Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Het haar lijkt "over verscherpt",
Mogelijk is dit in het groot formaat beter en heb je de web versie een kleine verscherping gegeven? In dat geval zou ik de verscherping niet op het haar toepassen. En ook niet op zijn wang.
Een amateur maakt zich druk om scherpte
een professioneel maakt zich druk in de verkoop
een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht
aantal kijkers dat zegt niets, moet jij toch weten hè.
grt,bouk.
Da's waar, bouk. Maar ik begin me op nieuwe terreinen te begeven. Ik ben overtuigd, daarom ook in showcase, waardoor ik donders goed besef dat ik me bloot stel aan kritiek. Wat ook de bedoeling is!
Pluimen zijn voor op een hoed die ik niet draag; kritiek komt terecht in m'n rugzak met ervaringen...
Het haar lijkt "over verscherpt",
Mogelijk is dit in het groot formaat beter en heb je de web versie een kleine verscherping gegeven? In dat geval zou ik de verscherping niet op het haar toepassen. En ook niet op zijn wang.
Hmm... aan overscherping heb ik me niet gewaagd: nauwelijks 3,2 pixelverscherping in hoogdoorlaat.
't Enigste wat ik gedaan heb bij het exporteren uit Lightroom is "verscherpen voor scherm" aangevinkt. That's it.
Misschien dat het hoog-contrast gehalte die indruk wekt. Wat ook de bedoeling was. Een 'ander' portret in 'corporate style'...
Niettemin bedankt voor uw reaktie!
De foto leent zich zeker voor dit soort experimenten.
Maar ik ben er zelf al lang achter dat het niet met 1 knopje werkt.
Dit moet je opbouwen en selectief doen. Dus bijv. een laag extra, deze verscherpen, masker er over en de delen gaan brushen die je geacentueerd wilt hebben. De haren mogen idd een heel stuk minder, maar ook delen op de wang waar de rim binnen komt.
Dit is gewoon een kwestie van veel doen en een balans zoeken.
Maar idd... hier zal niet iedereen voorstander van zijn, dus moet je je eigen gevoel en smaak volgen
Ik mag dit wel maar het resultaat is nu niet helemaal goed imho.
De foto leent zich zeker voor dit soort experimenten.
Maar ik ben er zelf al lang achter dat het niet met 1 knopje werkt.
Dit moet je opbouwen en selectief doen. Dus bijv. een laag extra, deze verscherpen, masker er over en de delen gaan brushen die je geacentueerd wilt hebben. De haren mogen idd een heel stuk minder, maar ook delen op de wang waar de rim binnen komt.
Dit is gewoon een kwestie van veel doen en een balans zoeken.
Maar idd... hier zal niet iedereen voorstander van zijn, dus moet je je eigen gevoel en smaak volgen
Ik mag dit wel maar het resultaat is nu niet helemaal goed imho.
Misschien is het verkeerd begrepen: Ik heb hier niet enkel "hoogdoorlaat" filter gebruikt om ietwat te verscherpen... Dit is wat mij betreft het enige wat ik gedaan heb om te verscherpen.
Trust me: hier zijn laagjes over gegaan! ;-)
Comment