Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urban@OostVl

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Urban@OostVl

1e maal dat ik mij aan zoiets waag.
    Geef maar comment...

Re: Urban@OostVl

waarom de onderkant zo slecht belicht en er toch zoveel van in beeld?
    koppie is leuk zo.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Hey Jan,
      Is je scherm gecalibeerd? De foto lijkt hier een nogal onderbelicht.
      Model, styling, achtergrond, pose en sfeer dik ok. Belichting mocht frontaler zodat de schaduwen onder haar ogen + wat minder opvallend zijn en de hals zichtbaar wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
        Hey Jan,
        Is je scherm gecalibeerd? De foto lijkt hier een nogal onderbelicht.
        Model, styling, achtergrond, pose en sfeer dik ok. Belichting mocht frontaler zodat de schaduwen onder haar ogen + wat minder opvallend zijn en de hals zichtbaar wordt.
        Tx voor de uitleg Daan, hier heb ik iets aan.
        Een vriendin van bij mij in de richting vroeg of ik eens foto's van haar kon nemen...
        Daarom ben ik gisteren met mijn vriendin eens ter plaatse gaan testen voor het omgevingslicht (dus dit is zonder flits, maar licht dat binnenkomt door het vervallen dak).
        Straks ga ik dus naar dezelfde locatie, maar met 1shoot trough umbrella.
        Hopelijk wordt het wat.

Ps: scherm is niet gekalibreerd, maar vond het donkere niet echt storend...eerder mysterieus. Maar bij nader inzien toch beter wat oplichten idd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CnuddeJan Bekijk bericht
          Tx voor de uitleg Daan, hier heb ik iets aan.
          Een vriendin van bij mij in de richting vroeg of ik eens foto's van haar kon nemen...
          Daarom ben ik gisteren met mijn vriendin eens ter plaatse gaan testen voor het omgevingslicht (dus dit is zonder flits, maar licht dat binnenkomt door het vervallen dak).
          Straks ga ik dus naar dezelfde locatie, maar met 1shoot trough umbrella.
          Hopelijk wordt het wat.

Ps: scherm is niet gekalibreerd, maar vond het donkere niet echt storend...eerder mysterieus. Maar bij nader inzien toch beter wat oplichten idd.
          Dan zal het een fijne lichtstraal geweest zijn vermoed ik. Bij het fotograferen van vrouwen is het best het harde licht te vermijden (een klein opp van lichtbron dus). Ik vermoed dat in deze situatie de contrastverschillen gewoon te groot zijn om nog flatterend licht te krijgen. Een optie is frontaal een beetje bij te lichten met een paraplu (1 of 2 stops lager dan het licht uit het dak). Een andere optie het model te laten zitten of liggen zodat het licht toch frontaler komt. Moeilijke situatie in elk geval.

Comment

Te donker.
            Jacques Bakker
            www.fotohandig.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fotohandig Bekijk bericht
              Te donker.
              Terug een bijzonder intelligente & opbouwende opmerking van deze handige persoon. Ik zou wel eens een foto van hem willen zien!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DanM Bekijk bericht
                Ik zou wel eens een foto van hem willen zien!
                ach..mijn eerste foto was hier pas te bewonderen na 1000 comments hoor!
                had ook eerst even de kat uit de boom gekeken.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                X