Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

on the stairs

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: on the stairs

bedankt heren voor deze extra toevoeging.

Ook bedankt voor alle reacties.
    EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM
    https://sites.google.com/view/pdh65/

Comment

Zie deze foto nu pas
      Poeh...knap hoe je het model belicht hebt.
      Een jaar geleden dacht ik dat Jorgen knettergek was geworden met zijn crops (nu weet ik dat het mijn mankementje is)
      Ik vind je eerste crop ook heel erg geslaagd, maakt de foto 10 keer sterker. MOOI!

Comment

Veel beter idd.
        Nu nog dat wit draadje aan de trap wegfoefelen en em is top

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
          Veel beter idd.
          Nu nog dat wit draadje aan de trap wegfoefelen en em is top
          ik vrees dat het of tijd is om een bril te vragen aan de kerstman.......of een Spyder 3 om je scherm te calibreren.
          Dat wit draadje (ik vermoed dat je bedoelt op haar schouder) is haar van het model.
          EOS5DMkIII/40D /Sony RX 100 MkIII/ EF70-200mmF/2.8L USM / EF 24-70mmF/2.8 / EF50mmF1,4 USM / EF100mmmF2,8 USM

Comment

Hey Patrick, je weet dat ik normaal niet makkelijk meer reageer op BD en al zeker geen foto's meer plaats (of er zou een serieuze mentaliteitsverandering moeten komen, maar dat verwacht ik eigenlijk niet ).

Maar bij deze toch een reactie en waarom zou je dan denken....

Wel eerst en vooral omdat we mekaar beter kennen en je een reactie extra verdient op deze toch wel heel mooie foto.
            Ok, ik heb de trap ook wel gehad, maar je hebt de situatie hier klaarblijkelijk zeer goed in de hand. De pose, visa, licht, beeldopbouw is gewoon erg goed en ik vind dat dit mag gezegd worden.
            Je eerste crop is ook van zeer goede kwaliteit (de rest gooi je maar snel weg ), maar ik blijf ook het origineel gewoon zeer goed vinden.

Ik ben zelf niet zo een superfan van croptools (ik gebruik het af en toe uiteraard wel hé, ga hier niet hypocriet doen), maar ik zeg altijd dat je als fotograaf in staat moet zijn om het beeld dat je wenst al voor ogen te hebben op de moment dat je het beeld maakt, dat wil dus zeggen dat je op dat eigenste moment je beeld dan ook zo gaat kadreren dat een crop niet of bijna niet meer nodig is. Durf te experimenteren tijdens de shoot zelf met kadrages en durf ook eens lekker krap te kadreren. (ik ben er vrij zeker van dat Jörgen ook zijn beelden experimenteel durft en zal shooten, en zeker niet altijd de helft van de foto in de vuilbak kiepert achteraf)

Voila, mijn zegske nog eens kunnen doen.

Ciao Patrick en we zien mekaar nog wel eens zeker

Mvg. Peter
            www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pete Bekijk bericht
              Hey Patrick, je weet dat ik normaal niet makkelijk meer reageer op BD en al zeker geen foto's meer plaats (of er zou een serieuze mentaliteitsverandering moeten komen, maar dat verwacht ik eigenlijk niet ).

Maar bij deze toch een reactie en waarom zou je dan denken....

Wel eerst en vooral omdat we mekaar beter kennen en je een reactie extra verdient op deze toch wel heel mooie foto.
              Ok, ik heb de trap ook wel gehad, maar je hebt de situatie hier klaarblijkelijk zeer goed in de hand. De pose, visa, licht, beeldopbouw is gewoon erg goed en ik vind dat dit mag gezegd worden.
              Je eerste crop is ook van zeer goede kwaliteit (de rest gooi je maar snel weg ), maar ik blijf ook het origineel gewoon zeer goed vinden.

Ik ben zelf niet zo een superfan van croptools (ik gebruik het af en toe uiteraard wel hé, ga hier niet hypocriet doen), maar ik zeg altijd dat je als fotograaf in staat moet zijn om het beeld dat je wenst al voor ogen te hebben op de moment dat je het beeld maakt, dat wil dus zeggen dat je op dat eigenste moment je beeld dan ook zo gaat kadreren dat een crop niet of bijna niet meer nodig is. Durf te experimenteren tijdens de shoot zelf met kadrages en durf ook eens lekker krap te kadreren. (ik ben er vrij zeker van dat Jörgen ook zijn beelden experimenteel durft en zal shooten, en zeker niet altijd de helft van de foto in de vuilbak kiepert achteraf)

Mvg. Peter
              hey Peter,

altijd fijn een reactie van jouw te krijgen, bedankt.

