Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

in red...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• in red...

???

hier is nog een link naar de wat warmere versie:

Re: in red...

De ogen hebben voor mij een onnatuurlijke blik.
    Grtjs

Comment

jammer van de ogen, anders wel een mooie.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewim1 Bekijk bericht
        Grtjs
        O.K. bedankt! Het moet dus een tikje lager, ik zal het meenemen in de volgende bewerking!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door maMarina Bekijk bericht
          O.K. bedankt! Het moet dus een tikje lager,
          Een ferm tikje. Vind het zelf ook vaak verradelijk die oog-correcties. Welke bewerkingstool gebruikte je hiervoor?
          Al doende leert men...

Flickr

Comment

Er wordt hier over de ogen gesproken, en de huid dan. Die is toch ook een tikje overdone
            Robby BB
            Minder tijd achter de computer
            Is meer tijd achter de camera

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robbydorine Bekijk bericht
              Er wordt hier over de ogen gesproken, en de huid dan. Die is toch ook een tikje overdone
              Robby BB
              Robby, jij hebt een helm op e hehe

Ik durfde mijn commentaar eerst niet geven op die huid, ik vind dat die beetje gelijkt op die oude krakelekast die ik in de gang heb staan. Is mss rusische foundation
              Ogen zijn ook niet mooi zo, maar dat was al aangegeven.
              Blinkend oorbelletje stoord me ook.

Maar toch ook goei punten hoor, pose is goed, knappe meid ook.
              Kader zit goed.

Haal die foto nog maar eens door de software, ik denk dat je die stukken beter kan krijgen.

Comment

Robby BB
                Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                Robby, jij hebt een helm op e hehe

Ik durfde mijn commentaar eerst niet geven op die huid, ik vind dat die beetje gelijkt op die oude krakelekast die ik in de gang heb staan. Is mss rusische foundation
                Ogen zijn ook niet mooi zo, maar dat was al aangegeven.
                Blinkend oorbelletje stoord me ook.

Maar toch ook goei punten hoor, pose is goed, knappe meid ook.
                Kader zit goed.

Haal die foto nog maar eens door de software, ik denk dat je die stukken beter kan krijgen.
                Oorspronkelijk geplaatst door dewim1 Bekijk bericht
                Grtjs
                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                jammer van de ogen, anders wel een mooie.
                grt,bouk.
                Jongens, thanks voor de eerlijkheid! Daar heb je tenminste wat aan! En ik stel zeer op prijs dat je juist zegt wat je ziet!
                Dit is de eerste huid/gezichtsbewerking die ik ooit heb gedaan, dus blijkbaar mislukt. Maar goed, ik ga nog een paar proberen tot het wel goed zit!

Ik heb de contrasten van de ogen via raw aangescherpt en later via kleurbalans richting groen gepushed. Maar da's makkelijker te verbeteren dan de huid.
                De huid via de split met low/ en highpass gehealed. Maar waarschijnlijk te hoge highpass getal gebruikt??? Weet iemand waar dit fout is gegaan? Dus waarom het zo schilverig en droog eruitziet?

hier nog een link naar voor / en na:

Alvast veel dank als er tips zijn!!!

Comment

Jongens, thanks voor de eerlijkheid! Daar heb je tenminste wat aan! En ik stel zeer op prijs dat je juist zegt wat je ziet!
                  Dit is de eerste huid/gezichtsbewerking die ik ooit heb gedaan, dus blijkbaar mislukt. Maar goed, ik ga nog een paar proberen tot het wel goed zit!

Ik heb de contrasten van de ogen via raw aangescherpt en later via kleurbalans richting groen gepushed. Maar da's makkelijker te verbeteren dan de huid.
                  De huid via de split met low/ en highpass gehealed. Maar waarschijnlijk te hoge highpass getal gebruikt??? Weet iemand waar dit fout is gegaan? Dus waarom het zo schilverig en droog eruitziet?

hier nog een link naar voor / en na:

Alvast veel dank als er tips zijn!!!
                  Mischien eens beginnen, zoals ik in een ander topic heb gezegd, om je monitor eens wat bij te stellen. In het andere topic zag je dat het oog, volledig zwart was terwijl wij toch alle details zagen.
                  Dus kan ik aanemen dat jij de bewerking moet overdrijven om een goed resultaat te bekomen op je monitor, met als resultaat dat het bij ons overdone,te is.
                  Robby BB
                  Minder tijd achter de computer
                  Is meer tijd achter de camera

Comment

Mischien eens beginnen, zoals ik in een ander topic heb gezegd, om je monitor eens wat bij te stellen. In het andere topic zag je dat het oog, volledig zwart was terwijl wij toch alle details zagen.
                    Dus kan ik aanemen dat jij de bewerking moet overdrijven om een goed resultaat te bekomen op je monitor, met als resultaat dat het bij ons overdone,te is.
                    Robby BB
                    Mijn monitor is afgesteld. Zelfs iets aan de lichte kant - meestal is al mijn detail weg op andere monitoren, die ik toch wel zie. En zo ook bij print - moet ik goed oplichten om detail te behouden.
                    In de andere topic ging het meer om het geheel - en dat oog verd te donker te opzichte van de rest. Daar ging het meer om...

