Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A Lady in High Key

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• A Lady in High Key

Last edited by jany; 26 januari 2011, 20:30.

Re: A Lady in High Key

altijd je histogram controleren hè.
    leuk gedaan.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Nu high key zou ik het niet direct noemen hoor, voor mij is een naakte dame die ruim licht heeft ontvangen, op sommige plaatsen zelfs wat veel licht. vooral de handen hebben uitgebrande hooglichten. Door de pose en de handeling (het fotograferen) kan ik het geen artistieke plaat vinden en mede daardoor komt het naakt ook niet functioneel over. Het is niet erg geloofwaardig voor de kijker, dat iemand zo in Evas kostuum gaat fotograferen, en dat is toch de handeling die je vastlegde in je plaat.
      Ik kan het ook niet plaatsen in een erotisch kader, waar het naakt dan meer logisch zou overkomen naar de kijker toe.
      Voor mij is het dus platte blootfotografie, tettentrekkerij!

MVG, Jeff c.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

veel bloot, weinig naakt
        mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

Comment

Hoewel de dame alles heeft, lichte huidtint en lichtkleurig haar, om een mooie high-key te maken, moet ik Jeff bijtreden: dit is geen high-key volgens definitie.
          In die optiek vind ik de plaat dan ook niet geslaagd.
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Het is niet mijn gewoonte om op alle commentaar te reageren, ik heb dit ook op één van mijn vorige 'posts' waar nog meer heisa rond ontstaan is niet gedaan...

Mijn excuses als de foto niet aan jullie normen voldoet. Maar volgens mij bestaat er zo iets als artistieke vrijheid ook op gebied van normen...
            Ik vind het ook spijtig dat het onderwerp en de houding van de dame in kwestie jullie niet bevalt.
            Ik kan jullie wel verzekeren dat op mijn imac en hp laptop er geen sprake is van 'uitgebrande' plekken. Ik vermoed hier en daar verkeerde licht en kleurcorrectie maar wie ben ik...

Deze foto was ééntje uit een hele reeks waarvan ik dacht wel leuk te zijn, maar alvorens je iemand beschuldigd van tettentrekkerij en bewust bloot ipv artistiek verantwoord naakt denk ik dat je de persoon achter de foto wat beter moet kennen...

Ik bedank dan ook de gangmaker van deze discussie voor zijn scherpe en doordachte commentaar... ik zal er in de toekomst rekening mee houden

mvg,

Jany

Comment

Als er teveel licht op zit, hoe verklaar je dan de Camera en het haar in dit gevalplatte blootfotografie, tettentrekkerij! zou ik het zeker niet noemen
              voor de rest volg ik Bouk

Comment

Deze foto was ééntje uit een hele reeks waarvan ik dacht wel leuk te zijn, maar alvorens je iemand beschuldigd van tettentrekkerij en bewust bloot ipv artistiek verantwoord naakt denk ik dat je de persoon achter de foto wat beter moet kennen...

Ik bedank dan ook de gangmaker van deze discussie voor zijn scherpe en doordachte commentaar... ik zal er in de toekomst rekening mee houden

mvg, Jany
                Sorry als mijn commentaar je niet bevalt, maar het was slechts mijn commentaar, mijn visie, op uw beeld, niet op je persoon, uiteraard is iedereen vrij van maken en plaatsen, net zoals de kijkers vrij zijn van iets goed of niet goed te vinden.
                Dus om commentaar te geven op een beeld, moet ik de persoon niet kennen, in veel gevallen is de commentaar niet meer oprecht als men de auteur van het beeld kent.

MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

plaats je die andere nog, die er in eerste instantie naast stond?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Bah ik weet niet... ik zal eerst heel de reeks afmaken en dan eens kijken of het nog zinvol is iets te plaatsen...

Comment

ik vind hem heel leuk! heel mooie verhouding tussen waar het allemaal wit uitbrand en de contouren die overblijven. Ze heeft die camera wel vreemd vast, maar dat is waarschijnlijk om haar gezicht te kunnen zien.

ik vind die foefring een heel leuk detail

en dat gedoe over functioneel naakt. Naakt lijkt mij uitsluitend functioneel in een boek over anatomie.
                      The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik vind het ook spijtig dat het onderwerp en de houding van de dame in kwestie jullie niet bevalt.
                        nochtans moet ik Digipics bijtreden in zijn essentiële inhoudelijke opmerking :
                        Door de pose en de handeling (het fotograferen) kan ik het geen artistieke plaat vinden en mede daardoor komt het naakt ook niet functioneel over. Het is niet erg geloofwaardig voor de kijker, dat iemand zo in Evas kostuum gaat fotograferen, en dat is toch de handeling die je vastlegde in je plaat.
                        een opmerking om eens over na te denken.
                        ik kan ze niet beter verwoorden.

de technische evaluatie laat ik aan anderen over, daar ben ik zo geen krak in.

toch goede punten voor de moeite van de opname en het posten van de foto.
                        Last edited by Control-Z; 26 januari 2011, 10:26.

Comment

Mooie foto als het gaat om pose/expressie?
                          Niet voor mij. Maar slecht ... zeer zeker niet.

En wat is er mis met de defenitie High Key? Voor mij is dit een heel mooi voorbeeld van HK. 75% of meer aan de rechterkant van het histogram is HK

Uitgebrandt / Overbelicht:
                          Mss hier en daar, maar technisch niet verkeerd gezien de correcte belichting van de camera.
                          Gezien de lijn rondom model en spill naast haar been, zou ik zeggen dat er selectief aan de levels is getrokken. Dus wat meer in balans zou niet verkeerd zijn.
                          En zelfs als de huidtoning niet was gemanipuleerd durf ik bijna nog te wedden dat dit een HK opname blijft
                          Mja. dan moet je het origineel er naast zetten.
                          Groetjes, Jörgen
                          www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saphi Bekijk bericht
                            .... dit is geen high-key volgens definitie.
                            Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                            En wat is er mis met de defenitie High Key? Voor mij is dit een heel mooi voorbeeld van HK. 75% of meer aan de rechterkant van het histogram is HK
                            ....
                            En zelfs als de huidtoning niet was gemanipuleerd durf ik bijna nog te wedden dat dit een HK opname blijft
                            Sorry Jani, mijn fout. Jörgen (MadMax) heeft er terecht op gewezen dat dit wel per definitie een High-Key is.
                            Je hebt fototechnisch perfect mooi binnen je histogram gewerkt.
                            Technisch sterk , doch de foto spreekt me als geheel toch minder aan, maar kijk al uit of je andere uit de reeks gaat posten die me misschien beter liggen .
                            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Buiten het feit dat ik als gezonde jongen ook graag een vrouw zie kan me deze foto helaas niet bekoren. Sorry. Ligt niet aan de belichting; wel aan de pose / het idee. Het beeld komt niet geloofwaardig over voor mij.

Comment

Working...
                              X