Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Eerstvolgende Shooting Day: Trollenwandeling in De Schorre (Boom) op 12 april 2025.
Echt waar...hmmm AHHHHH...op mijn scherm is het niet zo fel. Ik heb als test verschillende foto's door profotonet laten ontwikkelen....en de foto's hebben dezelfde kleurtinten en lichtsterkte als op mijn monitor.
Lief dat je me er op attendeert, maar ik weet 200% zeker dat mijn monitor goed gekalibreerd is. Dit bedoel ik niet betweterig hoor
Ik dacht hetzelfde Monica. Het kontrast is voor-mij erg hoog voor een kinderportretje. Niks uitgebleekt of zo, maar deze lichtopstelling verwacht ik meer bij niet zo jonge modellen.
Maar buiten dat is-ie weer mooi hè, wat een guit! en dat heb je er weer eens prima in kunnen leggen
Ik dacht hetzelfde Monica. Het kontrast is voor-mij erg hoog voor een kinderportretje. Niks uitgebleekt of zo, maar deze lichtopstelling verwacht ik meer bij niet zo jonge modellen.
Maar buiten dat is-ie weer mooi hè, wat een guit! en dat heb je er weer eens prima in kunnen leggen
wel lezen hoor Henk
Ik was ingehuurd voor een "glamourshoot" voor kids. Niet voor portretjes. Dus vandaar de wat minder brave belichting. Je wilt trouwens niet weten hoe uitdagend meisjes van 7 / 8 jaar al zijn...poehhhhh.
Monica, mijn eerste indruk was ook dat de arm (vooral aan de rechterzijde van de foto) nogal donker overkomt tov. de rest van het beeld. Toch lijkt de lichtbron mij ook aan die kant te staan. Misschien een dish die wel het midden belichtte, maar minder of niet de zijkant(en)?
Verder niks aan te merken, leuke foto van een spontaan kind.
Guy
Dat klopt wel Guy (knap) Dit is met een 70cm beautydish en grid gedaan. Meer had ik ook niet meegenomen. Misschien had ik toch een invullicht moeten meenemen, zodat de dish meer opzij had kunnen staan, sjouw sjouw. Hoe zouden jullie dit aangepakt hebben?
Thanks allemaal.
Ik ben helemaal geen 'licht-kenner' hoor, maar met 'goed bekijken van het beeld en het lezen van posts' kom je al een heel eind :-).
Waarschijnlijk heeft de grid het hem gedaan, zonder had je een bredere spreiding verkregen? Je kan het in PS natuurlijk wel wat ophalen (als je dat al zou wensen).
Comment