Hier ben ik aan het leren over hoe het wel en niet moet... Vandaar de uitschieters in de kleur... Dat moet ik dus niet doen.

Comment

Heel tof dat je het sportief aanpakt, onze comments hier zijn soms even slikken heh
                      Nu we meer origineel zien van je foto zien we ook wat de oorzaak is van je bewerking.

Zou ik je een groot advies geven:
                      Zorg dat je foundation bij je hebt. Is eenvoudig aan te brengen en modellen vinden het meestal zelfs leuk dat iemand anders dat eens doe maar het zal je een pak problemen uitsparen in de nabewerking:
                      - de huid wordt vlakker/jonger.
                      - vlekjes en zo verdwijnen.
                      - de glans is er af.
                      Veel problemen opgelost en geen enkel PS bewerking nodig

Zelfs bij jonge modellen met een zeer mooie huid moet je nog foundation op doen om glans tegen te gaan. Vooral op de neus die bij flitsen een ster wordt

Comment

Foundation alleen helpt niet. Poederen wel. (hangt ook van soort foundation af)

Denk dat je met de verkeerde techniek bent begonnen. (highpass en dat soort trucken)

De basis van fotoretouche begint met healing.
                        Soms clonen
                        Dan dodge en burn.

Als je die 3 beheerst heb je bijna geen andere tool meer nodig om glam huidjes te maken.

Ogen is een smaak ding en kan prima bij een glamportret. Echter hier is de rest van de foto te 'simpel' om ze zo over the top te maken.
                        Maar je beheerst die techniek dus is een kwestie van balans vinden
                        Groetjes, Jörgen
                        www.beautyshoot.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          Heel tof dat je het sportief aanpakt, onze comments hier zijn soms even slikken heh
                          Nu we meer origineel zien van je foto zien we ook wat de oorzaak is van je bewerking.

Zou ik je een groot advies geven:
                          Zorg dat je foundation bij je hebt. Is eenvoudig aan te brengen en modellen vinden het meestal zelfs leuk dat iemand anders dat eens doe maar het zal je een pak problemen uitsparen in de nabewerking:
                          - de huid wordt vlakker/jonger.
                          - vlekjes en zo verdwijnen.
                          - de glans is er af.
                          Veel problemen opgelost en geen enkel PS bewerking nodig

Zelfs bij jonge modellen met een zeer mooie huid moet je nog foundation op doen om glans tegen te gaan. Vooral op de neus die bij flitsen een ster wordt
                          Thank's voor de tips, zelfs ruw kommentaar kan je meer over je werk vertellen, dan een enkele - "ja, mooi". Dus ik ben altijd bereid de waarheid aan te horen!

Was wel foundation gesmeerd, maar blijkbaar te weinig!
                          Dus volgende keer beginnen we met een andere hoeveelheid hiervan! Ha-ha!
                          Nogmaals bedankt!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                            Foundation alleen helpt niet. Poederen wel. (hangt ook van soort foundation af)

Denk dat je met de verkeerde techniek bent begonnen. (highpass en dat soort trucken)

De basis van fotoretouche begint met healing.
                            Soms clonen
                            Dan dodge en burn.

Als je die 3 beheerst heb je bijna geen andere tool meer nodig om glam huidjes te maken.

Ogen is een smaak ding en kan prima bij een glamportret. Echter hier is de rest van de foto te 'simpel' om ze zo over the top te maken.
                            Maar je beheerst die techniek dus is een kwestie van balans vinden
                            Bedankt voor het advies!
                            Ik heb ook ongeveer dat gedaan, en nog eits meer zelfs... echter waarschijnlijk met verkeerde getallen (bij high pass) aan de slag gegaan en te weinig veranders.

Over de ogen - dus je vind dat dit bij een over dit bij een glamourportretje wel gekunt had?

Mar goed ik zal nog eens heel hard m.n best doen - hoop dat de volgende beter zal zijn!

Comment

Bedankt voor het advies!
                              Ik heb ook ongeveer dat gedaan, en nog eits meer zelfs... echter waarschijnlijk met verkeerde getallen (bij high pass) aan de slag gegaan en te weinig veranders.

Over de ogen - dus je vind dat dit bij een over dit bij een glamourportretje wel gekunt had?

Mar goed ik zal nog eens heel hard m.n best doen - hoop dat de volgende beter zal zijn!
                              Jups.. waarom niet?
                              Tis alleen altijd de vraag hoever je dit moet doorvoeren. Ergens moet er natuurlijk een balans zijn.

Highpass is moeilijk en ik ken er maar 1 die het goed kan. En nee die zit niet hier op BD

Ik kan het iig niet.

Maar ook hp kun je niet op elke plaat toepassen (althans het effect)

Zelfde voor blur. Er zit een groot verschil tussen natuurlijk licht foto's en studio opnamen. En elk van die platen heeft zo zijn eigen bewerking nodig (of niet). Tis maar net wat je er mee wilt doen en laten zien natuurlijk.
                              Groetjes, Jörgen
                              www.beautyshoot.nl

Comment

Working...
                              X