Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
De Shooting Day in AARSCHOT op 22 maart 2025 is VOLGEBOEKT
Ik vind wel net ietsje teveel kracht en onrust bovenaan in de foto.
Die lichtstralen hebben teveel volume/kracht bovenaan in vergelijk met de rest.
Ook da plafond stoord daar.
Dus ik zou da stuk er af croppen persoonlijk tot en met die plafondbalk.
De zoomtrick is wel verzorgd gedaan uit de vrije hand genomen?
Allemaal bedankt voor de toffe commentaren.
Ik heb dit inderdaad uit de vrije hand genomen (en dus wat geluk gehad). Dit is het beste resultaat van een vijftal pogingnen.
@xafke: Ik heb die crop ook geprobeerd, maar vond dat de uitstraling toch heel wat moest uitboeten. Ik zal het nog eens proberen één van deze dagen en het resultaat laten zien.
Prettige zondag iedereen,
Xavier
Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
Laat de commentaren maar komen.
leuk maar een wat slordige uitvoering.
zie bijvoorbeeld eens langs het linkerbeen?
grt,bouk.
Dag Bouk,
Het zoomingeffect tast natuurlijk de hele foto aan. De randen verwijderen met PS is een heel ingewikkelde klus. Heeft iemand raad daarover? Ik heb getracht dat gedurende de opname zoveel mogelijk te minimiseren, door eerst stabiel op het model te blijven en pas daarna te zoomen. Maar helemaal zuiver kan je het zo niet krijgen en al helemaal niet als het uit de hand getrokken is.
Graag advies,
Ik heb ook die crop van de bovenste stralen nog eens geprobeerd. Dit is het beste dat ik eruit kan halen. Tenzij iemand anders een beter gedacht heeft?
Groetjes,
Xavier
Last edited by xaviermortsel; 18 januari 2011, 21:43.
Canon R6 + 60D en enkele stukken glas (Ook een GSM...)
Sinds mijn pensioen, medewerker en nu ook bestuurslid.
Laat de commentaren maar komen.
Dit is geen fotosoep e mannen, dat is een truckje waarbij je een foto neemt en tergelijkertijd aan je zoom gaat draaien.
Spelen met sluitertijd en veel oefening krijg je dergelijk resultaat, maar veel beter dan dit zal niet lukken uit de hand hoor.
Die rand op de dame haar benen is een optisch effect.
Wil je het nog beter dan kan je best werken op statief en met een dualexposure en mergen in PS.
Waarbij de tweede foto een gewone still is.
Comment