Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Poging 2 in retoucheren.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Poging 2 in retoucheren.

Link naar grote formaat:

Ben erg benieuwd of dit beter is! Heb me flink moeten inhoude op de ogen, maar uiteindelijk alleen het licht/donker erin toegepast + klein beetje scherpstellen. Dus geen kleurveranderingen meer...

Link naar Stappenplan (voor en na):

Re: Poging 2 in retoucheren.

Ik vind deze veel beter dan je vorige foto.
    Hier zijn de ogen ook heel mooi.
    Het haar waait ook mooi 1 kant op.

Wat ik in zo'n geval meestal vraag, of ze de bandjes van de schouders willen halen.
    Vind het gewoon prettiger kijken zonder de bandjes van een topje of iets dergelijk.
    Een amateur maakt zich druk om scherpte
    een professioneel maakt zich druk in de verkoop
    een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven G. Bekijk bericht
      Ik vind deze veel beter dan je vorige foto.
      Hier zijn de ogen ook heel mooi.
      Het haar waait ook mooi 1 kant op.

Wat ik in zo'n geval meestal vraag, of ze de bandjes van de schouders willen halen.
      Vind het gewoon prettiger kijken zonder de bandjes van een topje of iets dergelijk.
      Dank je!

Ik vroeg me af of de bandjes moesten blijven ... Nu ik toch met een flinke bewerking bezig was - heb ik er meerdere keren naar geken of ik ze niet weg zal halen (ook geen verkeerde oefening) Maar uiteindelijk vond ik dit een frissere (tikje sportievere) uitstraling geven.

Comment

Veel mooier en veel meer in balans. Compliment.
        Nu nog even aan de huidtoning werken. Het komt hier erg 'rood' binnen. Maar dit is erg netjes gedaan hoor.

Het enige wat ik wat minder heftig zou doen is het oog wit zo wit maken. Dat oogt gewoon niet natuurlijk. Je kunt die ogen door de irissen laten knallen maar laat hier en daar nog een adertje zitten.
        Ik vind het altijd de kunst om een plaat zo te maken dat mensen zich gaan afvragen.. hmm... is dit nou gefotosoept? Snappie?
        Groetjes, Jörgen
        www.beautyshoot.nl

Comment

rare aan de ogen is: als je het oogwit vergelijkt links en rechts van de Iris, dan zie je wit en rechts dan weer lijkt er rood in te zitten.
          of ik begin scheel te zien op mijn scherm dit zou ook kunnen.

het is inderdaad een beetje sportiever met die bandjes, zag het pas toen je er de opmerking over neer zette.

Comment

ik zou de bovenste lip ook iets minder strak aflijnen en zoals gezegd de ogen niet zooooo wit
            voor de rest een goede plaat
            Nikon D7000 + D70S | Sigma 10-20 1:4.5-5.6 | 18-70mm 3.5-4.5 IF DX | 28-200 1:3.5-5.6 | 50 1:1.8 | 28 1:2.8 + SB600
            Fuji X10

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
              Veel mooier en veel meer in balans. Compliment.
              Nu nog even aan de huidtoning werken. Het komt hier erg 'rood' binnen. Maar dit is erg netjes gedaan hoor.

Het enige wat ik wat minder heftig zou doen is het oog wit zo wit maken. Dat oogt gewoon niet natuurlijk. Je kunt die ogen door de irissen laten knallen maar laat hier en daar nog een adertje zitten.
              Ik vind het altijd de kunst om een plaat zo te maken dat mensen zich gaan afvragen.. hmm... is dit nou gefotosoept? Snappie?
              Dank je wel!!!

Overigens heb ik niets van de aders weggehaald - wel het rode van het oog. en dat was behoorlijk...
              Wit zal ik even proberen te corrigeren.

Huid zag er in P.Sh. een stuk lichter en kouder uit... Nou kan ik er geen wijs uit waarom het bij het plaatsen op het net er anders uit ziet... Komt dat niet door de kleurinstellingen (ik deed dit voor het eersts in sRGB - en zie voor het eerst verschil met hoe het was en hoe het op i-net staat...)

Comment

rare aan de ogen is: als je het oogwit vergelijkt links en rechts van de Iris, dan zie je wit en rechts dan weer lijkt er rood in te zitten.
                of ik begin scheel te zien op mijn scherm dit zou ook kunnen.

het is inderdaad een beetje sportiever met die bandjes, zag het pas toen je er de opmerking over neer zette.
                het rode klopt - kijk maar naar het origineel via de linkl(je kunt hem vergroten) - de ogen waren echt behoorlijk rood,

Comment

het is dus origineel al rood.
                  mooi stappen plan, zie je hoe de neus schaduw mooi wordt omgevormd

Comment

het is dus origineel al rood.
                    mooi stappen plan, zie je hoe de neus schaduw mooi wordt omgevormd
                    ja, die slagschaduw was echt een hele opgave.

Comment

Stappenplan ziet er inderdaad gelikt goed uit...

Ik vind de foto an sich enkel origineel al "minder" niet slecht, maar niet echt scherp...

Maar het PS werk...ik doe je het je niet na..! (ogen (kleur iris) blijf ik iets té vinden in vergelijk met de rest van de plaat.
                      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Stukken beter nu hoor
                        Je hebt er echt je werk van gemaakt om toch een moeilijke foto zo te krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                          Stappenplan ziet er inderdaad gelikt goed uit...

Ik vind de foto an sich enkel origineel al "minder" niet slecht, maar niet echt scherp...

Maar het PS werk...ik doe je het je niet na..! (ogen (kleur iris) blijf ik iets té vinden in vergelijk met de rest van de plaat.
                          dank je, de beginfoto is idd niet zo scherp - maar juist dat vond ik interessant - haren vlogen door de wind en een beetje vaag gezicht met uitspringende ogen/mond leende zich goed voor deze bewerking.
                          Enhhh... zeg nooit nooit... Want dit is ook pas de tweede foto die ik bewerk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maMarina Bekijk bericht
                            Dank je wel!!!

Overigens heb ik niets van de aders weggehaald - wel het rode van het oog. en dat was behoorlijk...
                            Wit zal ik even proberen te corrigeren.

Huid zag er in P.Sh. een stuk lichter en kouder uit... Nou kan ik er geen wijs uit waarom het bij het plaatsen op het net er anders uit ziet... Komt dat niet door de kleurinstellingen (ik deed dit voor het eersts in sRGB - en zie voor het eerst verschil met hoe het was en hoe het op i-net staat...)
                            Ik heb ook even een tijdje dit probleem gehad met kleur. Nu doe ik eerst save for web & devices, stel daar zeker sRGB in en dan de optie internet standard rgb (no color magagement) Hoop je hier mee verder geholpen te hebben.
                            https://www.tinicleemputfotografie.com/

Comment

Ogen wat donkerder en rode stukken weg.

Comment

Working...
                              X