Heb toch al wat dingen mogen leren van je en hoop volgend jaar zeker nog eens de tijd te hebben om deel te nemen aan een workshop.

Patrick

Comment

(ik ben er vrij zeker van dat Jörgen ook zijn beelden experimenteel durft en zal shooten, en zeker niet altijd de helft van de foto in de vuilbak kiepert achteraf)

Mvg. Peter
                Volkomen gelijk hoor.

Maar croptool is een instrument waar ik tijdens het shooten veel aan heb. Je leert door het draaien en knippen van je foto's andere compos te maken die je in real life kunt toepassen.

Aan de andere kant is het makkelijker (en veiliger) om een goede basisplaat te hebben die achteraf aangepast kan worden. Een keer geschoten in een bepaalde positie en je kunt niet meer terug.
                MP genoeg tegenwoordig en als je 20% wegknipt, blijft er nog genoeg kwaliteit over.

Vooral als je beelden aan bijv een magazine aanbiedt. Artdirectors hebben zo hun eigen intepretatie van knippen en hakken, maar als er geen ruimte meer is, haken ze vaak af.
                Maar daar zullen de meeste van ons niet zo mee te maken hebben.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

Comment

Correct Jörgen, als het editorial work is moet je inderdaad ruimte voorzien.
                  Net hetzelfde voor covers die ik shoot voor boeken. Je moet ook altijd ruimte voorzien oor de belettering.

Maar toegeven dat je wel moet opletten dat je niet het grootste deel van je foto moet wegcroppen hé. Was zeker niet negatief bedoeld tov van jou, maar dat weet je wel hé

Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                  Volkomen gelijk hoor.

Maar croptool is een instrument waar ik tijdens het shooten veel aan heb. Je leert door het draaien en knippen van je foto's andere compos te maken die je in real life kunt toepassen.

Aan de andere kant is het makkelijker (en veiliger) om een goede basisplaat te hebben die achteraf aangepast kan worden. Een keer geschoten in een bepaalde positie en je kunt niet meer terug.
                  MP genoeg tegenwoordig en als je 20% wegknipt, blijft er nog genoeg kwaliteit over.

Vooral als je beelden aan bijv een magazine aanbiedt. Artdirectors hebben zo hun eigen intepretatie van knippen en hakken, maar als er geen ruimte meer is, haken ze vaak af.
                  Maar daar zullen de meeste van ons niet zo mee te maken hebben.
                  www.strobistworkshops.be - www.fotobedrijf.be

Comment

Maar toegeven dat je wel moet opletten dat je niet het grootste deel van je foto moet wegcroppen hé. Was zeker niet negatief bedoeld tov van jou, maar dat weet je wel hé
                    Tuurlijk weet ik dat
                    Mijn voorstellen zijn ook maar persoonlijke voorstellen. Als ik alles al wist dan zat ik hier waarschijnlijk niet meer en schoot elke week de cover van de vogue of zo hahaha.
                    Groetjes, Jörgen
                    www.beautyshoot.nl

Comment

en ik volg beide heren, ik neem ook altijd iets meer in beeld dan ik voor ogen heb. Iets eraf halen kan altijd nog, erbij voegen niet is mijn werkwijze.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PDH65 Bekijk bericht
                        ik vrees dat het of tijd is om een bril te vragen aan de kerstman.......of een Spyder 3 om je scherm te calibreren.
                        Dat wit draadje (ik vermoed dat je bedoelt op haar schouder) is haar van het model.
                        HAHAHA, neenee men scherm is al calibrated en de bril staat al op men kop
                        De 2 haartjes van het model richting trap zie ik ook wel ma das ok, totaal geen probleem mee.

Ik bedoelde het witte draadje aan de smeedijzer constructie van de trap zelf.
                        Denk dat iets aan die trap los zat of zo en dat ze dat met een stukje VOB-draad (elektrieken draad) wat gefoefeld hebben. (ter hoogte van de dame haar slaap op de trap zelf)

Ook zit er een duivenscheet vanvoor op de strapleuning-constructie (of is het een sp..mavlek )

Tis een mooie antieken trap in smeedwerk en ik vind dat die ook volledig tot zijn recht moet komen zonder storende zaken om je foto nog meer kracht en puriteit te geven.

Comment

Working...
                        X