Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verlopen mijnwerker.. II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Verlopen mijnwerker.. II

Hier een 2de uit de reeks portretten van mijnwerkers. ( zeflde lichtopstelling )

Re: Verlopen mijnwerker.. II

Oorspronkelijk geplaatst door GeunsL Bekijk bericht
    ( zeflde lichtopstelling )
    en toch veel beter.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Blijf het een sterke reeks vinden

Comment

De foto is inderdaad iets beter belicht.

't wordt een mooie reeks
        Wacht al op je volgende
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeunsL Bekijk bericht
          . ( zeflde lichtopstelling )
          Geloof ik niks van
          Hier 2 catch lights, vorige duidelijk 1 (kan zijn dat bij de vorige de tweede flits niet is afgegaan, maar het licht is duidelijk anders)

Het licht vind ik hier echt een heel stuk minder : = pasfoto, weg sfeer, weg expressie
          Maar er is uiteraard een clubje op BD dat er wild van is : "The shadow haters"

Sorry, ik laat me effen gaan .... ok diep ademen ....
          Groeten Dirk
          Website : http://www.gakrid.be

Comment

knappe scherpe plaat, ik mis de zwarte vegen in zijn gezicht
            Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gakrid Bekijk bericht
              .... ok diep ademen ....
              te laat hoor.)(
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik volg Gakrid!
                Ook ik vind de eerste beter. Misschien ligt het aan het huidtype en waarschijnlijk ook aan de verschillende belichtingshoek.
                De eerste foto komt minder hard over maar ook het hoofd van de mijnwerker is een zachter type. De tweede is harder van licht maar anderzijds is het ook duidelijk een harder karakter. In die zin kunnen voor mij beide.

Comment

Voor mij is't simpel (en dat is voor alle twee)
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

Comment

GeunsL...Ook dit vind ik een goed portret,maar....
                    De belichting is hier echt anders. Je ziet dat, behalve aan de catchlights, ook aan het rechter oor, die bij deze meneer wel mee belicht is en bij de vorige meneer niet.
                    Dit is een kwestie van smaak, ik hou heel erg van schaduw en licht partijen in het gelaat Zoals in de eerste foto) en wat minder van een egale belichting. De felheid van de lampen had van mij een stukje lager gemogen....er ontstaan zelfs overbelichte plekken boven de wenkbrauw en op het jukbeen.
                    Maar hey....ik vind het een hele sprekende mooie portretserie aan het worden. Ik doe het je niet na.

Comment

Interessant onderwerp, maar de belichting & contrast mocht van mij wat harder zijn.
                      Lichtbron volledig van rechts laten komen en links een heel klein beetje invullen was beter geweest denk ik. Deze beelden vragen om ZW omzetting..
                      maw ik wil het grauwe zien die bij een mijnwerker hoort.. (inclusief roet)

Comment

euhm ik heb het licht gezet dus ik WEET dat het dezelfde opstelling is. Er stond 20 man in de rij te wachten voor een portret die een voor een op de stoel voor de lens gingen zitten. Dan ga ik heus niet voor iedereen een andere lichtopstelling doen, en al heel zeker niet als het achteraf in een reeks tentoon word gesteld.

Voor de 'kenners' hier; er is maar 1 softbox gebruikt, zoals je duidelijk kan zien in de ogen. De linkerpartij van het gezicht word opgelicht door een reflectiescherm.

De zwart wit zul je niet te zien krijgen, of je zult het even zelf moeten doen, ik blijf van mening dat ze sterker zijn in kleur.

Enja dat roet.. had ik ook aan gedacht, maar dat zou ook wel een beetje doen aan de authenciteit van het beeld. Less is more.

Comment

Dikke pix makker !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gakrid Bekijk bericht
                            Het licht vind ik hier echt een heel stuk minder : = pasfoto, weg sfeer, weg expressie
                            Maar er is uiteraard een clubje op BD dat er wild van is : "The shadow haters"
                            Hierin volg ik volledig. Vind het net zoals in de eerste jammer dat er geen haarlicht of reflectiescherm gebruikt werd zodat het hoofd niet verdwijnt in de achtergrond.

Je eerste is toch qua licht én expressie de betere voor mij.

Mvg,
                            Frederic

Comment

Working...
                            X