Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verlopen mijnwerker.. I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: verlopen mijnwerker.. I

    Ik vind het een zeer mooi portret
    Web: http://www.hanscouwenbergh.be
    Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

    Comment


    • #17
      Re: verlopen mijnwerker.. I

      Tja die commentaren.

      Ik vind dat je hier goed richting karakterkop bent gegaan met de belichting.
      Ik zou het nog verder doortrekken: licht hoger, meer richting strijklicht zodat je die rimpels goed ziet. Dan nog een zwart/witje met veel contrast en wat 'dirt' en dan zitten we bij een Vanfleteren & co.

      Het onderwerp vraagt hier om een karakterkop (geen pasfoto!) en je bent hier goed in geslaagd. Met wat bewerking kun je dit nog verder doortrekken.

      Comment


      • #18
        Re: verlopen mijnwerker.. I

        Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk bericht
        Jammer van de belichting?? Je mag dit portret rustig vergelijken met een vanfleteren kwa belichting! Als je zegt dat het licht recht voor het model had moeten staan mis je een beetje het hele punt van de foto. Deze belichting geeft inderdaad véél dynamiek en vooral sfeer! recht op belichten is inderdaad goed voor een pasfoto

        Het is een Prachtig portret! Super belichting! Geweldige kleuren!
        Ok dan, effe verduidelijken misschien: ik bedoelde dat als je er bijna een pasfoto van maakt, dat je het dan beter helemaal doet. Wil je verschil leggen, en met contrast werken, dan is de hoek van je licht te klein. Je zou er dan nog een superpasfoto met subtiele schaduwen van kunnen maken (dat bouncen dat ik aanhaalde). Maar goed, dat zijn details en persoonlijke visies hé...

        EDIT: die foto van Roland van Vanfleteren is dan ook een pasfotooke zeker...
        Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
        www.musicinframe.be

        Comment


        • #19
          Re: verlopen mijnwerker.. I

          Oorspronkelijk geplaatst door S02 Bekijk bericht
          ... én een lelijke schaduw van de helm...
          Vandaar dat ik specifeerde +/- 45°.(Niet enkel hoogte maar ook inclinatie en bundelbreedte c.q. afdekstukken).
          Daarbij kan hoofdhouding ietwat (herhaal: ietwat) naar achter en bij gebruik van oplichtingsscherm kan helmschaduw ook nog verder aangepast worden.
          Portret is niet gemakkelijk en zeker niet in één, twee, drie gemaakt. Vandaar verschil ts vakwerk en vakwerk.
          Q.E.D.

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #20
            Re: verlopen mijnwerker.. I

            Ik vind uw opdracht ten zeerste geslaagd
            laat er zo nog maar komen

            Comment


            • #21
              Re: verlopen mijnwerker.. I

              Ik vind hem prima zo, ben wel benieuwd naar de rest van de reeks

              Comment


              • #22
                Re: verlopen mijnwerker.. I

                Wie dit een slechte foto noemt is met spek aant schieten, sommigen zijn hier zelfs met hele varkens aant schieten het is en blijft een super foto en er zijn hier zéér weing mensen die dit kunnen evenaren denk ik. Voor mij mag hij zo in de HoF!

                Goed werk!

                Comment


                • #23
                  Re: verlopen mijnwerker.. I

                  Ik vind dit ook een goede foto, maar in SC mag je van iedereen kritiek verwachten, of opmerkingen over zaken die mss. net wat beter zouden kunnen...
                  Als je dan post:
                  Jammer van de belichting?? Je mag dit portret rustig vergelijken met een vanfleteren kwa belichting! Als je zegt dat het licht recht voor het model had moeten staan mis je een beetje het hele punt van de foto. Deze belichting geeft inderdaad véél dynamiek en vooral sfeer! recht op belichten is inderdaad goed voor een pasfoto
                  en je haalt Vanfleteren er bij omwille van contrast en dynamiek, toon je alleen aan dat je de klok hebt horen luiden. Trouwens, wat deze betreft:
                  Wie dit een slechte foto noemt is met spek aant schieten, sommigen zijn hier zelfs met hele varkens aant schieten het is en blijft een super foto en er zijn hier zéér weing mensen die dit kunnen evenaren denk ik. Voor mij mag hij zo in de HoF!
                  je moet toch niet met een formule 1 kunnen rijden om te kunnen genieten van een race en te kunnen zien of een piloot risico's neemt of beredeneerd rijdt.
                  Ik breek die foto niet af, en maak opmerkingen over de foto. Jij begint mensen te viseren (Bouk bvb.), en dan nog met commentaar die geen steek houdt en die je onderuit kan halen. Hier heb je die pasfoto even, want ik denk dat je 'm zelfs niet kent :

                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: verlopen mijnwerker.. I

                    Geschreven


                    open woorden kunnen kwetsen
                    minder snel als we gaan zwetsen

                    jong geweld is scherp besteld
                    ouder dan weer min geweld

                    alle soorten commentaren
                    worden harder dan gebaren

                    schrijf bedreven en voorzichtig
                    op papier ist meer gewichtig!



                    De foto vind ik zeer geslaagd! Het is de bedoeling een bepaald type mens weer te geven. Door de directe verlichting met zwarte achtergrond komt de hardheid van het beroep meer op de voorgrond.
                    Zwart-wit en kleur gaan vergelijken lijkt mij appelen met peren vergelijken.
                    Bij kleurenfotografie werkt je met kleuren , bij zwart-wit met grijzen, monochroom van wit naar diepzwart.

