Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rode Bengels

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Rode Bengels

Had vandaag een shootje aan huis met een heel lief klein meisje en haar geiten...maar pa en stiefma hadden ook nog twee rode bengels die ze graag samen op de foto wilden, want ze hadden nog een waardebon voor een canvas van 60x90, maar geen leuke foto.

Ze zijn 1 en 2 jaar en zaten geen seconde stil, vielen om, kropen naar de fotograaf...al met al niet makkelijk, helemaal omdat de ruimte zeer zeer beperkt was (2x2 ruimte om de foto te nemen). Uiteindelijk was de foto waar ze het leukst opstonden technisch de minste foto (zul je altijd zien). Ik heb geprobeerd er toch wat van te maken voor een mooi canvas doek. Wat vinden jullie? (ik zie het ff niet meer )

UPDATE:

OUD:

Last edited by jeroen.k; 4 december 2010, 23:45. Reden: update
    Mijn objectieven zijn all round...

Re: Rode Bengels

Ha, herkenbaar....op een gegeven moment zie je het inderdaad niet meer.
    De koppies zijn overbelicht en wat te rood (wangen, hoofdhuid onder het haar zijn erg rood), althans op mijn monitor en als ik mijn afdrukken van profoto bekijk is die toch wel heel er goed gekalibreerd nu. Ik persoonlijk vind de kwaliteit van deze foto met deze bewerking niet voldoende kwaliteit hebben om op canvas te laten afdrukken. Sowwy...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
      Ha, herkenbaar....op een gegeven moment zie je het inderdaad niet meer.
      De koppies zijn overbelicht en wat te rood (wangen, hoofdhuid onder het haar zijn erg rood), althans op mijn monitor en als ik mijn afdrukken van profoto bekijk is die toch wel heel er goed gekalibreerd nu. Ik persoonlijk vind de kwaliteit van deze foto met deze bewerking niet voldoende kwaliteit hebben om op canvas te laten afdrukken. Sowwy...
      Het overbelichte is inderdaad hetgeen dat er voornamelijk aan scheelde. In dit soort situaties meet ik licht op het midden, iets voor het midden en iets achter het midden. Aangezien ik diafragma vast zet voor de scherpte speel ik dan met de ISO om in te kunnen spelen op het verplaatsen van de kids. Hier stond de ISO nog twee stops te hoog Heb dit met wat inkleuren geprobeerd te verminderen, maar kon niet te ver gaan zonder het geheel vlak te maken. Die rooie wangetjes heeft ie echt zo trouwens. De houtkachel stond daar ook op standje doe maar heerlijk warm en het jochie was moe...

Allemaal slechte excuses...I know Blij met je commentaar

Comment

Lieve Jeroen...wat loop je te k*tten met je ISO?
        Die laat je toch zo laag mogelijk staan?
        Ahum...ik werk nog steeds niet met een lichtmeter Ik weet het, slechte zaak, maar ik ga liever op mijn gevoel af. Maar... Als je je licht meet, moet je natuurlijk wel die hogere ISO aangeven....al snap ik nog steeds niet hoe je ISO met je scherpte te maken heeft als je een sluitertijd aanhoudt van 1/125e. Wat ik wel eens doe met wiebelende, kruipende kinderen is mijn DOF groter maken. Dan gaan de lampen wat zachter. Leg eens uit.

Comment

Komen ze naar me toe, dan gaat het diafragma inderdaad wat verder dicht om het teveel aan licht te compenseren. Gaan ze te ver van me af en zitten ze dus met "te weinig" licht dan wil ik het diafragma niet verder open zetten, omdat de kans dan groter wordt dat één van de twee niet scherp is...dus dan ISO omhoog. Heb proefondervindelijk ondervonden dat met de correcte belichting er geen noemenswaardig kwaliteitsverschil zit tussen ISO 200 (base voor de D700) en ISO 500-600...daarboven ga ik het wat zien in de donkere delen.

Niet de beste oplossing naar jouw idee dus? (sowieso merk ik steeds meer dat ik het buiten veel leuker vind )

Comment

update geplaatst met wat minder rood erin...

Comment

okay, nu begrijp ik het. maar dit is eigenlijk een kwestie van je lampen even verzetten. Valt niet mee, ik weet het, ik heb er nu ook wieltjes onder lol. maar een uk wat niet meer in het licht staat "bijlichten" door je ISO te verhogen is geen goed plan. Je licht raakt het karakter in de foto....zodra het licht uit het bereik van je model(len) is en je gooit de iso omhoog, wordt het een vrij fletse platte foto.

Comment

Working...
              X