamp zou belichten, correct gemeten op de moeilijkste kleur (het wit), zou je een plaat hebben die alle details laat zien. Ook in het zwart.

                Jij belicht hier de foto met 2 lampen.
                1 main, 1 fill. Dan zou dit dus absoluut niet mogen gebeuren dat je detailverlies krijgt EN hooglichten die op het randje zijn.
                Vooral in het gezicht op het voorhoofd. Als je je piek in je histogram bekijkt, rechts, zit daar dus het meest. En huidtonen zouden over het algemeen in het middenbereik moeten zitten.
                De hooglichten komen door jukbenen, puntje neus, midden voorhoofd. Maar daarom heen moet je huiddetail zien en dat is hier niet.

                Mijn conclusie is dus of.. dat er iets mis was met je belichting ... of dat er bij postprocessing iets te hard aan de levels/curven is getrokken waardoor je dit resultaat krijgt.

                Ik heb ook wel eens dat ik het heb, maar zorg dan in Bridge dat ik a) het zwart wat verminder of b) de hooglichten temper of herstel.

                Geen ziften dit, dus begrijp me niet verkeerd
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Altijd opgewekt!

                  Nee, hoor Madmax... zo snel ben ik niet op m'n teentjes getrapt, eerder nieuwsgierig om dit tot in de details onder de knie te krijgen. Dus uw repliek is me zeer waardevol.

                  Betreft huiddetails, kan ik je ten dele gelijk geven... als je het compleet naar techniciteit gaat beoordelen. Maar er is ook... het menselijk aspect: het kindje was net ziekgeweest en had wat uitslag op het gezicht. Dus heb ik haar velletje (zeer tegen m'n principiële zin) gesoft op de wangetjes en kinnetje en dan teruggeschroefd in laagdekking tot ik deze vond matchen met het voorhoofdje die ik nauwelijks gesoft heb.

                  Als ik m'n H/L warning in LR opzet, bemerk ik alleen dat slechts een stukje zwart van het poppetje dichtgelopen is. En ik meen te mogen zeggen: IRL is het ook echt zwart en dichtgelopen Een soort fluweelachtige stof die enkel van dichtbij detail laat zien, dan nog met spotlicht erop. Dus vanop die afstand, wees gerust, met het blote oog geen detail te verkennen.

                  U hebt een kennersoog en overduidelijk de ervaring. Ook van uw repliek is me waardevol en zit in m'n rugzakje "tips & raadgevingen". Bedankt alvast.
                  Last edited by Vinnydizzy; 31 januari 2011, 06:05. Reden: Showcase, geen beoordeling
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #10
                    Re: Altijd opgewekt!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Henk47 Bekijk bericht
                    Kwas misschien wat vinny....
                    Mijn laatste opmerking was vooral gericht op die lui hier die alles en iedereen de hemel inprijzen.... daar kopen we niks voor.
                    Bedankt voor je sportieve reactie!
                    Hahaha... "ik was misschien wat vinny"...
                    Je hebt me de eerste lach van de dag bezorgd!

                    Als ik in SC post, hou ik dat ene regeltje van het topicreglement in gedachten: "Hier mag men zich aan scherpe kritieken verwachten"... so: je mag best "vinny" reageren, je hebt allerminst "cowboy-henk-gewijs" gereageerd!

                    En ik ben 't akkoord met je stelling "alles en iedereen de hemel in prijzen, daar kopen we niks voor"...
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment

                    Working...
                    X