                    Comment


                    • #25
                      Re: verlopen mijnwerker.. I

                      Mooi

                      Comment


                      • #26
                        Re: verlopen mijnwerker.. I

                        Ik vind dit een zeer knappe foto. En wat de belichting betreft:

                        Vind deze foto qua belchting veel beter dan je 2é post. Er zit veel meer kracht in dit portret. Is mijn persoonlijke mening.

                        Comment


                        • #27
                          Re: verlopen mijnwerker.. I

                          Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht
                          Ik vind dit ook een goede foto, maar in SC mag je van iedereen kritiek verwachten, of opmerkingen over zaken die mss. net wat beter zouden kunnen...
                          Als je dan post:

                          en je haalt Vanfleteren er bij omwille van contrast en dynamiek, toon je alleen aan dat je de klok hebt horen luiden. Trouwens, wat deze betreft:

                          je moet toch niet met een formule 1 kunnen rijden om te kunnen genieten van een race en te kunnen zien of een piloot risico's neemt of beredeneerd rijdt.
                          Ik breek die foto niet af, en maak opmerkingen over de foto. Jij begint mensen te viseren (Bouk bvb.), en dan nog met commentaar die geen steek houdt en die je onderuit kan halen. Hier heb je die pasfoto even, want ik denk dat je 'm zelfs niet kent :

                          Als Bouk zich geviseerd voelt door mij mag hij me dat gerust vertellen dan kan ik hem vertellen dat dat niet zo is. Je komt een beetje belachelijk over met je foto van vanfleteren... Ja hij is langs vanvoor en boven belicht, maar als je een beetje nadenkt en KIJKT zie je dat je een VOLLEDIG andere foto hebt dan die wat hier bedoeld werd. Op die manier kan je iedereen zijn portret becommentarieren dat ze beter langs voor belicht zouden zijn geweest met deze foto als voorbeeld. Daarbij ken ik vanfleteren zijn werk heel goed en als je dat zelf ook deed dan wist je dat 7/10 van zijn foto's een belichting hebben gelijk hier gebruikt is. Daarbij heb ik vanfleteren niet aangehaald voor het contrast en de dynamiek maar juist voor de opstelling van het licht nl vrij langs voor maar net genoeg langs zij om structuur weer te geven. Dus ik denk dat jij het misschien bent die hier "de klok hebt horen luiden" of what ever. Misschien moet je de boek Portret nog eens openslaan en dan zie je hoeveel hij deze "jammerlijk slechte" belichting gebruikt.
                          Ik kom al lang genoeg op BD om de vriendjespolitiek op dit fotum te kennen. Veel te veel word hier goed werk afgebroken en worden werkelijk misselijkmakende slechte foto's van de vriendjes opgehemeld alsof het meesterwerken zijn. Ik denk dat dat de reden is dat ik hier zo gereageerd heb, ik ben dat nl beu aant worden. Ik heb ook al mails gekregen van BD admins dat dit werkelijk de spijtige gang van zaken is en dat ik me er niet zo in moet opjagen. Je kan me over fotografie werkelijk niet vast praten vriend dus kom volgende keer maar met iets beter dan een foto die dan wel van vanfleteren is maar die volledig het punt mist

                          Grtz!

                          Comment


                          • #28
                            Re: verlopen mijnwerker.. I

                            @Reginald, ik krijg de indruk dat je een probleem hebt met de comment van bouk, en dat je bij uitbreiding mij viseert. of is het net omdat je zelf aan vriendjespolitiek gaat doen? Als ik hier al vriendjes heb, zal dat in de sectie concertfotografie zijn en zeker niet onder deze sectie. En een beetje jouw stijl hanterend: je kan lullen wat je wil maar als je eerst de belichting met een Vanfleteren vergelijkt om daarna weer te zeggen dat het net geen Vanfleteren licht is, dan mik je volgens mij op personen en niet meer op de foto.
                            Je dramt overigens maar door over licht net van voren maar toch van opzij en die Vanfleteren foto is bal op zijne neus, 0° straight on en van iets hoger. Of ziet er iemand hier verschillen in de schaduwen links en rechts??? Schaduw valt ook recht naar beneden onder zijne neus.
                            Ik blijf erbij dat het een goede foto is, maar het blijft hier ook SC. En neen, dat heeft niks met vriendjes te maken.

                            Daarbij heb ik vanfleteren niet aangehaald voor het contrast en de dynamiek maar juist voor de opstelling van het licht nl vrij langs voor maar net genoeg langs zij om structuur weer te geven
                            Als je zegt dat het licht recht voor het model had moeten staan mis je een beetje het hele punt van de foto. Deze belichting geeft inderdaad véél dynamiek en vooral sfeer! recht op belichten is inderdaad goed voor een pasfoto
                            Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                            www.musicinframe.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: verlopen mijnwerker.. I

                              Tis en blijft een mooie
                              Gefeliciteerd met de HOF.

                              Comment


                              • #30
                                Re: verlopen mijnwerker.. I

                                Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Bekijk bericht
                                Ik heb ook al mails gekregen van BD admins dat dit werkelijk de spijtige gang van zaken is en dat ik me er niet zo in moet opjagen.

                                Grtz!
                                Even de popcorn pakken...nu word het interessant...vertel eens
                                Doet maar in chitchat..het is zo zonde van dit topic en de mooie foto
                                En nu van Yourt afblijven, want die zit in mijn groepje (Ohja? denkt Yourt. JA yourt!) LOL....wat een gedoe.

                                Comment

                                Working...
                                X