Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lorena

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lorena

Hallo,

Dit is een foto van mijn dochter getrokken in onze 'thuisstudio'
    Het zwart voor haar schoenen is het achtergronddoek dat dubbel lag.
    of

Manuel

Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

Re: Lorena

Frustrerend als niemand reageert hè....
    Maar helaas is het de rode duim. Overgesatureerd, te vlakke verlichting, voor mij ook wat te veel kontrast. Probeer het alvast eens met twee lampen, een hoofdlicht en de ander om de schaduwzijde op te lichten. Veel kijken hoe de anderen het doen...
    Misschien beter in fotobeoordeling plaatsen (alhoewel ik twijfel of ze daar wél reageren).
    Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
    (BD1383NL)

Comment

Zou iets meer opzij en van boven belichten in het gezichtje, en als het kan met twee lampen of 1 lamp en reflectie.
      Op mij monitor ook te rood (maar heb een probleem met mijn kalibreren, dus kan aan mij liggen).
      Maar goed of minder goed het blijft een mooie herinnering voor jullie.

mvg
      Jean
      35 mm is wat we zien, 50 mm wat we willen zien.

Comment

frustrerend is het niet hoor als er niemand reageert. Overgesatureerd vind ik niet, al kan het misschien aan de monitor liggen. Op mijn laptopscherm komen de kleuren ook niet altijd even goed over als op mijn gecalibreerd hoofdscherm.
        De foto is getrokken met 2 softboxen maar kinderen blijven niet stilstaan waar jij wil en zeker niet als ze tussen 1 en 2 jaar zijn. En hier stond ze dus te veel naar rechts.
        Tegen de volgende keer gaan we een wit achtergronddoek bestellen. Want door het zwart krijg je al rap een donkere foto.
        Canon 7d, Ef 70-200 F4L, EF 50 F1.8 II, Ef-s 17-55 2.8 IS, Sigma 150mm 2.8 EX macro, Kenko digital tussenringen, EF-s 17-85 F4-5.6 IS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Portugeesje Bekijk bericht
          frustrerend is het niet hoor als er niemand reageert. Overgesatureerd vind ik niet, al kan het misschien aan de monitor liggen. Op mijn laptopscherm komen de kleuren ook niet altijd even goed over als op mijn gecalibreerd hoofdscherm.
          De foto is getrokken met 2 softboxen maar kinderen blijven niet stilstaan waar jij wil en zeker niet als ze tussen 1 en 2 jaar zijn. En hier stond ze dus te veel naar rechts.
          Tegen de volgende keer gaan we een wit achtergronddoek bestellen. Want door het zwart krijg je al rap een donkere foto.
          Als je met twee softboxen werkt kun je het licht daarvan toch instellen..... dan moet het al helemaal mogelijk zijn om de lichtverdeling beter te krijgen. Plimsol heeft een goeie tip voor je.
          Je hebt gelijk wat je wit achtergronddoek betreft, omdat dat van zichzelf ook flink wat reflectie geeft en de foto zachter maakt. Of eens overwegen om met achtergrondrollen van papier te werken. Een zwart achtergrondpapier kun je (in tegenstelling tot zwart stof) zo licht of donker maken als je zelf wilt, en daarmee kun je ook het hier veel te hoge kontrast minder maken. Een softbox schuin van voor, eentje voor de achtergrond (geheel of gedeeltelijk) op te lichten, een reflectiescherm om de schaduwzijde van het gezicht op te lichten. En zo nodig in PS het rood en geel verminderen, eigenlijk standaard als je met Nikon werkt...
          Maar wie ben ik (iemand die ruis ook mooi vindt...)
          groetjes, zie met belangstelling het vervolg op BD komen, Henk
          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
          (BD1383NL)

Comment

Bedankt voor de tips

De belichting regelen is niet makkelijk en daar moet ik idd nog veel leren.
            En zeker als je dan nog een kleine hebt rondlopen die niet altijd gaat staan waar je wilt en dan een meter meer naar rechts gaat staan waardoor je een andere belichting krijgt.

Groeten,
            Manuel

Comment

Working...
            X