Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sophie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sophie


    Sophie
    View Large


    Ik weet het, de rechterkant is onderbelicht en spijtig van de harde schaduw, maar ik kreeg welgeteld 1minuut de tijd om deze te maken met een gewone binnenhuislamp
    Toch vond ik het de moeite, vooral om wille van mijn kleuren. Alle tips en comments welkom!

  • #2
    Re: Sophie

    Je bent niet tevreden met het resultaat...en wil graag tips...hmzz...klinkt als verkeerd forumonderdeel...


    Foto is in ieder geval "te klein" 900px op de langste zijde is toegestaan, ik zou die ook ten volste gebruiken voor een goede beoordeling.

    Daarnaast...vind ik haar ogen té blauw...en de harde schaduw, met name daar waar die over het oog loopt wel storend...compositie twijfel ik over...portretstand had hier toch beter op zijn plaats geweest denk ik. Helemaal met de verkleuring aan de rechterkant van de foto.
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Sophie

      Potret stand, en reflectie gebruiken, als je niets bij hebt desnoods een blinkende inox schotel of zo iets.

      Succes,

      Jean
      35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

      Comment


      • #4
        Re: Sophie

        Oorspronkelijk geplaatst door Arkas Bekijk bericht
        Sophie
        View Large
        veel mooier.
        wel grote pupillen he?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Sophie

          Kon het model niet wat meer naar haar rechterzijde draaien om zelf wat meer licht te vangen? Kleuren vind ik wel goed, maar de DOF vind ik dan weer iets te beperkt
          (en zoals je zelf al aangeeft: de harde schaduw die daarbij ook nog over het oog loopt)
          Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
          "Casu Consulto - Modo Fac"

          Comment


          • #6
            Re: Sophie

            Mja ik upload alles op flickr omdat dat makkelijk verderlinkt. 1024 breed geeft op medium formaat 640 breed - hetgeen ik hier post. Mss moet flickr speciaal voor BD een 900px formaat maken

            Portretstand.. is dat niet eerder iets voor point-and-shoot camera's?

            @saphi kzalt volgende keer vragen en kleiner diafragma testen als de achtergrond dan nog wazig blijft.

            @plimsol Misschien moet ik me inderdaad eens een kleine reflector aanschaffen, bedankt voor de tip!

            @bouk Ja ze heeft gewoonweg zulke pupillen. Ogen zijn "out of the box" Heb idd wel cyaan in schaduwen gepusht.

            Comment


            • #7
              Re: Sophie

              Oorspronkelijk geplaatst door Arkas Bekijk bericht
              Mja ik upload alles op flickr omdat dat makkelijk verderlinkt. 1024 breed geeft op medium formaat 640 breed - hetgeen ik hier post.
              daarom ga ik voor het grote formaat.
              hier bij dit kleine formaat loenst het linkeroog heel erg.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Sophie

                Oorspronkelijk geplaatst door Arkas Bekijk bericht

                Portretstand.. is dat niet eerder iets voor point-and-shoot camera's?

                .
                Portretstand heeft niets met instellingen te maken, maar met de compositie.
                Portretstand= lange zijde foto omhoog

                Comment


                • #9
                  Re: Sophie

                  Oorspronkelijk geplaatst door Arkas Bekijk bericht
                  ...en kleiner diafragma testen als de achtergrond dan nog wazig blijft.
                  Indien de achtergrond dan niet wazig genoeg meer is, het model een stapje naar voor zetten
                  Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
                  "Casu Consulto - Modo Fac"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sophie

                    Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                    Portretstand heeft niets met instellingen te maken, maar met de compositie.
                    Portretstand= lange zijde foto omhoog
                    Inderdaad...kwestie van je camera een kwartslag draaien

                    En dat noemen ze niet voor niets portretstand...dus past wel bij een euuh...portret
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sophie

                      Droog***** huh...sensuur!!!!!

                      Droogkl00t

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sophie

                        aaaahh... DIE portretstand LOL!

                        Bedankt voor de commentaren allemaal! Volgende keer (nog) beter!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sophie

                          Heb je iets gedaan met de breedte van de foto? Ik heb het gevoel dat de foto breder is gemaakt.

                          edit: sorry, ligt aan mij. 'k heb mijn mac in windows mode geboot en de drivers van de grafische kaart zijn niet geinstalleerd. Dus zit op 1600*1200 terwijl scherm breder is. Alle foto's zijn breder
                          Dus negeer wat ik heb gezegd
                          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                          website: http://www.hung.be
                          facebook - Instagram

                          Comment

                          Working...
                          X