Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Foto vind ik op zich niet superslecht ofzo,
maar veeeeeeeeeel te neig bijgewerkt in Photoshop,
het lijkt gewoon totaal niet "echt" meer...
En er is trouwens een vlek op haar rechterwang,
de schaduw (denk ik?) onder haar rechterborst stoort mij ook beetje,
en het lijkt alsof haar linkerborst is "weggeduwd" (of hoe moet ik het zeggen)...
Mij kan het niet echt bekoren, sorry.
Owner of a Sony Alpha DSLR-550 + Sony 18-55 mm F3.5-5.6 + Sony 55-200 mm F4-5.6 + Sony 50 mm F1.8 + Minolta 70-210 mm F4 (Beercan) + Sigma 24 mm F2.8 + Minolta 35-70 mm F4 + Sony 85 mm F2.8 + Metz Mecablitz 50 AF-1 + Velbon Sherpa 450R
Fotografie is licht en schaduw. Foto genomen met één lichtbron, dus schaduw is bewust gedaan. PS is hier minimaal toegepast. Geen wijzigingen aan lichaamsvormen! Enkel lichte huidbewerking met healing brush, iris aangepast en print op voorhoofd met displacement maps. Thats all! Print op A2 is haarscherp en elk detail in de huid is zichtbaar.
Oorspronkelijk geplaatst door Filip CooremanBekijk bericht
Fotografie is licht en schaduw. Foto genomen met één lichtbron, dus schaduw is bewust gedaan. PS is hier minimaal toegepast. Geen wijzigingen aan lichaamsvormen! Enkel lichte huidbewerking met healing brush, iris aangepast en print op voorhoofd met displacement maps. Thats all! Print op A2 is haarscherp en elk detail in de huid is zichtbaar.
Niet omdat de foto bewust zo gemaakt is, dat men het een goede foto moet vinden. Ook mij kunnen de schaduwen en het resultaat in het algemeen niet bekoren.
Misschien is er ook iets foutgelopen in het verkleinen?
Op zich zeker geen lelijke foto, ik vind de huid eigenlijk zelfs goed zo, ziet er idd sterk bewerkt uit, maar ik vind dat het nog niet onrealistisch lijkt. Netjes gedaan.
Wat ik dan minder vind is het afgesneden beeld van waaruit de armen komen. In dit geval zou ik ofwel geopteerd hebben voor een liggend beeld, ofwel horizontaal zoals nu maar dan met haar armen nog volledig in beeld; maar dat ligt waarschijnlijk in smaken.
ongeacht alle andere opmerkingen, denk ik dat de foto beter zou ogen zonder de print op het voorhoofd.
De make up lijkt me dan veel beter uit te komen.
De print ziet er ook niet natuurlijk uit en heeft ook nog eens een rode vlek op de linker kant van het voorhoofd.
Een amateur maakt zich druk om scherpte
een professioneel maakt zich druk in de verkoop
een fotograaf maakt zich druk omwille van het licht
Comment