Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

trouw

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• trouw

vrijdag voor de eerste keer huwelijks foto's gemaakt voor een bevriend koppel, was wel even bibberen voor mij...
    normaal plaats ik foto's bij beoordeling, maar aangezien ik daar al iets heb gepost... kon niet wachten tot morgen om hem met jullie te delen ;-) vandaar dat ik met een bang hart de foto hier plaats . Als deze foto hier niet op zijn plaats staat dan mag hij altijd verplaatst worden door de mods

grtz dieselke

Re: trouw

Als ik heel eerlijk moet zijn: ik zou niet tevreden zijn met zo'n huwelijkfoto...

Onderaan zo kort (terwijl je plaats over hebt bovenaan) waardoor de bruidegom serieus platter is, en daar tegenover de pose van de bruid die haar serieus zwaarder laat overkomen. Dat wordt nog eens versterkt door wat je met de bruidegom uitgestoken hebt... De overbelichting van het kleed rechts onderaan, en de slordigheid van de grassprietjes die in de bruidegom z'n neus groeien. Nee, SC is wat mij betreft veel te hoog gegrepen voor deze, sorry!

Mvg,
    Frederic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dieselke Bekijk bericht
      normaal plaats ik foto's bij beoordeling, maar aangezien ik daar al iets heb gepost... kon niet wachten tot morgen om hem met jullie te delen ;-) vandaar dat ik met een bang hart de foto hier plaats .
      is echt niet de juiste intentie om in Showcase te posten hoor!

ga dan ook mee met Frederic.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ben het wel eens met Frederic.
        Maar laat je niet ontmoedigen; ik heb in Augustus mijn eerste gemaakt en daar waren ook een pak zaken niet zoals het zou moeten.

"Elke fout is een les en ervaring is de som van al je fouten."

Dus, doorgaan. Al doende leert men.

Groeten, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

Comment

Dieselke...je reden om in SC te posten lijken mij ook niet de juiste, maar die beslissing is geheel aan jou. Ik denk namelijk dat je vooral feedback wilt.
          Wat ik als eerste mis is scherpte, vooral op de bruid. (Jammer dat er geen exifgegevens beschikbaar zijn)
          De compo is niet echt lekker, iets meer van meneer erop was beter geweest. Persoonlijk zou ik de bruid wat meer tegen het kader gezet hebben (met haar arm) dan krijg je wat meer ruimte voor de benen van de bruidegom.
          Wat mij opvalt als je een huwelijk fotografeert, is dat je niet alleen fotograaf bent, maar ook let op de kleding, het haar....de styling. De ketting van mevrouw zit slordig en de kraag van de jurk...daar had ik ook nog even aan gezeten. Die grassprietjes....AHHH....die had ik dus van te voren weg getrokken of omgeduwd, maar ik zou ze nu iig wegshoppen.

In PS kun je de gele plekken (zonlicht) op het linkeroog van de bruid en de hand van de bruidegom nog wel aanpassen. Is dit de orginele foto of is het een crop (dat hoop ik stiekem) Met wat aanpassingen in PS kun je hier best nog een leuke foto van maken Dieselke
          Valt niet mee he trouwerijen?
          Maar ik vind Berto zijn opmerking wel heel goed: laat je vooral niet ontmoedigen...je leert er enorm veel van en het zal steeds beter gaan.

Comment

Ik zie nu dat je bestand maar 65Kb groot is?
            Kun je geen groter bestand uploaden? Dit is veel te weinig, er gaat dan zoveel data verloren.

Comment

allereerst bedankt allemaal voor de feedback, leef nog steeds :-)
              jullie hebben gelijk dat de motivatie om hier iets te plaatsen niet te juiste is , vandaar de oproep aan de mods...
              Onder normale omstandigheden zou er geen gras storend zijn geweest, zou haar ketting goed liggen en haar jurk ook enz... maar van de afgesproken uren die ik normaal de tijd zou krijgen (van 2u tot 7) alsook de locatie ( normaal c-mine) bleef er uiteindelijk amper een uurtje de tijd om alles te doen, moest dus improviseren en redelijk snel zijn, ik weet, het zou normaal geen excuus mogen zijn ...maar vergelijk het met voetbal, ben maar een provinciaal clubke die tegen de grote jongens heeft moeten spelen, kan dan moeilijk verwachten dat fc pottestampers het grote barcelona naar huis speelt he ;-) maar aan de andere kant, weer iets bijgeleerd, organisatie is alles...

aan Monica, heb het probleem gevonden waarom het bestand(je) zo klein is , gaat in de toekomst niet meer voorvallen, ga de foto's niet meer verkleinen op men mac, ga het op men pc doen men BD resiser, bedankt om me erop te wijzen.

grtz
              dieselke

Comment

Zal je foto's online veel goeds doen!
                Organisatie...maar dat valt of staat met ervaring. Hoe meer je dit soort dingen zal gaan doen, hoe makkelijker het je zal afgaan. Ik persoonlijk vind het een behoorlijk pittige klus zo'n trouwerij en neem het liefst een "maatje" mee. Als echte klus doe ik het (nog) niet. Alleen voor kennissen / vrienden. Om het professioneel te doen, daar voel ik me nog veel te onzeker voor. Dat laat ik over aan de Pro's
                Last edited by Monica; 11 oktober 2010, 17:37.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Monica Bekijk bericht
                  Zal je foto's online veel goeds doen!
                  Organisatie...maar dat valt of staat met ervaring. Hoe meer je dit soort dingen zal gaan doen, hoe makkelijker het je zal afgaan. Ik persoonlijk vind het een behoorlijk pittige klus zo'n trouwerij en neem het liefst een "maatje" mee. Als echte klus doe ik het (nog) niet. Alleen voor kennissen / vrienden. Om het professioneel te doen, daar voel ik me nog veel te onzeker voor. Dat laat ik over aan de Pro's
                  Professioneel. [nice edit monica ]

Inderdaad een slordige foto, maar uit fouten kan je leren!
                  Mijn website | Facebook

Comment

LOL...zo genant, van die taalfouten maken Ik hoopte dat niemand het had gezien, helaas

Comment

Working...
                    X