![](http://www.josv.be/Art/Art Foto/Model/Volwassenen/images/Kirsten-yanna-20100916-105254.jpg)
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Nog een poging : moeder met kind(eren)
Collapse
X
-
-
Re: Nog een poging : moeder met kind(eren)
Ben al een paar keer komen kijken en er schorren een paar dingen voor mij, denk ik (ben ook maar een simpel avondstudentje).
Ik denk dat vooral de aanwezigheid van het gezicht van de moeder me parten speelt. Het doorbreekt de liefdevolle band tussen zusje en baby in de buik.
Ik snap anderszijds je bedoeling ook wel van mama met haar 2 kindjes, maar vind de foto veel sterker zonder het gezicht van de mama erbij.
De belichting zit ook niet helemaal ok, zie vooral het driekhoekige lichtstukje op de buik. Ik zit me af te vragen van waar het komt, waar je lichtbron stond.Ik gok op 2 lampen tegenover elkaar, met eentje linksvoor en eentje rechtsachter? Maar .. leg mij dat driehoekje eens uit?
Ook een zware schaduw op de borststreek van de mama.
Het haarlicht van het meisje vind ik dan wel weer heel prettig.
Oh ja.. het is hier wel wat met de zwangerschapsfoto's. Laat maar komen. Hou ik van
-
Ik volg Nena...een vierkante cropvan de mooie zwangere buik en het kindje en de foto zou voor mij af zijn
Probeer met zwangerschapsfoto's het licht mooi rond de navel te mikken....dat komt het bolle buikje ten goede. Nu ligt het aandachtspunt/licht net even te hoog.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk berichtBen al een paar keer komen kijken en er schorren een paar dingen voor mij, denk ik (ben ook maar een simpel avondstudentje).
Ik denk dat vooral de aanwezigheid van het gezicht van de moeder me parten speelt. Het doorbreekt de liefdevolle band tussen zusje en baby in de buik.
Ik snap anderszijds je bedoeling ook wel van mama met haar 2 kindjes, maar vind de foto veel sterker zonder het gezicht van de mama erbij.
De belichting zit ook niet helemaal ok, zie vooral het driekhoekige lichtstukje op de buik. Ik zit me af te vragen van waar het komt, waar je lichtbron stond.Ik gok op 2 lampen tegenover elkaar, met eentje linksvoor en eentje rechtsachter? Maar .. leg mij dat driehoekje eens uit?
Ook een zware schaduw op de borststreek van de mama.
Het haarlicht van het meisje vind ik dan wel weer heel prettig.
Oh ja.. het is hier wel wat met de zwangerschapsfoto's. Laat maar komen. Hou ik van
Persoonlijk vindt ik dat het hoofd van de moeder op de foto moet staan, met een kijk op het kind en de buik. Heb hier dan een driehoekverhouding tussen, hoofd moeder,hoofd kind en zwangerschapsbuik, dat toch een sterke meerwaarde geeft aan de opbouw en compo van de foto.
Indien men een afsnede van het hoofd zou maken dan moet dit zeker gebeuren juist boven de buik, waardoor deze dan niet meer tot zijn recht komt, verder omhoog een afsnede maken is voor mij een kleine "onthoofding" van een persoon.
Wat de schaduw op de borstreek betreft ( is op mijn pc niet zo sterk aanwezig), een borst heeft nu eenmaal een volume, en al wat een volume heeft krijgt toch denk ik een schaduw wanneer er licht wordt opgeplaats.Jos
Site
Comment
-
Als je moeder erbij wilt...moet je ook aandacht besteden aan haar belichting, en die is hier niet zo goed. Het licht is gericht op de hals, het gelaat is vrij donker en de schaduwen vallen daar hard.
Maar eh....wat vind jij van mijn nieuwe post Jos?
Comment
-
Ik mis hier de zachte belichting in de foto van Monica.
HenkKijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
(BD1383NL)
Comment
-
Comment